Tip: Diagnostische Dataverzameling uitschakelen in WS2K25

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CloudPrutser
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-08 16:47
Ik ben nogal fan van de server-software van Microsoft. Ook Linux draait hier in mijn datacenter maar het is toch echt voornamelijk Windows Server.

Vandaag was ik WS2K25 aan het uitproberen en het viel mij op dat je niet meer zo gemakkelijk de telemetrie uit kunt schakelen via sconfig. Na wat zoeken kwam ik dit tegen: https://learn.microsoft.c...stics-enablement-guidance

Natuurlijk kun je deze GPO's ook centraliseren middels AD.

Ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CloudPrutser schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:26:
Ik ben nogal fan van de server-software van Microsoft. Ook Linux draait hier in mijn datacenter maar het is toch echt voornamelijk Windows Server.
Wel benieuwd waarom je groot fan bent van Server software van Microsoft, als deze by default privacy gevoelige info verzameld en verstuurd.... ;)

Prima tip overigens hoor, maar let op dat er wel meer uitdagingen rondom privacy zit dan alleen maar telemetry.

Interessant leesvoer: Data protection impact assessments DPIA's Office 365 ProPlus, Windows 10 Enterprise, Office 365 online and mobile apps

Inmiddels verouderde versies, maar de richting is nog steeds goed. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B