Beste forum bezoeker,
Wat wil ik bewerkstelligen? “Ik wil graag een audio signaal vanaf het tv toestel over een lengte van 8 meter overbruggen naar een PA installatie”.
Helaas staat er in de handleiding van Sony niet veel over de toepassing die ik voor ogen heb. Het tv scherm van Sony biedt naar mijn inziens beperkte output uitgangen.
Het scherm van heeft de volgende aansluitingen:
a) HDMI 1 – in gebruik voor topbox;
b) HDMI 2 – in gebruik voor topbox;
c) HDMI 3 (eARC/ARC – 4K-120Hz) – in gebruik voor soundbar;
d) HDMI 4 (4K-120hz) – in gebruik bluray/dvd player.
e) LAN ingang – in gebruik voor internet.
Daarnaast heeft het:
a) Conventionele speaker uitgangen L & R (Center speaker in);
b) Digital Audio Out (Optical/S-Center speaker in) Een zogenaamde optische uitgang (Helaas niet de connector die rond is met een vierkantachtige behuizing);
Die van het scherm lijkt namelijk gewoon op een mini-jack aansluiting. Echter Sony noemt dit een optische uitgang! Weten jullie of dit een oude variant is?;
c) USB poort 1 (5v – 500 mA MAX);
d) USB poort 2 (HDD REC 5v – 900 mA MAX)
c) En nog eens drie ingangen voor coax kabels.
Het mengpaneel bij de PA installatie heeft alleen de volgende aansluiting connectoren:
a) Cinch/Tulp/RCA;
b) XLR;
c) USB 2.
De hamvraag: Bestaan er kabels van “mini-jack” naar “USB A of USB B” (8 meter lang)?
Zo niet wat zijn mijn alternatieven?
Kan ik de conventionele speakeruitgang L&R gebruiken naar het mengpaneel? Enerzijds een gestripte draad naar bijvoorbeeld RCA plug? (Dit lijkt mij “een huis, tuin en keuken” oplossing)
Of moet ik (als het mogelijk is) een HDMI poort opofferen voor mijn uitdaging?
Ik ben benieuwd naar julie reactie(s)
Met vriendelijke groet,
Gino
Wat wil ik bewerkstelligen? “Ik wil graag een audio signaal vanaf het tv toestel over een lengte van 8 meter overbruggen naar een PA installatie”.
Helaas staat er in de handleiding van Sony niet veel over de toepassing die ik voor ogen heb. Het tv scherm van Sony biedt naar mijn inziens beperkte output uitgangen.
Het scherm van heeft de volgende aansluitingen:
a) HDMI 1 – in gebruik voor topbox;
b) HDMI 2 – in gebruik voor topbox;
c) HDMI 3 (eARC/ARC – 4K-120Hz) – in gebruik voor soundbar;
d) HDMI 4 (4K-120hz) – in gebruik bluray/dvd player.
e) LAN ingang – in gebruik voor internet.
Daarnaast heeft het:
a) Conventionele speaker uitgangen L & R (Center speaker in);
b) Digital Audio Out (Optical/S-Center speaker in) Een zogenaamde optische uitgang (Helaas niet de connector die rond is met een vierkantachtige behuizing);
Die van het scherm lijkt namelijk gewoon op een mini-jack aansluiting. Echter Sony noemt dit een optische uitgang! Weten jullie of dit een oude variant is?;
c) USB poort 1 (5v – 500 mA MAX);
d) USB poort 2 (HDD REC 5v – 900 mA MAX)
c) En nog eens drie ingangen voor coax kabels.
Het mengpaneel bij de PA installatie heeft alleen de volgende aansluiting connectoren:
a) Cinch/Tulp/RCA;
b) XLR;
c) USB 2.
De hamvraag: Bestaan er kabels van “mini-jack” naar “USB A of USB B” (8 meter lang)?
Zo niet wat zijn mijn alternatieven?
Kan ik de conventionele speakeruitgang L&R gebruiken naar het mengpaneel? Enerzijds een gestripte draad naar bijvoorbeeld RCA plug? (Dit lijkt mij “een huis, tuin en keuken” oplossing)
Of moet ik (als het mogelijk is) een HDMI poort opofferen voor mijn uitdaging?
Ik ben benieuwd naar julie reactie(s)
Met vriendelijke groet,
Gino