Toon posts:

Exchange5.5-Email zonder tussenkomst provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment wordt alle email verzonden aan ons, verwerkt door een provider die alle email doorsluist.
Het is niet nodig om via een pop connector de email op te halen.
Maar ik ben nog steeds afhankelijk van de provider.
Nu wil ik een oplossing zoeken waarbij alle emailhandelingen door de Exchange mailserver worden afgehandeld.
Kan iemand mij vertellen wat hier voor nodig is?

no rad

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
waarschijnlijk zul je dan de exchange server in de dns server moeten toevoegen en hier een mx record voor moeten creeeren zodat alle mail van jullie domain rechtstreeks naar de exchange server wordt gestuurd ipv via de smtp/pop server van je provider. waarschijnlijk zal dan degene die jullie domein host (je isp?) de mx records moeten aanpassen van hun dns server.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

idd, DNS Hosting moet je hebben. Krijg je MX records voor je mailserver, maar let wel op: als je mailserver of je inet verbinding plat is, krijgt het bedrijf dus niets en alle verzonden mailtjes gaan terug "undeliverable". Batched SMTP is het makkelijkst lijkt mij. ISP buffert het en ALS je exchange server online is/komt (dial up) krijgt hij automagisch alle mail binnen, dus geen undelivered mail als je server/verbinding down is. (ik heb zelf ook DNS hosting bij xs4all, maar ik heb geen bedrijf eraan hangen)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt al duidelijker, maar:
Batched SMTP? Kan jij/kunnen jullie mij daar wat meer over vertellen. En is het wel aan te raden om de tussenkomst van de provider er tussen uit te halen?

Thanks,
no rad

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson