EvoHome gateway vs Wifi model

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuibGlider
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 02-06 14:52
Na lang zoeken op dit forum nog geen duidelijk antwoord gevonden op onderstaande vraag. Ik hoop dat iemenad mij verder helpt om te zien of een investering nuttig zal zijn of niet.
Ik heb al jaren een EvoHome systeem. Nog het oude Evotouch paneel dat via de Gateway werkt. Hierop zijn niet zelf firmware updates op te zetten. Nu heb ik recent een warmtepomp laten installeren en vraag ik mij af of de nieuwere Wifi versie, met de laatste firmware update, aan te raden is voor de werking met een WP. Ik ben benieuwd wat de verschillen zijn met de gateway versie, anders dat het nieuwe model met geïntegreerde wifi werkt. Op de Resideo site is geen specifieke informatie te vinden.

Systeem configuratie
BRD91A relais voor de aansturing van de WP (die ik waarschijnlijk beter kan aanpassen naar een T ?)
Diverse HR92 radiatorknoppen
EvoTouch met gateway

Ik hoop dat jullie mij van info kunnen voorzien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een BDR91T in combinatie met je huidige Evotouch gaat je in ieder geval niet helpen (been there, done that). De Evotouch blijft gewoon het relais te vaak schakelen, daar verandert het relais zelf niks aan (ik snap dus ook niet wat nou het verschil is ten opzichte van een A model, ik dacht dat die er zelf voor zorgde dat ie niet te veel schakelt...)

Ik heb uiteindelijk de hele Evohome de deur uit gedaan, het systeem met regelbare zones gebruik ik nu met de warmtepomp toch niet meer, overal wordt verwarmd (al is er boven nog iets te weinig afgifte, maar dat is met de Evohome toch niet op te lossen)

Ik gebruikt nu een Netatmo aan/uit thermostaat die op een hysterese (nu 0,3 bij mij) de kamer op temperatuur houdt. De Evohome dacht zelf veel te slim te zijn door lekker vaak te schakelen, maar dat is juist bij een warmtepomp niet de bedoeling.

Geen ervaring met de nieuwere Evotouch versies...

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)