Montage originele LG OLED G4 muurbeugel op een niet vlakke m

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogland
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-03 02:41
Mijn vraag
GoedAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZJneXsadDy61Z4vU_xidDUK9MU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Nll5dqcwqMHju5QbjJszWRm.jpg?f=fotoalbum_largeendag, weet iemand of de LG G4 originele, bijgeleverde muurbeugel ook opgehangen kan worden aan een oneffen muur?
Op de montagebeschrijvingen en video's wordt vermeld dat, als je de tv in de beugel hebt gehangen, je deze daarna plat moet drukken tegen de muur zodat je een klik hoort, en daarna weer moet uitklikken om hem recht te hangen.
Probleem is dat ik hem dan niet plat kan duwen tegen de muur door mijn uitstekende wandpanelen (2,4 cm).
Hangt de 77 inch tv goed en veilig of niet als ik hem alleen in de muurbeugel heb geklikt, zonder dat ik hem daarna plat tegen de muur heb kunnen klikken?

Deze TV ga ik in februari kopen.

Heb in de topics gezocht en via Google maar overal zie je alleen de standaard instructie uitleg / video.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_Fcfg0OTXkVPs3kR_mQa7r-m1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8q4RDESpuPbo9JAdz6owOOyl.jpg?f=fotoalbum_large
...

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogland op 05-01-2025 15:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zou even omdenken: wandpaneel even los, tv vastzetten op gewenste wijze (echt vastklikken!) en dan het wandpaneel terugplaatsen.

Tv-beugels hebben een borgingssysteem dat een soecifieke installatie vereist. Als je die stappen niet volgt en je tv komt los (en die kans is er, indat de tv dan alleen hangt en niet geborgd is) dan ben je uiteraard ook niet verzekerd en is de maker van de beugel ook niet aansprakelijk. Deugdelijk installeren dus :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:36
Dit kan gewoon. Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem doordat de kabels precies op de verkeerde plek uit de muur komen. Hierdoor kan ik de G4 niet tot het klikmoment aandrukken.

Ik heb de tv één centimeter van de muur en heb een stukje schuim ter opvulling aan de onderkant van de tv geplakt. Als ik dit niet doe dan helt de tv een beetje voorover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogland
Bedankt, probleem is dat de wandpanelen goed vast zijn gekit aan de gestucte muur.
Een verkoper van een tv winkel zei dat het kon maar ik vertrouw het niet om de reden die u net beschreef en door de montage video's.

En anders moet ik misschien maar een plankje van 2.5 cm dik op de muur plaatsen en dan de muurbeugel erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:36
Dat is misschien nog wel een betere oplossing. Maar goed, ik denk dat de verkoper het juist heeft. Ik heb het ook van te voren in de winkel besproken en kreeg hetzelfde antwoord.
Hier hangt de tv al een paar maanden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogland
Dat zou fijn zijn als het gewoon kan. Weet niet hoe groot je TV is maar voelt het solide genoeg om een 77 inch op deze manier op te hangen? Zou bij mij 2.5 cm van de muur zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
_knip_ niet goed gelezen. @Hoogland stelde zelf al voor een balkje/plankje te bevestigen. Dit zou ik ook doen denk ik. Met iets langere schroeven.

[ Voor 69% gewijzigd door Harkelaar op 05-01-2025 19:12 ]

do or do not, there is no try

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoogland schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:02:
Bedankt, probleem is dat de wandpanelen goed vast zijn gekit aan de gestucte muur.
Een verkoper van een tv winkel zei dat het kon maar ik vertrouw het niet om de reden die u net beschreef en door de montage video's.

En anders moet ik misschien maar een plankje van 2.5 cm dik op de muur plaatsen en dan de muurbeugel erop.
Dat is inderdaad ook een prima oplossing. In feite maak je dan een ‘spacer’ zoals ze dat (internationaal) nog wel eens noemen!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-05 21:53

thof

FP ProMod
Ik heb dan wel geen G4 maar een G3, en die komt echt heel vlak tegen de muur. Als ik hem iets naar voren zou willen plaatsen zou ik gaan voor een plankje met extra lange schroeven. Dan is de kans ook wat groter dat hij recht hangt denk ik.

Hier een foto van de beugel van een G1, volgens mij is daar niet of nauwelijks wat aan veranderd:
https://www.coolblue.nl/a...-lg-gx-en-g1-oled-tv.html

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hoogland
Heb ondertussen de TV gekocht en opgehangen met een plankje van 3 cm als verdikking tussen muur en beugel en hangt helemaal goed. Zonder plank had ook gekund maar dan hangt hij een klein beetje voorover wat je idd met bijv stukje piepschuim tussen muur en tv kan oplossen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1Ngtvebiu-QQPgrcP9sWvXHl2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UaUHL4ayomKI8YGznhHLfzme.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:25
Ik haak even in op dit topic. Nu ben ik zojuist bij hello tv geweest om te kijken naar de G4 in 83 inch. De tijd is geweldig maar ik vraag me af of mensen tegen hetzelfde probleem lopen.
De stroom kabel zit in het midden van de tv hier dus geen probleem. Het probleem waar de verkoper mij op attendeerde was dat de hdmi aan de linkerzijde zitten en hier loop 1 grote kabel goot recht naar beneden. En er loop 1 smalle kabelgoot met een paar bochten naar het midden toe naar de uitgang van de stroomkabel, volgens de verkoper is deze goot te smal om daar een 2 hdmi kabels door te geleiden met 2 haakse hoeken erin.
Nu wil ik al me kabels graag vanuit het midden van de tv naar beneden laten lopen ipv 2 kabelgoten onder de tv.

Andere optie is om de stroomkabel.te verlengen maar dan moet je de stroomkabel verlengen en dan verlies je je garantie.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of een goed idee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mark28179 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:12:
Ik haak even in op dit topic. Nu ben ik zojuist bij hello tv geweest om te kijken naar de G4 in 83 inch. De tijd is geweldig maar ik vraag me af of mensen tegen hetzelfde probleem lopen.
De stroom kabel zit in het midden van de tv hier dus geen probleem. Het probleem waar de verkoper mij op attendeerde was dat de hdmi aan de linkerzijde zitten en hier loop 1 grote kabel goot recht naar beneden. En er loop 1 smalle kabelgoot met een paar bochten naar het midden toe naar de uitgang van de stroomkabel, volgens de verkoper is deze goot te smal om daar een 2 hdmi kabels door te geleiden met 2 haakse hoeken erin.
Nu wil ik al me kabels graag vanuit het midden van de tv naar beneden laten lopen ipv 2 kabelgoten onder de tv.

Andere optie is om de stroomkabel.te verlengen maar dan moet je de stroomkabel verlengen en dan verlies je je garantie.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of een goed idee?

Alvast bedankt.
Die kleine goot is idd om de stroomkabel naar de zijkant te begeleiden, zodat alle kabels aan de (voor de kijker) linkerkant naar beneden gaan. Geen idee hoeveel kabel je dan overhoudt en of je dat kwijt kan achter een kast of in de muur. Dat is situatie afhankelijk.

Je vraagt om gebruikerservaringen mbt de G4 83inch. Wellicht iets voor het algemene LG oled ervaringen topic? Dit topic gaat over een G4 op een niet vlakke muur.

do or do not, there is no try

Pagina: 1