Mijn vraag
Mijn computer start niet meer op, het rode lampje op Mobo van VGA brand rood, PC komt niet tot BIOS.
Meer context:
2 weken terug heb ik mijn BIOS geupgrade wegens een spel dat soms uit het niets crashed. Voor de rest werkte alles perfect. 2 dagen terug heb ik nog XMP uitgezet in BIOS, daarna gereboot en paar uur gegamed (soms nog steeds crash maar geen andere problemen). Computer uitgezet en nu gaat hij niet meer aan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles wat ik online en in de troubleshoot manual kan vinden, zijnde:
- opstarten met 1 reep DDR, wisselen DDR repen
- GPU loskoppelen en opstarten maar heb geen geintegreerde graphics in CPU. Als ik CPU loskoppel lijkt het opstarten wel verder te komen gezien muis en toetsenbord gaan branden (doen ze niet bij aangesloten GPU) maar ik kan het niet zien op scherm
- CMOS reset
Ik zie dus niets op scherm, geen BIOS, niets nada. De GPU lampjes gaan wel gewoon aan bij het aanzetten van de computer en fans gaan kort even draaien.
Het lijkt erop dat de GPU het ineens heeft begeven, maar ik vind het raar dat dit ineens gebeurd bij een dag later opstarten na een gamesessie de avond ervoor waarbij alles goed is afgesloten.
Ik heb geen spare parts of andere computer waar ik de onderdelen kan uitwisselen om eea te testen.
Wat ik vanavond nog even ga proberen
- GPU in ander PCIE slot
- CPU los maken en kijken of daar iets raars zit
- ... verder geen idee meer.
Was al tijdje aan het twijfelen om een nieuwe PC te kopen of deze te upgraden. Dit ljjkt nu snel duidelijk te worden en in een stroomversnelling te komen
Mijn computer start niet meer op, het rode lampje op Mobo van VGA brand rood, PC komt niet tot BIOS.
Meer context:
2 weken terug heb ik mijn BIOS geupgrade wegens een spel dat soms uit het niets crashed. Voor de rest werkte alles perfect. 2 dagen terug heb ik nog XMP uitgezet in BIOS, daarna gereboot en paar uur gegamed (soms nog steeds crash maar geen andere problemen). Computer uitgezet en nu gaat hij niet meer aan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B350 Tomahawk | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide Clear 400C Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | HP Omen X 35 Zwart | € 0,- | € 0,- |
2 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 980 Pro (met heatsink) 1TB | € 94,50 | € 94,50 |
1 | SSD's | Sandisk SSD Plus 240GB | € 2.048,56 | € 2.048,56 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.202,96 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles wat ik online en in de troubleshoot manual kan vinden, zijnde:
- opstarten met 1 reep DDR, wisselen DDR repen
- GPU loskoppelen en opstarten maar heb geen geintegreerde graphics in CPU. Als ik CPU loskoppel lijkt het opstarten wel verder te komen gezien muis en toetsenbord gaan branden (doen ze niet bij aangesloten GPU) maar ik kan het niet zien op scherm
- CMOS reset
Ik zie dus niets op scherm, geen BIOS, niets nada. De GPU lampjes gaan wel gewoon aan bij het aanzetten van de computer en fans gaan kort even draaien.
Het lijkt erop dat de GPU het ineens heeft begeven, maar ik vind het raar dat dit ineens gebeurd bij een dag later opstarten na een gamesessie de avond ervoor waarbij alles goed is afgesloten.
Ik heb geen spare parts of andere computer waar ik de onderdelen kan uitwisselen om eea te testen.
Wat ik vanavond nog even ga proberen
- GPU in ander PCIE slot
- CPU los maken en kijken of daar iets raars zit
- ... verder geen idee meer.
Was al tijdje aan het twijfelen om een nieuwe PC te kopen of deze te upgraden. Dit ljjkt nu snel duidelijk te worden en in een stroomversnelling te komen