Toevoegen [type=email] op emailadres/gebruikersnaam veld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rope
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-01 16:02
1. Welk probleem ervaar je?

Ontbreken van input[type=email] op login input element.

2. Waarom is dat een probleem?

Wachtwoordkluis snapt niet dat het om een login poging gaat.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?

Tijdens elke login poging.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Toevoegen van input[type=email] op emailadres/gebruikersnaam veld.

Zou in de praktijk geen invloed moeten hebben op gebruikers die een gebruikersnaam invullen en je wint er veel mee. Want, minder typen is meer beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dan kan je niet meer inloggen met alleen je gebruikersnaam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BUzo_aDDGcNlKJZRiK-ZSFxd8k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lcsNJNgjpVuoX5qYdxXlj77G.png?f=user_large

Wat voor wachtwoordmanager gebruik je? De mijne (Bitwarden) heeft er geen moeite mee om mijn login in te vullen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rope
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-01 16:02
crisp schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:15:

[Afbeelding]

Wat voor wachtwoordmanager gebruik je? De mijne (Bitwarden) heeft er geen moeite mee om mijn login in te vullen.
Bij mijn weten kan nog steeds inloggen met gebruikersnaam als je dat type gebruikt. Zit geen standaard input validatie op zover ik weet.
Ik gebruik Proton Pass, en heb er eigenlijk geen problemen ermee, kwam dit nu toevallig tegen dus dacht ik schiet het gewoon in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 09:53

killercow

eth0

crisp schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:15:

[Afbeelding]

Het kan een email veld zijn *en* daarnaast kan validatie uit staan zodat usernames ook mogelijk blijven.
code:
1
<input type="email" novalidate>

Op die manier krijg je op mobile ook netjes een email-centered keyboard.
Zowieso zijn de native validation-errors van browsers niet accessible genoeg omdat ze te kort zichtbaar blijven.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

killercow schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:26:
[...]

Het kan een email veld zijn *en* daarnaast kan validatie uit staan zodat usernames ook mogelijk blijven.
code:
1
<input type="email" novalidate>

Op die manier krijg je op mobile ook netjes een email-centered keyboard.
Zowieso zijn de native validation-errors van browsers niet accessible genoeg omdat ze te kort zichtbaar blijven.
novalidate kan je alleen gebruiken op <form>-niveau. Nu denk ik niet dat we expliciet clientside validation gebruiken op het inlogformulier, dus dat zou wellicht nog een optie zijn, maar het voelt toch als iets dat niet nodig zou moeten zijn. We geven zelfs een autocomplete="username" hint op het veld, dus browsers zouden in staat moeten zijn dat veld te onthouden.

Intentionally left blank