Vreemde HD Tach meting met Barracuda ATA IV 40GB

Pagina: 1
Acties:

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hoi,

Ik vanmidag m'n Seagate Barracuda ATA IV 40GB schijfje binnen gekregen. Eerste wat ik er even over wil zeggen is: dit ding is stil :) (hij is zelfs nog iets stiller dan het 60GB en 80GB model volgens de specsheets). Je hoort gewoon helemaal niks, ook niet bij heavy seeks. Heb nog nooit zoiets meegemaakt :D ..

Maargoed daarom post ik hier niet. Ik heb zojuist ff HD Tach 2.61 gedraaid en krijg een nogal vreemd resultaat. De sequentiele leesnelheid klopt niet helemaal volgens mij:

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~t.haagen/files/GoT/hdtach.jpg

De schijf draait in ATA66 mode. Verder heb ik de partities een keer (voor het eerst) niet met FDISK aangemaakt maar met Win2K Disk Management. Zou het daar aan kunnen liggen :? . Bij de 60GB en 80GB modellen wordt aan het begin van de schijf ong. 40MB/s gehaald en aan het einde 25MB/s ..

Ik zal strax nog ff WinBench99 installeren, kijken wat die zegt. Als er misschien meer mensen zijn met deze schijf en het willen testen, hier kun je HD Tach 2.61 neerhalen ..

PC Specs

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Met WinBench99 krijg ik precies hetzelfde .. niemand?

PC Specs