Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rri3b3rri3
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-01 15:20
Mijn vraag
Kan iemand uitleggen waarom soms de prijs voor een Windows 11 Pro Retail licentie €259,- is en bij anderen €17,95.
Het gaat mij voornamelijk om de Retail versie van Windows 11 Pro omdat die te verhuizen is naar nieuwe hardware en een OEM licentie alleen voor de hardware is waarop deze is geïnstalleerd.

Het prijsverschil is zo groot dat ik vermoed dat bij die goedkope licentie sleutels niet het hele verhaal verteld wordt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De ISO voor de installatie van het OS Windows 11 Pro Retail is gewoon te downloaden ( https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11 ) en vervolgens kan je die activeren met een licentie sleutel. Bij de dure variant kan je ook kiezen voor "download" en blijft de prijs hetzelfde. Het prijsverschil kan hem dan ook niet in de installatiemedia zitten aangezien je die dan in beide gevallen zelf moet maken.

Voorbeeld van een goedkope licentiesleutel bij: https://licentie-sleutel.nl/product/windows-11-pro-licentie/
Voorbeeld van de dure licentie via MS (en ook Megekko bijvoorbeeld) : https://www.microsoft.com...ndows-11-pro/dg7gmgf0d8h4

Ik hoop dat iemand hier wat licht in het duister kan schijnen. Alvast bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
De enige echte juiste prijs voor een Windows 11 Pro Retail licentie is EUR 259,
Zie de website van Microsoft.
Punt.

Alle overige aanbieders met lagere prijzen bieden licenties aan uit constructies die NIET bedoeld zijn om zo te gebruiken, waarmee je in strijd bent met de licentie overeenkomst.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

GarBaGe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:29:
De enige echte juiste prijs voor een Windows 11 Pro Retail licentie is EUR 259,
Zie de website van Microsoft.
Punt.

Alle overige aanbieders met lagere prijzen bieden licenties aan uit constructies die NIET bedoeld zijn om zo te gebruiken, waarmee je in strijd bent met de licentie overeenkomst.
Want marge bestaat niet? :O

uitvoering: Microsoft Windows 11 Pro (NL, OEM)
Lijkt me stug dat partijen als Dustin (Certified Partner van MS), illegale licenties verkopen, en ze zijn toch echt een stuk goedkoper.

Verkopende partijen die onder de helft van de retail prijs zitten zou ik wel verdacht vinden, en checken of ze partner / officieel reseller zijn. Betreft vaak licenties uit andere landen die niet altijd geldig zijn, of gekocht met frauduleuze betaalmiddelen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:07
_eLMo_ schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:37:
[...]

Want marge bestaat niet? :O

uitvoering: Microsoft Windows 11 Pro (NL, OEM)
Lijkt me stug dat partijen als Dustin (Certified Partner van MS), illegale licenties verkopen, en ze zijn toch echt een stuk goedkoper.

Verkopende partijen die onder de helft van de retail prijs zitten zou ik wel verdacht vinden, en checken of ze partner / officieel reseller zijn. Betreft vaak licenties uit andere landen die niet altijd geldig zijn, of gekocht met frauduleuze betaalmiddelen.
Dit zijn wel OEM licenties waarnaar je linkt, maar ook de retail licenties kunnen wel goedkoper dan wat Microsoft er zelf voor vraagt, ook bij gerenommeerde IT-winkels :)

uitvoering: Microsoft Windows 11 Pro (NL, Retail)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

migchiell schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:40:
[...]

Dit zijn wel OEM licenties waarnaar je linkt, maar ook de retail licenties kunnen wel goedkoper dan wat Microsoft er zelf voor vraagt, ook bij gerenommeerde IT-winkels :)

uitvoering: Microsoft Windows 11 Pro (NL, Retail)
Ah, excuus! Blijkbaar is de marge op OEM licenties groter dan op Retail licenties :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Nu online
OEM licenties zijn formeel NIET bedoeld voor particulieren, maar voor system integrators.
Door als particulier een OEM licentie te kopen op een zelfbouw PC, daarmee overtreedt je (strikt genomen) ook de licentie overeenkomst.
Daarnaast is je OEM gekoppeld aan je machine en kan je niet meeverhuizen naar je volgende machine.
Volgens mij heeft de OEM ook officieel GEEN support.

[ Voor 25% gewijzigd door GarBaGe op 06-01-2025 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:28

mrc4nl

Procrastinatie expert

GarBaGe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:42:
OEM licenties zijn formeel NIET bedoeld voor particulieren, maar voor system integrators.
Daarnaast is je OEM gekoppeld aan je machine en kan je niet meeverhuizen naar je volgende machine.
voor de prijs van een retail kan je twee keer een OEM kopen.
tegen de tijd dat je aan de derde pc bent zal er wel weer een nieuwe windows versie zijn.
Door als particulier een OEM licentie te kopen op een zelfbouw PC, daarmee overtreedt je (strikt genomen) ook de licentie overeenkomst.
Hoe doen custom systeem bouwers als azerty dat dan? die verkopen alleen OEM licenties.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Nu online
mrc4nl schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:53:
[...]

voor de prijs van een retail kan je twee keer een OEM kopen.
tegen de tijd dat je aan de derde pc bent zal er wel weer een nieuwe windows versie zijn.

[...]

Hoe doen custom systeem bouwers als azerty dat dan? die verkopen alleen OEM licenties.
Als je destijds een Windows 7 Retail licentie hebt gekocht (in 2009), dan kan je al 15 jaar dezelfde retail licentie gebruiken.

Misschien komt het omdat ik wat ouder ben.
Vroeger (20 jaar geleden) deed ik ook alles illegaal, gratis en zo goedkoop mogelijk.
Vandaag de dag wil ik best wel wat geld uitgeven voor dingen die ik ook echt gebruik.
En de kosten voor een Windows licentie vallen in het niet bij de kosten die ik heb aan aanschaf van hardware en games. (ik speel graag videogames).
Op dit moment gebruik ik een WIndows 10 Pro Retail licentie die ik in 2018 heb aangeschaft op USB stick.

Edit: Met het gebruik van MS Office ben ik juist gestopt (destijds). De illegale versie was leuk en gratis, maar de Open Source LibreOffice voldoet eigenlijk ook aan al mijn wensen.
Dit vind ik dus niet de moeite waard om geld aan uit te geven.

[ Voor 11% gewijzigd door GarBaGe op 06-01-2025 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rri3b3rri3
Bij Goedkope Licenties.nl staat de volgende tekst op de website. Dit bevestigd wat @_eLMo_ zegt dat de licenties mogelijk uit andere landen komen. Hierdoor is de activatie niet zomaar probleemloos blijkbaar. Het is wel opmerkelijk dat hiervan heel veel aanbieders zijn en dat open en bloot gebeurd, dus echt illegaal kan het niet zijn denk ik. En waarom doet Microsoft hier dan niets aan?

Onderaan de volgende pagina: https://goedkope-licentie.nl/

Goedkope-Licentie.nl is onderdeel van The IT Traders B.V. te Hilversum. Goedkope-Licentie.nl helpt u om niet langer te veel te betalen voor uw licenties. Ook voorzien wij u van activatie support. Onze producten komen vanuit heel Europa. Het is mogelijk dat u de licentie hierdoor moet activeren via de telefoon. De licenties worden in grote getallen ingekocht bij onze leveranciers. Goedkope-Licentie.nl helpt u graag met de eerste activatie van uw product. Server licenties dienen geactiveerd te worden na het gebruik van een probeer versie (trial version) van de software. Hierna kunnen met de powershell features worden aangepast naar de juiste versie van het product. Komt u hier niet uit of heeft u hier vragen over? Onze helpdesk helpt u graag verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:28

mrc4nl

Procrastinatie expert

GarBaGe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:33:
Als je destijds een Windows 7 Retail licentie hebt gekocht (in 2009), dan kan je al 15 jaar dezelfde retail licentie gebruiken.

Misschien komt het omdat ik wat ouder ben.
Vroeger (20 jaar geleden) deed ik ook alles illegaal, gratis en zo goedkoop mogelijk.
Vandaag de dag wil ik best wel wat geld uitgeven voor dingen die ik ook echt gebruik.
En de kosten voor een Windows licentie vallen in het niet bij de kosten die ik heb aan aanschaf van hardware en games. (ik speel graag videogames).
Op dit moment gebruik ik een WIndows 10 Pro Retail licentie die ik in 2018 heb aangeschaft op USB stick.
Tuurlijk kan een retail licentie makkelijker verplaatst worden. Maar dan komt windows 8 uit en zit je met een windows 7 licentie. Dan komt windows 10 uit en zit je nog met een windows 7 licentie, en dan komt windows 11 uit en zit je met een end of life windows 7 licentie.Je zal toch een keer weer moeten overstappen.
3rri3b3rri3 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:44:
Bij Goedkope Licenties.nl staat de volgende tekst op de website. Dit bevestigd wat @_eLMo_ zegt dat de licenties mogelijk uit andere landen komen. Hierdoor is de activatie niet zomaar probleemloos blijkbaar. Het is wel opmerkelijk dat hiervan heel veel aanbieders zijn en dat open en bloot gebeurd, dus echt illegaal kan het niet zijn denk ik. En waarom doet Microsoft hier dan niets aan?
Ik denk dat als de software uit andere landen komt dit onder "Grijze handel" valt.

Microsoft verlaagt in ontwikkelingslanden bewust de prijzen zodat het ook daar te betalen is. die sleutels zijn voor dezelfde windows versies als wij hier hebben. Zo kan je goedkoop aan een sleutel komen.

En waarom Microsoft er niets aan doet, tja ik kan alleen maar redeneren. maar voor elke webshop die microsoft offline haalt zullen er vast twee nieuwe verschijnen, en dat dit probleem et beste maar gewoon zo gelaten kan worden. microsoft verdient er teminste nog wat aan.

[ Voor 34% gewijzigd door mrc4nl op 06-01-2025 12:53 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rri3b3rri3
Na nog meer zoeken, o.a. door reacties hier, vindt ik een oud artikel over deze materie waarin zeer interessante tests worden uitgevoerd en verklaringen worden gegeven.

https://nl.hardware.info/...oe-kan-dat-a-mag-dat.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-04 15:30
GarBaGe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:42:
Ook als particulier kan en mag je een OEM licentie kopen, zolang je maar voldoet aan de voorwaarden van die licentie. En dat wil sinds enkele jaren zeggen dat diegene die de PC samenstelt en het OS installeert niet de eindgebruiker mag zijn van die PC.

OEM licenties hebben geen recht op ondersteuning vanuit Microsoft, maar moeten aankloppen bij de systeembouwer voor ondersteuning.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Nu online
Blokker_1999 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:09:
[...]

Ook als particulier kan en mag je een OEM licentie kopen, zolang je maar voldoet aan de voorwaarden van die licentie. En dat wil sinds enkele jaren zeggen dat diegene die de PC samenstelt en het OS installeert niet de eindgebruiker mag zijn van die PC.

...
Praktisch alle particuliere zelfbouwers zijn toch zowel bouwer als eindgebruiker en daarmee in strijd met de licentie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
3rri3b3rri3 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:52:
Na nog meer zoeken, o.a. door reacties hier, vindt ik een oud artikel over deze materie waarin zeer interessante tests worden uitgevoerd en verklaringen worden gegeven.

https://nl.hardware.info/...oe-kan-dat-a-mag-dat.html
Echt goedkope sleutels, alles wat je voor minder dan 100 Euro kunt vinden zou ik sowieso links laten liggen, zelfs al zie je ze op de website van je favoriete krant als promo staan, al zijn die laatste vaak wel de grijze import.

Maar de zeer goedkope, denk 20 a 30 Euro? Dat zijn heel vaak sleutels die op een minder legale manier verkregen zijn. Dat kan gaan om gestolen credit cards, dat kan gaan om sleutels die meermaals verkocht worden, dat kan gaan om sleutels die behoren tot MSDN/Dreamspark/... en dus toebehoren aan een bedrijfsaccount of voor een student bedoeld zijn. Dat kunnen ontvreemde of gelekte MAK keys zijn, ...Je weet daar niet wat je koopt. Enige wat je met zekerheid kunt zeggen is dat ze niet rechtstreeks van Microsoft komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
GarBaGe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:12:
[...]

Praktisch alle particuliere zelfbouwers zijn toch zowel bouwer als eindgebruiker en daarmee in strijd met de licentie?
Niet noodzakelijk, ik heb in mijn jongere jaren ook wel eens computers voor familie in elkaar gezet. En op het einde van de dag, wie gaat dat controleren? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 17:35
Het is maar waarvoor je de PC gaat gebruiken, is het zakelijk dan zal ik zeker niet besparen op een Windows licentie en deze afnemen bij een betrouwbare leverancier, het is inderdaad een investering die je maakt
maar je kunt hierdoor altijd bij Microsoft terecht voor ondersteuning en als het nodig is deze licentie meenemen naar de volgende PC, beetje zoeken en prijzen zitten vanaf 225 tot 250 Euro

[ Voor 7% gewijzigd door tronmedia op 06-01-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korpusdeli
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-01 05:28
Je wordt gek, van die prijzen...

[ Voor 93% gewijzigd door korpusdeli op 14-01-2025 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Met Microsoft's eigen tools kun je connecten met een willekeurige licentieserver die activeert. Microsoft vind dat zo erg dat ze een batch tool die dat doet, en die verder niets schadelijks bevat, detecteren als malware. Terwijl Windows Defender is uitgeschakeld en dus helemaal niets zou moeten detecteren.

Microsoft is zodoende zelf bezig met bedenkelijke activiteiten voor hun eigen belang. Microsoft verzamelt al langer telemetrie zonder te vragen en zonder een duidelijke legitieme GDPR grondslag. Microsoft ziet Windows als een advertentie, data en verkoopplatform in plaats van een besturingssysteem.

Ik ben helemaal niet overtuigd van de legitimiteit van Microsoft's licentiesystemen en claims van sommigen dat goedkope licenties illegaal zouden zijn. Kopers en verkopers hebben wettelijke rechten die niet te beperken zijn door licentievoorwaarden.

Verder is het inderdaad zo dat Microsoft over de notice-and-take-down expertise beschikt* die al dit soort sites uit de lucht zou moeten kunnen halen. Kennelijk doen ze dat niet, en mijn inschatting is dat een gebrek aan legitimiteit van dergelijke verzoeken hieraan debet is.

(*) Ze hebben criminele domeinen gebruikt voor echte malware overgenomen/afgenomen via rechtspraak in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Nu online
mrmrmr schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:12:
...
Microsoft is zodoende zelf bezig met bedenkelijke activiteiten voor hun eigen belang.
...
Dat doet Microsoft al sinds ze bestaan.
... Microsoft ziet Windows als een advertentie, data en verkoopplatform in plaats van een besturingssysteem...
Dat ben ik met je eens en vind ik ook verontrustend.
Voor een betaald product, wil ik graag een product wat vrij is van advertenties.
maar...
je kan zelf kiezen of je Microsoft Windows wilt gebruiken of niet.
Als je niet blij bent, kan je ook kiezen voor andere besturingssystemen, zoals bv. MacOS, Linux of ChromeOS.
Ik ben helemaal niet overtuigd van de legitimiteit van Microsoft's licentiesystemen en claims van sommigen dat goedkope licenties illegaal zouden zijn. Kopers en verkopers hebben wettelijke rechten die niet te beperken zijn door licentievoorwaarden.
Een werkende licentie is niet per se een legale licentie.
In de EULA staan de licentievoorwaarden.
Als je een licentie incorrect gebruikt en je bent in strijd met de EULA, dan is dat volgens mij een "strafbaar feit" en daarmee automatisch illegaal.
Alhoewel ik geen jurist ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-04 22:04
@3rri3b3rri3
Kijk voor de lol eens dit filmpje van Linus:
YouTube: Are you paying too much for Windows?

Op github (wat van MS is) staat zelfs een tooltje om windows te activeren. Blijkbaar maakt MS zich ook niet heel erg druk over hoe je aan een licentie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:07
Ik meen me te herinneren uit een artikel in CT! dat MS Licenties die zeer goedkoop aangeboden worden niet perse illegaal zijn. Vaak komen ze uit oude pc's, bedrijven, grijze import, etc. Wel kunnen deze op enig moment problemen geven. Bijvoorbeeld met activatie.
Zelf heb ik een windows 11 pro licentie voor 24 euro meen ik. Ik dacht ook retail. Aangezien ik 99,x% van de tijd linux gebruik, is me meer ook niet waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:32
Die licenties werken verder gewoon prima, al vele jaren. Niets mis mee.

Ik heb als student ooit Windows Vista Ultimate gekocht voor iets van 250 euro. Ik dacht, laten we eens gek doen en het doen zoals het hoort. Resultaat, onwerkbaar OS en ik ga nooit meer betalen dan nodig is.

+/- 1,5 jaar geleden voor 11 euro een Windows 11 licentie gekocht, heerlijk :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
GarBaGe schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:53:
Als je een licentie incorrect gebruikt en je bent in strijd met de EULA, dan is dat volgens mij een "strafbaar feit" en daarmee automatisch illegaal.
Ik ben ook geen wereldjurist, maar het gaat hier om het feit dat een licentie niet boven de wet gaat. Als er ergens ter wereld een wet bestaat die doorverkoop toestaat is kan dat voldoende zijn. In Duitsland bijvoorbeeld is doorverkoop toegestaan. Uitspraak. Producenten varen wel af op een wereld zonder software die je los kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 18:43
GarBaGe schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Dat doet Microsoft al sinds ze bestaan.

[...]

Dat ben ik met je eens en vind ik ook verontrustend.
Voor een betaald product, wil ik graag een product wat vrij is van advertenties.
maar...
je kan zelf kiezen of je Microsoft Windows wilt gebruiken of niet.
Als je niet blij bent, kan je ook kiezen voor andere besturingssystemen, zoals bv. MacOS, Linux of ChromeOS.

[...]

Natuurlijk is dat geen strafbaar feit. Je houdt je misschien niet aan de licentievoorwaarden. Die misschien op zichzelf al niet helemaal legaal zijn. Ik zou me er niet te druk om maken. Je hebt de key legaal aangeschaft, dus voor de Nederlandse wet heb je niks verkeerd gedaan. Ze kunnen wel een civiele zaak aanspannen als ze denken dat ze schade hebben geleden, maar dan moeten ze die schade aantonen. Dat gaan ze echt niet doen voor die paar tientjes die jouw licentie anders had opgeleverd.

Wat wel zou kunnen, is dat de key op een bepaald moment niet meer werkt. Dan is het maar de vraag hoe goed de 'support' is van zo'n bedrijfje, ik vermoed dat ze dan ook niet veel meer voor je kunnen doen. Dus dan zit je op een onhandig moment met een gedeactiveerde Windows. Als je het zakelijk gebruikt, zou je daar bezwaar tegen kunnen hebben. Bij prive-gebruik is er altijd wel weer een oplossing te verzinnen, maar dat kan even tijd kosten.

[ Voor 9% gewijzigd door PhilipsFan op 14-01-2025 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Nu online
mrmrmr schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:42:
[...]

Ik ben ook geen wereldjurist, maar het gaat hier om het feit dat een licentie niet boven de wet gaat. Als er ergens ter wereld een wet bestaat die doorverkoop toestaat is kan dat voldoende zijn. In Duitsland bijvoorbeeld is doorverkoop toegestaan. Uitspraak. Producenten varen wel af op een wereld zonder software die je los kan kopen.
Grappig.
Dit artikel gaat over een rechtzaak tussen Oracle en een verkoper van 2e hands licenties.
Oracle vindt dat een gebruiker van hun software altijd bij hun een licentie moet aanschaffen. (licentieovereenkomst)
De rechter vindt uiteindelijk dat dit geen licentieovereenkomst is, maar een verkooopovereenkomst.
Hierbij wordt de koper dus eigenaar van een kopie van de software van Oracle.
En de eigendom op het kopie van de software kan dan 2e hands verkocht worden tegen economische waarde (vergelijkbaar met CD of DVD).
Een koper van zo'n 2e hands product hoeft dus niet bij Oracle zelf een nieuwe "licentie" te kopen, omdat deze wordt overgedragen via de verkoop in de vorm van "eigendom van het kopie".
Bij Oracle staat in hun "licentieovereenkomst" dat dit niet overdraagbaar is, maar de rechter vindt dat er sprake is van een verkooopovereenkomst, waarmee dit niet kan.
Kennelijk wordt hier graag de term licentieovereenkomst gebruikt, zodat er voorwaarden kunnen worden gesteld die in strijd zijn met de wet en niet mogen voorkomen in een verkoopovereenkomst.
Tenminst, dat ik wat ik begrijp van dit artikel.

Waarschijnlijk is dit de reden dat meer en meer software bedrijven bewegen richting "abonnementen", zodat ze de gebruiker nog verder kunnen "uitwringen".... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred G.
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-04 10:43
Ik heb op mijn PC dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAkSzq3KXsVSyWKa8_fSKZg_At8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KqdU0PQnmdNHSpq0FlbMI2NF.jpg?f=user_large

Dus ik heb voor de tweede keer Windows gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vn2ryIkVMcfDpETc8WV3PMo0cu0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hXPSG8UtO3EfDVPVxDIBn4XB.jpg?f=user_large

De eerste keer dat ik Windows kocht, was nog op zo'n mooi holografisch CeeDeetje. Ben ik helaas kwijt...

Grt Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:00

g0tanks

Moderator CSA
Volgens mij is het ondertussen duidelijk dus ik sluit het topic. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.