Windows 7 ISO

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 13:44
Weet iemand waar ik een spyware vrije ISO van Windows 7 kan downloaden? Ik heb destijds in 2020 een usb stick gemaakt met Rufus.

Nu wilde ik deze vandaag op een oude Vista laptop installeren installeren. Maar nu werkt de usb stick niet meer op meerdere pc's.

Ik wil graag van deze oude laptop een retro game laptopje maken maar dan vooral uit het 98 en XP tijdperk.

Er zijn genoeg linkjes te vinden op internet. Maar lastig te weten of deze niet vol met malware zitten.

Aan de andere kant maakt het denk ik ook niet uit, want na een keer verbinden met internet om drivers en de laatste updates op te halen verwacht ik toch gewn verbinding meer te maken met internet.

Alle eerdere topicstarter hierover zijn van voor 2020. En destijds waren deze ISO bestanden gewoon bij Microsoft te halen.

Beste antwoord (via Regenton 2.0 op 05-01-2025 15:23)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:39
Google: Windows 7 ISO Dutch Internet Archive
Daar staan ook meestal de checkums/hashes bij voor controle.

Maar daar is ook een handig tooltje voor:
Windows and Office Genuine ISO Verifier

Bijwerken/updaten Windows 7 naar laatste updates:
Simplix Update Pack 7

Voor drivers gebruik ik altijd Snappy Driver Origin:
Snappy Driver Installer Origin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://answers.microsoft...e3-40f0-b4ce-f7bb12ee0a1f

https://www.heidoc.net/jo...-office-iso-download-tool

Of een Windows 7 DVD kopen op Ebay. Of op https://tweakers.net/aanbod vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 05-01-2025 14:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
Bedankt, deze had ik inderdaad ook gevonden. Maar de aantal popups op die site houd me dan wel weer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Regenton 2.0 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:31:
Bedankt, deze had ik inderdaad ook gevonden. Maar de aantal popups op die site houd me dan wel weer tegen.
Gratis websites hebben die nu eenmaal.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
Bedankt, zojuist de stappen doorlopen. Dan komt echter een foutmelding dat MS de dpwnloads heeft ingetrokken van Windows 7 en dus op die weg niet te downloaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Regenton 2.0 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:43:
Bedankt, zojuist de stappen doorlopen. Dan komt echter een foutmelding dat MS de dpwnloads heeft ingetrokken van Windows 7 en dus op die weg niet te downloaden zijn.
Zie de andere suggesties. We kunnen hier geen downloads aanbieden, het is copyrighted materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je kan toch een iso downloaden vanaf een onvertrouwde site, daarna de SHA256 checksum berekenen en vervolgens die checksum intypen in een zoekmachine. Als die checksum op een betrouwbare website/pagina staat, weet je dat er geen wijzigingen zijn geweest.

Hashcalc van Slavasoft heeft een tool om checksums te berekenen.
Download bron: https://www.heise.de/download/product/hashcalc-20465

[ Voor 9% gewijzigd door mrmrmr op 05-01-2025 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Regenton 2.0 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:31:
[...]

Installeer dan een adblocker, sowieso wel zo veilig.
mrmrmr schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:51:
[...]

Hashcalc van Slavasoft heeft een tool om checksums te berekenen.
Daar heb je geen 3rd party tool voor nodig! :o Dat kan simpel via Get-FileHash in Powershell:

PowerShell:
1
2
3
4
5
Get-FileHash C:\Users\user1\Downloads\Contoso8_1_ENT.iso -Algorithm SHA384 | Format-List

Algorithm : SHA384
Hash      : 20AB1C2EE19FC96A7C66E33917D191A24E3CE9DAC99DB7C786ACCE31E559144FEAFC695C58E508E2EBBC9D3C96F21FA3
Path      : C:\Users\user1\Downloads\Contoso8_1_ENT.iso

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 05-01-2025 14:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:39

Simplix Update Pack 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
gambieter schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:50:
[...]

Zie de andere suggesties. We kunnen hier geen downloads aanbieden, het is copyrighted materiaal.
Beetje vreemd wel, ik vraag enkel om een ISO bestand, niet om een licentiecode/ Crack o.i.d.

Een Windows 10/11 ISO kan toch wel gewoon gedeeld worden via Tweakers? Waarom dan niet een van een besturingssysteem die niemand meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
The_Doman schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:03:

Simplix Update Pack 7

Kijk daar heb ik wat aan. Bedankt man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Regenton 2.0 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:22:
Beetje vreemd wel, ik vraag enkel om een ISO bestand, niet om een licentiecode/ Crack o.i.d.

Een Windows 10/11 ISO kan toch wel gewoon gedeeld worden via Tweakers? Waarom dan niet een van een besturingssysteem die niemand meer gebruikt.
Als de fabrikant het niet meer beschikbaar stelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 16:42
Regenton 2.0 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:17:
Weet iemand waar ik een spyware vrije ISO van Windows 7 kan downloaden? Ik heb destijds in 2020 een usb stick gemaakt met Rufus.

Nu wilde ik deze vandaag op een oude Vista laptop installeren installeren. Maar nu werkt de usb stick niet meer op meerdere pc's.

Ik wil graag van deze oude laptop een retro game laptopje maken maar dan vooral uit het 98 en XP tijdperk.

Er zijn genoeg linkjes te vinden op internet. Maar lastig te weten of deze niet vol met malware zitten.

Aan de andere kant maakt het denk ik ook niet uit, want na een keer verbinden met internet om drivers en de laatste updates op te halen verwacht ik toch gewn verbinding meer te maken met internet.

Alle eerdere topicstarter hierover zijn van voor 2020. En destijds waren deze ISO bestanden gewoon bij Microsoft te halen.
Ik gebruik zelfs Dell OS Recovery Tool ( vergelijkbaar met ISO Download Tool van Microsoft )
https://www.dell.com/supp...rivers/osiso/recoverytool

Deze tool is eigenlijk special voor Dell computers maar werkt ook voor andere PC's buiten Dell, zoals HP en Lenovo je moet deze echter wel met een legitieme Windows Key activeren, dit is bij een Dell computer niet nodig.

Dell OS Recovery Tool moet je eerst installeren, dan een service tag invullen of het type, bijvoorbeeld Dell optiplex 7010 deze zijn vanaf de fabriek voorgeïnstalleerd met Windows 7 Pro, er wordt dan meteen een boot-usb gemaakt.

Maak al jaren hiervan gebruik en het gaat om de originele install CD dus zonder malware en andere troep
let wel op dat je bij een niet Dell computer windows 7 nog moet activeren met een legitieme
Windows 7 key dit kan nog steeds via de telefoon met het doorgeven van een activatiecode, activeren XP werkt trouwens ook nog steeds via de telefoon, voor win 98 is een hardware-key nodig.

Update Windows 7 eventueel via Microsoft Update Catalog ( downloaden via een andere computer )

Windows 7 PC altijd offline gebruiken, soms wordt er toch nog contact gemaakt met de Microsoft server en komt steeds de melding dat updates klaar staan of zijn geïnstalleerd, je kunt dit stoppen door reg-edit te gebruiken "automatische update stoppen", op internet kun je vinden hoe dit moet.

[ Voor 11% gewijzigd door tronmedia op 06-01-2025 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09

nelizmastr

Goed wies kapot

tronmedia schreef op maandag 6 januari 2025 @ 00:48:
[...]
win 98 is een hardware-key nodig
Wat versta je onder een hardware key? Het was toen namelijk helemaal niet zo streng en er staan genoeg keys op bijv. winworld die je zo mag en kunt gebruiken, want win98 is abandonware.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 16:42
nelizmastr schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:15:
[...]

Wat versta je onder een hardware key? Het was toen namelijk helemaal niet zo streng en er staan genoeg keys op bijv. winworld die je zo mag en kunt gebruiken, want win98 is abandonware.
Ik bedoel een productcode op papier en niet een activatiecode zoals vanaf Windows 7 het geval was, Windows 98 kon je gewoon offline activeren, een CD met de juiste productcode kon je op meer PC's gebruiken ( wat eigenlijk illegaal was ), juridisch gezien is Windows 98 ( se ) nog niet officieel vrijgegeven dus het is geen abandonware, Microsoft moet aangeven dat Windows 98 zonder licentie gebruikt mag worden, zover ik weet hebben ze dit nog niet gedaan en ik denk dat het ook niet gaat gebeuren, zelfs MS-DOS is geen abandonware.

[ Voor 5% gewijzigd door tronmedia op 07-01-2025 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09

nelizmastr

Goed wies kapot

tronmedia schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 00:51:
[...]

Ik bedoel een productcode op papier en niet een activatiecode zoals vanaf Windows 7 het geval was, Windows 98 kon je gewoon offline activeren,
Windows had überhaupt geen activatie tot XP. Daarvoor was het alleen een key invullen om setup door te komen, dus 0.0 controle.

En juridisch.... ach, er worden inmiddels ook mini PC's verkocht met Windows 98 erop waar ze nog 20 euro per PC voor durven te vragen, maar goed, dan gaan we wel erg off-topic :+

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1