Probleem met Windows 11 - Kopiëren naar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jecowo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 19:34
Beste tweaker,
Onlangs op een laptop en PC een extra snelkoppeling toegevoegd om de optie "Kopiëren naar" uit te breiden.
Dit heb ik gedaan via C:\Gebruikers\<mijn inlognaam>\ AppData\ Roaming\ Microsoft\ Windows\ SendTo

Dit lijkt niet te werken. Versie van Windows 11 is 24H2
Iemand een idee?

Alvast dank.

Groet,
Jeffrey

Incredible

Beste antwoord (via jecowo op 07-01-2025 11:01)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@jecowo Ok, ja ik zie nu wat er gebeurt. Maak ik een shortcut naar de schijf (root), dan treedt dit niet op maar bij maken shortcut naar een map wel.

Little weird, maar wat bij mij werkt is na het aanpassen (of aanmaken) van de shortcut de Verkenner/Explorer shell even te herstarten

Start taskmanager/taakbeheer en bij toepassing Windows Verkenner klik je met de rechtermuistoets en kies je voor "opnieuw starten"
Daarna wordt de shortcut wel zichtbaar in "Kopiëren naar" en werkt hij bij mij ook

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:44
Geen oplossing, wel een workaround:

er is een regje dat deze twee commando's onder je rechtermuis zet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2L1gH3CrY3TQV3jwv3XFJ6mot7I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ViDx40PXDSd4OpAdWBc8AmNv.jpg?f=user_large

mmm... ik kan hier geen bestandje bij zetten denk ik...
dan maar: https://file.io/737k1bP2wsoM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Informatie in de post is onvolledig

Wat voor snelkoppeling heb je gemaakt?
Wat werkt er niet, wat is je verwachting, wat gebeurt er nu?

NB:
"Kopiëren naar..." is enkel beschikbaar in Windows 11 verkenner wanneer je "Meer opties weergeven" kiest of shift-rechtsklikt
Of je oude contextmenu weer standaard instelt met een registerhack als hier beschreven:
https://answers.microsoft...f3-411b-aeec-e460e6e5a82a

[ Voor 4% gewijzigd door akimosan op 06-01-2025 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jecowo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 19:34
@akimosan

De snelkoppeling die is gemaakt is die naar mijn E:\ schijf.
Deze snelkoppeling wordt dan niet getoond in "Kopiëren naar" ondanks dat ik deze snelkoppeling toevoeg in C:\Gebruikers\<mijn inlognaam>\ AppData\ Roaming\ Microsoft\ Windows\ SendTo

Als ik een kopie maak van een bestaande snelkoppeling in "C:\Gebruikers\<mijn inlognaam>\ AppData\ Roaming\ Microsoft\ Windows\ SendTo" dan wordt deze wel getoond.
Zodra ik de kopie dan weer aanpas naar een drive met path (E:\test) verwijzing dan verdwijnt deze uit de getoonde "Kopieren naar"

Incredible

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
@jecowo Ok, ja ik zie nu wat er gebeurt. Maak ik een shortcut naar de schijf (root), dan treedt dit niet op maar bij maken shortcut naar een map wel.

Little weird, maar wat bij mij werkt is na het aanpassen (of aanmaken) van de shortcut de Verkenner/Explorer shell even te herstarten

Start taskmanager/taakbeheer en bij toepassing Windows Verkenner klik je met de rechtermuistoets en kies je voor "opnieuw starten"
Daarna wordt de shortcut wel zichtbaar in "Kopiëren naar" en werkt hij bij mij ook