Horizontale en verticale strepen LG

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TolHansen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-01 17:46
Mijn vraag
Goedendag ik heb een LG34GK950F extern beeldscherm wat ik met een HDMI kabel op mijn laptop heb aangesloten. Tot voor kort werkte het beeldscherm (ongeveer 2 jaar oud prima) maar nu heb ik in 1x zowel verticale (div kleuren) als horizontale (alleen zwart) strepen op mijn beeldscherm. Ik had het beeldscherm ongeveer een week afgekoppeld omdat ik wat ruimte nodig had (alleen kabels uit de laptop gehaald) en weggezet. Vandaag sloot ik het scherm weer aan en heb ik ineens strepen op het scherm. Is heekl vreemd voordat ik hem wegzette was er niets aan de hand.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer predator laptop half jaar oud met windows 11, verbinding verloopt via HDMI nieuwe kabel naar laptop

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Beeldscherm stroomloos gemaakt +/- 10 minuten (softe reset) Andere nieuwe HDMI kabel aangesloten Andere HDMI poort geprobeerd Aangesloten op andere laptop niets helpt
...
Graag jullie advies of hulp
Ik heb een foto van het scherm gevoegd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4rYrGG5lfs1yBuPapq5jPvgCnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmWfA9mRByZhSCEpt2kDCwdC.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Lijkt op een hardware (scherm)defect, dat is helaas niet te fixen. Bij het verplaatsen de monitor niet goed vastgehouden?

[ Voor 15% gewijzigd door souljah1h op 05-01-2025 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

The Executer

Lekker belangrijk!

Niet iets tegen het scherm aan gevallen oid? Daar waar de strepen ophouden, zit daar niet een beschadiging in het scherm? Dit lijkt namelijk de plek van impact geweest te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door The Executer op 05-01-2025 14:13 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TolHansen
Nee de monitor is niet beschadigd of iets dergelijks, tenminste ik kan het niet vinden, ook niet ergens tegenaan gestoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Vaak ontstaan dit soort problemen door slecht contact van de kabels die van het moederbord van de monitor naar het paneel gaan. Mechanische krachten die op de kabels uitgeoefend worden kunnen zoiets veroorzaken. Je kunt proberen de monitor open te schroeven, de kabels en even los halen. Een beetje contractspray of een glaswolpen gebruiken om oxidatie te verhelpen kan zinnig zijn en dan weer netjes vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TolHansen
Hartelijk dank voor de informatie dmantione ga als laatste redmiddel zeker proberen Top!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 19:15
Lijkt mij toch echt schade, je kunt een "dakje" zien lopen waar de verticale strepen stoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Qweridee schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:57:
Lijkt mij toch echt schade, je kunt een "dakje" zien lopen waar de verticale strepen stoppen
Inderdaad duidelijk gevalletje impactschade.
Pagina: 1