Mijn vraag is simpel, ik heb een linux machine waarvan de netwerkbeheerder op vakantie is, deze machine slaat log bestanden op van 10 andere PCs.
Deze disk is blijkbaar vol komen te staan, nieuwe bestanden worden niet gekopieerd.
Ik heb oude logs naar een andere server gekopieerd en deze verwijdert.
Hierdoor zou je verwachten dat er ruimte vrij komt, maar helaas geeft de machine nog altijd aan geen ruimte vrij te hebben.
Als ik DF draai, zie ik zelf toch wel delijk ruimte vrij:
Is er een commando of iets wat ik moet doen om deze vrije ruimte ook daadwerkelijk benutbaar te krijgen?
Ik heb geen enkel idee hoe ik dit in google verwoord krijg om begrijpbaar te maken, en ChatGPT blijft jammeren dat ik diskruimte vrij moet maken en hoe dat aan te pakken.
Deze disk is blijkbaar vol komen te staan, nieuwe bestanden worden niet gekopieerd.
Ik heb oude logs naar een andere server gekopieerd en deze verwijdert.
Hierdoor zou je verwachten dat er ruimte vrij komt, maar helaas geeft de machine nog altijd aan geen ruimte vrij te hebben.
Als ik DF draai, zie ik zelf toch wel delijk ruimte vrij:
code:
1
2
| Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/sdb1 502G 494G 3.3G 100% / |
Is er een commando of iets wat ik moet doen om deze vrije ruimte ook daadwerkelijk benutbaar te krijgen?
Ik heb geen enkel idee hoe ik dit in google verwoord krijg om begrijpbaar te maken, en ChatGPT blijft jammeren dat ik diskruimte vrij moet maken en hoe dat aan te pakken.