• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Topicstarter
Volgens phonehouse moet tie opgestuurd en kost kijken alleen al 150 a 200 piek...volgens Belcompany opsturen 70,- en dan de reparatie.

Heeft iemand ervaring wat zo'n spiekertje zou kunnen kosten?
Anders is het misschien goedkoper om het abonnement op een ander toestel te laten zetten, al zijn die prijzen ook een doffe ellende na 1 september.
Iemand goeie tips? Ben bang dat reparatie erg duur wordt, nokia kennende...anders gaven ze wel een telefonische prijsopgaaf.
Helaas valt het niet meer onder de garantie.

Kun je trouwens iedere simkaart over zetten in een nieuw toestel??

xMouse

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-03 13:55
Ja je kan elke simkaart in iedere telefoon stoppen. (mits het een simlock vrije telefoon is.)

Die speakertjes zijn heel makkelijk zelf te vervangen. Het enigste wat je nodig hebt is een nieuwe speaker + torx 8 schroevendraaier. Geloof me, nokia gsm's zitten zoooo makkelijk in elkaar. Die zijn ergewoon voor gemaakt om zelf te klussen.
Die speakertjes kun je gewoon loskopen. Ga eens langs bij een aantal van die vage GSM-shops. In amsterdam/rotterdam heb je er genoeg. Ik zelf woon in amersfoort en ook daar hebben we een winkel die losse onderdelen voor GSM's verkoopt.

• nicknicknick
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08-2022
Torx 8??? Ik had Torx T-6 nodig voor mijn 6210 om open te maken.
Voor me 6110 ook dacht ik...
Kan best voor een 7110 anders zijn, maar lijkt me toch een beetje vreemd...

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
Het speakertje zit weggewerkt in het gedeelte dat je naar beneden kunt klappen....geen schroefje in de buurt :'(

xMouse

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
Ik heb er echt geen bal verstand van.Stel ik koop een nieuw toestel en wil daar mijn ouwe simkaart in doen. Moet ik dan bij dat nieuw gekochte toestel eerst een unlock laten doen?? Of moet je alleen onlocken als je een eerder gebruikt toestel neemt voor de overplaatsing van een simkaart??

xMouse

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Een kale telefoon is in principe altijd simlock vrij. Daar kun je dus willekeurig welke kaart indoen. Een telefoon icm met abonnement/prepay vrijwel altijd gesimlocked. Daar kun je dus alleen de bijbehorende kaart indoen, en soms als je mazzel hebt, een andere kaart van dezelfde provider. Maar dat kun je het beste even in de winkel vragen/proberen.
Nokia 7110 is overigens erg goed zelf te servicen, zoals al gezegd is. Heb in die van mij al eens een new display gezet (oude gebroken wegens vallen), en was echt fluitje van een cent.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Pagina: 1