Lekkage badkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnv8
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 06-01 09:10
Goedemorgen allemaal,

Een half jaar geleden hebben wij lekkage gehad vanuit de sifon van de douchebak. ( afvoer was losgechoten). We hebben 2 weken geleden een nieuwe vloer gelegd en hebben het idee dat het nog steeds vochtig is.

Nu heb ik het putje opengemaakt en ik zie ik deze groene rubberen ring. (Hij zit wel vast maar ligt er deels los is) kan dit kwaad? Ik zie wel dat er een laagje water instaat dus niet het idee dat het lekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vle-fW4s-zjvR_9RxLo-6im3ro0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxrFKo72mBf63c3kvkF2Cp6m.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:39

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Deze conische ring hoort waarschijnlijk om de buis die je sifon in gaat, en zorgt voor een waterdichte aansluiting. Even losmaken onder je douchebak, ring om het uiteinde van de buis (met het schuine deel richting sifon), in de sifon schuiven en dan de ring aandraaien.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnv8
Ik zou niet weten hoe ik daarbij kom. Douchebak zit volledig dicht en dit is de enige opening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:39

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Op dezelfde manier als een half jaar geleden toen de buis was losgeschoten?

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnv8
Dat heeft toen een loodgieter gedaan, het probleem was dat de douchebak losgeschoten was van de afvoerleiding (schroefdraad) deze ring lijkt echt aan de zijkant te zitten. Weet niet hoe ik daarbij moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

martijnv8 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:44:
het probleem was dat de douchebak losgeschoten was van de afvoerleiding (schroefdraad)
Grote kans dat dit inderdaad de afsluitring is die nog om de buis heen had gemoeten. Er moet in elk geval altijd een ring om. Wij kunnen op afstand niet beoordelen of dit nu net díe ring is, of een ring die "over" is en nu toevallig daar ligt.

Zie hieronder een willekeurig plaatje van internet van een douchebak sifon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDi6RWqI_RpRHLgfQuYw_fwjIFw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YVLW7A5uJkpH06BrO1XnnB1O.png?f=user_large
Je ziet hier, links van de dop met schroefdraad een conische ring. Dat is de ring die om de afvoerbuis moet om het waterdicht te krijgen, zoals @Belindo al aangaf.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:56
Nu die ring dus niet goed zit, is de kans aanzienlijk dat het weet gaat lekken of nog steeds lekt.
Ook houd de ring nu vuil (haren) tegen waardoor het sneller verstopt.

Loodgieter zijn fout laten herstellen, is hij waarschijnlijk niet blij mee, maar voorkomt ergere schade.
Pagina: 1