Wij zijn vlgs. mij afgelopen aug. overgestapt van Ziggo naar KPN. Dus netwerkkabeltje van Ziggo modem eruit, KPN modem aangesloten vlgs. handleiding en het meegeleverde netwerkkabeltje KPN gebruikt om eenzelfde aansluiting tussen modem en switch met bekebeld thuisnetwerk incl. nas te maken.
Dus vlgs. mij ene kabel eruit en andere erin, ip adressen aangepast en verder niets veranderd.
Testbestand nas kon ik met Ziggo met gem. 103 - 108 MB/s binnen halen zonder terugval o.i.d.
Met KPN haalde ik eerst de 60 MB/s niet eens? Na enkele dagen van alles geprobeerd te hebben heeft het volledig uitschakelen (dus stroom min. 5 uit) van zowel glasvezelkastje als modem iets geholpen.
Haalt nu iets van 85 tot 90 MB/s maar wel met enorme dippen qua snelheid. De snelheid varieert enorm.
Gebruik een 10 gig testbestand om te zien of de snelheid stabiel is en dat gaat enorm op en neer tussen zeg maar 4 MB/s tot max zo'n 85 tot 90 MB/s. Dus alles behalve stabiel. En de wifi is ook veel minder en valt regelmatig weg. Dat is mij opgevallen omdat ik vrijwel altijd internetradio via wifi luister. Vroeger nooit last van gehad.
Wilde graag de modem laten checken, maar de KPN heeft tegenwoordig geen helpdesk meer die je kan bellen. Alleen een chatbot waar je vrij weinig aan hebt met standaard antwoorden. Of gelijk een monteur voor €70 laten komen.... Aangezien ik totaal niets heb veranderd vind ik dat eigenlijk wel ver gaan om een KPN probleem op mijn kosten op te lossen.
Ik zal je de TV+ problemen hier besparen, heb daar elders al op gereageerd.
Dus hier totaal niet tevreden over de KPN service/apparatuur en dit jaar z.s.m. weer naar een andere provider.
[
Voor 4% gewijzigd door
_Discovery_ op 05-01-2025 18:32
]