Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkens
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-03 20:37
Wil in een wandmeubel een nieuwe TV plaatsen.
De ruimte is krap, de TV kan niet op de bijgeleverde voet staan, daar is de ruimte niet hoog genoeg voor.

Dacht aan een monitorarm die je in de plank van de kast boort en vast schroeft.

Mijn vraag: welke monitorarm kan een scherm van 12 kg aan en een VESA maat 300x200mm ?

De TV wordt een Samsung S90D 48" met een hoogte van 619mm, de kastopening is 620mm.

Ben...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 23:27
Dat kan je in de PW toch wel vinden: categorie: Beugels en standaarden Je kan filteren op gewicht en op VESA maat.

[ Voor 13% gewijzigd door urk_forever op 06-01-2025 14:01 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
berkens schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:56:
De TV wordt een Samsung S90D 48" met een hoogte van 619mm, de kastopening is 620mm.
Ja dat gaat niet werken, aan de meeste beugels hangt een tv, dus je moet hem zeker enkele cm omhoog kunnen tillen zodat je hem aan het muurdeel kan hangen.

Je zult de TV dus direct met bouten vanaf de achterzijde van de plank moeten vastschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:26
Waarom een monitorarm en niet een TV arm?
Een monitor arm doet vaak VESA 75x75 of 100x100.
Een TV arm doet vaak veel grotere VESA maten.

Je 1 mm speling in de hoogte, dat is niet genoeg. Je hebt al snel 1 a 2 cm minimaal nodig

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkens
Dacht aan een monitorarm die kan zwenken en tilten, om achter de monitor te kunnen komen.

De monitor haak je soms op de monitorarm.

De monitorarm wil ik vastboren in de plank, niet de tafelklem optie maar bolt through.
YouTube: Mount Your Monitor Arm: Bolt-Through

Zit ik nog met de adapter van monitorarm naar TV. Veelal VESA 100x100 op de arm.
Gaat dat passen met een VESA adapter naar 300x200, komt dat uit?

Ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkens
GarBaGe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:22:
Waarom een monitorarm en niet een TV arm?
Een monitor arm doet vaak VESA 75x75 of 100x100.
Een TV arm doet vaak veel grotere VESA maten.

Je 1 mm speling in de hoogte, dat is niet genoeg. Je hebt al snel 1 a 2 cm minimaal nodig
Wat versta je onder een TV arm? Dat is vaak tegen de achterwand.
Er zijn wel TV standaards van diverse merken, maar de voet + de dopjes/schroeven onder de voet maken het al te hoog.

Mbv de VESA adapter van 100x100 naar 300x200, maar ik weet niet of er dan schroeven van de arm 100x100 tegen de TV komen. Opvullen met spacers?

Er is weinig speling, dan zou ik op 42" blijven steken. Door de smalle rand van de 48" kom ik net aan uit in hoogte.

Ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
berkens schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:22:
Dacht aan een monitorarm die kan zwenken en tilten, om achter de monitor te kunnen komen.

De monitor haak je soms op de monitorarm.

De monitorarm wil ik vastboren in de plank, niet de tafelklem optie maar bolt through.
YouTube: Mount Your Monitor Arm: Bolt-Through

Zit ik nog met de adapter van monitorarm naar TV. Veelal VESA 100x100 op de arm.
Gaat dat passen met een VESA adapter naar 300x200, komt dat uit?
Je hebt ook gewoon TV beugels die kunnen zwenken: uitvoering: Vogel's TVM 5445 Draaibare tv-beugel Zwart

Maar met maar 1 mm speling komt de plaatsing van de beugel wel heel precies. Kan de TV ook wel zijn warmte kwijt met maar 1 mm speling? Anders misschien een slagje kleiner nemen?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben je zo gehecht aan deze kast? Je hebt veel meer keuze qua TV's als je een wat grotere kast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkens
urk_forever schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Je hebt ook gewoon TV beugels die kunnen zwenken: uitvoering: Vogel's TVM 5445 Draaibare tv-beugel Zwart

Maar met maar 1 mm speling komt de plaatsing van de beugel wel heel precies. Kan de TV ook wel zijn warmte kwijt met maar 1 mm speling? Anders misschien een slagje kleiner nemen?
De arm moet in de plank komen, waar anders de TV op de voet zou staan. Niet monteren tegen de achterwand van de kast, te zwak.

De TV heeft links en rechts voldoende ruimte in de kast.

Heb ook naar TV standaards gekeken, maar de voet steekt uit aan de voorzijde, onder de TV uit. Wat als ik de standaard omkeer, de voet aan de achterzijde? Valt de TV om als het een stevige voet is zoals de Vogels TV standaard, als ik de standaard "andersom" in elkaar zet, dat de voet naar achteren wijst en de TV (bijna) op de kastplank rust?

Ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkens
njitter schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:32:
Ben je zo gehecht aan deze kast? Je hebt veel meer keuze qua TV's als je een wat grotere kast hebt.
Mijn lievelingskast.... ;-) Vertel jij het mijn vrouw, mooie eikenhouten wandmeubel.

Geen kast, is er opeens een enorme vrije wand voor 85" !

Ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
berkens schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:42:
[...]

Heb ook naar TV standaards gekeken, maar de voet steekt uit aan de voorzijde, onder de TV uit. Wat als ik de standaard omkeer, de voet aan de achterzijde? Valt de TV om als het een stevige voet is zoals de Vogels TV standaard, als ik de standaard "andersom" in elkaar zet, dat de voet naar achteren wijst en de TV (bijna) op de kastplank rust?
Je hebt dan nog steeds de hoogte die niet uitkomt? De voet heeft een bepaalde dikte. Zelf heb ik deze voet onder mijn TV geplaatst: https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item . (voor jou zou deze al genoeg zijn: https://www.amazon.nl/FIT...296J?ref_=ast_sto_dp&th=1)

Kan me niet herinneren of de voet ook andersom kan. Ik kan me voorstellen dat het zwaartepunt dan anders ligt. Sowieso hebben die standaarden maar een bepaald aantal standen om je tv vast te zetten. Dus de TV zal altijd iets hoger komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjkx5ljuFhuirglB9mYZf6UOhLM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Y5mbAfk7249Sj2lrvt8VgHUz.png?f=user_large
berkens schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:44:
[...]
Mijn lievelingskast.... ;-) Vertel jij het mijn vrouw, mooie eikenhouten wandmeubel.

Geen kast, is er opeens een enorme vrije wand voor 85" !
eikenhouten wandmeubel, erfstuk van oma zeker ;) Ik zou het wel weten.

[ Voor 25% gewijzigd door njitter op 06-01-2025 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkens
njitter schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:51:
[...]

Je hebt dan nog steeds de hoogte die niet uitkomt? De voet heeft een bepaalde dikte. Zelf heb ik deze voet onder mijn TV geplaatst: https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item . (voor jou zou deze al genoeg zijn: https://www.amazon.nl/FIT...296J?ref_=ast_sto_dp&th=1)

Kan me niet herinneren of de voet ook andersom kan. Ik kan me voorstellen dat het zwaartepunt dan anders ligt. Sowieso hebben die standaarden maar een bepaald aantal standen om je tv vast te zetten. Dus de TV zal altijd iets hoger komen.

[Afbeelding]

[...]

eikenhouten wandmeubel, erfstuk van oma zeker ;) Ik zou het wel weten.
Bedoelde niet de bijgeleverde voet achterstevoren, maar zo'n TV standaard als jij aangeeft.

Daarvan de houder voor de TV aan de andere kant van de vierkante kolom monteren, staat die voet aan de achterzijde van de TV, kan de TV lager. Je hebt op de tv-houder allemaal gaatjes om de hoogte te variëren.

Monteer je die TV standaard van Amazon, dan heb je de glazen voor van 8 mm dik en de rubber pads, dan komt pas de TV op de standaard. Te hoog.

Daarom denk ik aan de monitor-arm opstelling.

Moderne strakke snit hoekige eikenhouten kast, geen gegutste deurtjes.... ;)

Ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:08
48" tv is in de meeste situaties groot zat, (die van ons is ook 48"zou voor geen goud iets groters willen)
Mijn Dochter heeft een TV arm van Vogel tegen de muur, ik denk dat je de achterwand van de kast zult moeten verstevigen, of een doos maken van MDF die precies past (zeg een 20 cm diep) en daar de achterwand van gebruiken voor een beugel van Vogel, de meeste monitorarmen kunnen het gewicht van een TV niet aan. (en zijn niet zo precies dat het gaat passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
berkens schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:15:
[...]

Je hebt op de tv-houder allemaal gaatjes om de hoogte te variëren.
meestal maar 4 opties. En de laagste is nog steeds hoger dan jij wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
berkens schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:15:
[...]

Daarom denk ik aan de monitor-arm opstelling.
Staan op Amazon ook zat heavy-duty monitor armen die tot 49 '' / 20kg kunnen. Bijvoorbeeld deze: https://www.amazon.nl/-/e...-Mechanical/dp/B0CJDWTK8Q . Die kun je ook door de plank heen schroeven. De Samsung die je op het oog hebt is maar 12,3kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkens
njitter schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:26:
[...]

Staan op Amazon ook zat heavy-duty monitor armen die tot 49 '' / 20kg kunnen. Bijvoorbeeld deze: https://www.amazon.nl/-/e...-Mechanical/dp/B0CJDWTK8Q . Die kun je ook door de plank heen schroeven. De Samsung die je op het oog hebt is maar 12,3kg.
De 4 gaten in de kolom, zou je nog gaten bij kunnen boren, de beugel heeft veel gaatjes (zie niet 123 wat de steek is om hoogte te kiezen). Maar het blijft de dikke voet die al zonde van de ruimte is.

Zoiets als de monitorarm die jij linkt heb ik op het oog. Bout door de plank heen, monitor/tv kan alle kanten op bewegen, bierviltje tussen de onderzijde TV en de plank. 8)

Waar ik nog mee zit: pas deze monitor-arm achterop de TV? Adapter van 100x100 naar 300x200mm past achter tegen de TV?

[ Voor 14% gewijzigd door berkens op 06-01-2025 15:48 ]

Ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
berkens schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:45:
[...]

Waar ik nog mee zit: pas deze monitor-arm achterop de TV? Adapter van 100x100 naar 300x200mm past achter tegen de TV?
Heb hier geen ervaring mee maar lijkt me dat ze deze niet voor niks maken: https://www.amazon.nl/-/e...extension/dp/B00ACAUDUA/r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
berkens schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:42:
[...]

De arm moet in de plank komen, waar anders de TV op de voet zou staan. Niet monteren tegen de achterwand van de kast, te zwak.

De TV heeft links en rechts voldoende ruimte in de kast.

Ah, nu snap ik je. Ik dacht dat je die steun tegen de achterwand wilde monteren, maar hij moet dus op een plank komen.
De voet steekt uit naar voren om het gewicht goed te verdelen. Als je die omdraait valt hij denk ik wel om. Maar als je een paar gaatjes in die voet boort en dan de voet aan de plank schroeven gaat het wel goed denk ik.

En anders zijn er genoeg bureausteunen die meer als 12 kilo aan kunnen: categorie: Beugels en standaarden

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkens
Dank allen voor het meedenken.

Denk dat ik de Ergotron HX Desk Monitor Arm Zwart ga bestellen, samen met de VESA adapter kit.

TV erop en proberen maar.

https://www.amazon.nl/-/e.../dp/B08RD4FJ3Q/ref=sr_1_1

[ Voor 23% gewijzigd door berkens op 07-01-2025 20:24 ]

Ben...

Pagina: 1