Fan vervangen door zelfde fan met net andere stekker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Ik wil een fan vervangen maar nu zit er een fan met een 3 gaats stekkertje (met rood en zwart en in het midden niks) in, zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Osc0NDVAtvas1TeQ4TmMJ-zrvGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oY1DaB3XYPD065QkwJHoZ9RU.jpg?f=fotoalbum_large

De vervanger heeft een 2 gaats stekkertje (met rood en zwart) zie foto hieronder. Formaat, voltage, ampère etc is allemaal gelijk.
Ik denk dat dit geen probleem oplevert maar wil toch graag even de bevestiging hebben zodat ik ze straks niet voor niks bestel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpk4owrCys9J5pDQJN4kWYlq-1E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3NKAeK7bDuE3Qq6EbOdTxC02.jpg?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door Blueflame_Core op 06-01-2025 13:12 ]

Beste antwoord (via Blueflame_Core op 06-01-2025 13:50)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SA007

Moderator Tweaking
Het stekkertje zal niet passen, maar zo te zien is het dezelfde serie stekker dus je kan de pinnetjes overzetten in de oude stekker.
Je kan met een klein mesje of pinnetje de plastic clips iets omhoog trekken en de pinnetjes eruit trekken, en ze dan in de andere stekker overzetten.

Anders kan je ook de draadjes eraf knippen en de oude stekker aan de nieuwe fan solderen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SA007

Moderator Tweaking
Het stekkertje zal niet passen, maar zo te zien is het dezelfde serie stekker dus je kan de pinnetjes overzetten in de oude stekker.
Je kan met een klein mesje of pinnetje de plastic clips iets omhoog trekken en de pinnetjes eruit trekken, en ze dan in de andere stekker overzetten.

Anders kan je ook de draadjes eraf knippen en de oude stekker aan de nieuwe fan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55

neh

Hou er wel rekening mee dat het derde pinnetje voor het rapporteren van de fansnelheid is dus dat dat niet meer werkt na de vervanging.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55
neh schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:54:
Hou er wel rekening mee dat het derde pinnetje voor het rapporteren van de fansnelheid is dus dat dat niet meer werkt na de vervanging.
Ik denk dat dat vóór de vervanging ook al niet werkte: "3 gaats stekkertje (met rood en zwart en in het midden niks)" :D

[ Voor 5% gewijzigd door Vloris op 07-01-2025 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Nee klopt. Het is een fan voor een fietsoplader :) dus die geeft de fansnelheid niet aan.