Welke vochtige schoonmaakdoekjes?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Schoonmaken: we doen het (bijna?) allemaal!

Ik gebruik voor het dagelijkse schoonmaken van de keuken graag van die vochtige schoonmaakdoekjes. Je kent ze wel. Van Dettol, Blue Wonder, W5 (Lidl) of welk merk dan ook. Vast niet het meest milieuvriendelijk, maar wél gemakkelijk.

Er is echter één gemene deler: het is bijna onmogelijk om er consistent één doekje uit te halen. In het begin gaat het vaak nog wel goed, maar halverwege de verpakking trek je er vaak een hele hand van die dingen uit. Een ontzettend eerstewereldprobleem, maar wél bijzonder irritant.

Uitzondering hierop lijkt W5 te zijn. Die lijken wel goed te zijn 'gevouwen'. Maar deze doekjes werken substantieel minder goed dan bijvoorbeeld Dettol voor het schoonmaken van mijn inductiekookplaat.

Dus... Ben ik nou een onhandige prutser, of is dit een meer algemeen probleem? En hebben jullie tips voor schoonmaakdoekjes die én goed werken én dit probleem niet hebben?

Mocht je nou echt geen idee hebben waar dit over gaat: deze dingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ohy_zHu9jHeSgq45YJywsmMzwQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0zFrqMJaaLvrAN70KPGZnI1O.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:42
Herken het probleem dat je op een gegeven moment meerdere doekjes tegelijk eruit krijgt, erg irritant, maar een oplossing weet ik ook niet. En idd, dit blijven 1 van de betere doekjes dus daarom blijf ik ze toch gebruiken.

Vaak als ik er dan toch meerdere uit krijg, doe ik ook gelijk maar even wat andere oppervlakten meenemen, zonde om ze weg te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05:41
Met één hand het doekje eruit trekken en met de ander druk uitoefenen op de verpakking. Of een (haar)elastiekje eromheen vouwen aan de buitenzijdes.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik had nooit geweten dat mensen echt een hele keuken doen met zo'n pakje doekjes. Ik doe met 1 zo'n pakje een jaar ofzo. Hoeveel gebruik je dan? Dat lijkt me idd echt bijzonder zonde.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@sOid
Tot nu toe heb ik alleen maar goede ervaringen met doekjes die uit zo'n ronde bus komen.
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/wmOOyW80jZym/550x550.jpg
Maar die zijn uiteraard niet geschikt voor je keuken. Alle andere verpakkingen hebben hetzelfde probleem wat je beschrijft.

Misschien een totaal andere oplossingsrichting wat ik zelf al jaren gebruik. Ik heb een sprayflacon die ze ook voor autodetailing gebruiken. Die vul ik met gewone Dreft en water. Daarmee spuit ik meerdere keren per dag mijn aanrechtblad en met een goede ruitenwisser (Unger) weeg ik al het water en vuil de gootsteen in. Met een doekje even nalopen en klaar. Super snel, goedkoop en makkelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou gewoon een ouderwetse vaatdoek gebruiken en schoonmaakspray, scheelt een hoop afval (en geld) op de lange termijn.
Dat soort schoonmaakdoekjes gebruik ik alleen als we op weg/vakantie zijn. Plus veel van die doekjes laten best wat strepen na is mijn ervaring

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:34
Ik snap je probleem helemaal. Zelf gaat het vaak wel totdat je bij de onderste 10% bent aangekomen. Ik prak meestal de doekjes die ik teveel heb weer terug de verpakking in. Ik koop dus graag zo groot mogelijke verpakkingen dan valt het drama zo lang mogelijk mee ;)

We zijn sinds de laatsten maanden overgestapt op dettol spray en keukenpapier, heeft wat mij betreft hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb eerder het probleem dat ze uitdrogen dan dat je er 10 uithaalt of zo.... :P Die verpakkingen met een klepje functioneren niet en de verpakkingen met plaktape laten op den duur toch los.

Op vakantie gebruiken we ze wel, puur uit gemak. Thuis gewoon een microvezeldoek en een sprayfles.

[ Voor 27% gewijzigd door vhal op 05-01-2025 19:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:46
Volgens mij is dat uitdrogen ook de oorzaak van het plakken.
Ik gebruik ze heel weinig dus heb ook last van het plakken.
Een paar druppels water er in en een weekje laten intrekken verhelpt het.
En altijd weer goed dichtplakken. Maar dat gaat ook steeds lastiger naarmate de verpakking ouder wordt.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 11:16
Die van de Action zijn best wel prima en gaan goed van elkaar, maar Detol wint het toch qua schoonmaken. Ik gebruik het altijd in de camper scheelt een hoop was aan vuile vaatdoekjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit valt onder Huishoudelijke Waren, vandaar dat ik m verplaats.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Slappyjoez schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:04:
Met één hand het doekje eruit trekken en met de ander druk uitoefenen op de verpakking. Of een (haar)elastiekje eromheen vouwen aan de buitenzijdes.
Oh dat ga ik proberen, thanks!
Denko schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:06:
Ik had nooit geweten dat mensen echt een hele keuken doen met zo'n pakje doekjes. Ik doe met 1 zo'n pakje een jaar ofzo. Hoeveel gebruik je dan? Dat lijkt me idd echt bijzonder zonde.
Niet de hele keuken hoor. Wel altijd de kookplaat, en vaak een stuk van het keukenblad. Ik heb een wat lastig materiaal om schoon te houden; Fenix. Mooi spul, maar wordt snel vlekkerig. Door die vochtige schoonmaakdoekjes blijft dat een stuk langer mooi. Ook gebruik ik ze wel eens om een stukje vloer schoon te maken als er iets op valt tijdens het koken wat niet gemakkelijk is om schoon te maken met een stukje keukenpapier.

Denk dat ik 2 of 3 doekjes per dag gebruik (als ik niet de halve doos leegtrek :+) dus valt allemaal wel mee verder :)
chrisborst schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:06:
Misschien een totaal andere oplossingsrichting wat ik zelf al jaren gebruik. Ik heb een sprayflacon die ze ook voor autodetailing gebruiken. Die vul ik met gewone Dreft en water. Daarmee spuit ik meerdere keren per dag mijn aanrechtblad en met een goede ruitenwisser (Unger) weeg ik al het water en vuil de gootsteen in. Met een doekje even nalopen en klaar. Super snel, goedkoop en makkelijk.
Ah interessant. Ga ik proberen! Ik maak vaak nog wel een klein sopje met wat dreft en ga alles na met een microveseldoekje. Dat werkt echter niet zo goed als de combinatie van beide. Maar wellicht werkt direct erop spuiten wel okay.
vhal schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:09:
Ik heb eerder het probleem dat ze uitdrogen dan dat je er 10 uithaalt of zo.... :P Die verpakkingen met een klepje functioneren niet en de verpakkingen met plaktape laten op den duur toch los.
Oh daar kan ik deze voor aanraden! Sluit goed af: https://www.hema.nl/baby/...babydoekjes-33509450.html
JukeboxBill schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:19:
Volgens mij is dat uitdrogen ook de oorzaak van het plakken.
Ik gebruik ze heel weinig dus heb ook last van het plakken.
Een paar druppels water er in en een weekje laten intrekken verhelpt het.
En altijd weer goed dichtplakken. Maar dat gaat ook steeds lastiger naarmate de verpakking ouder wordt.
Dat is bij mij denk ik niet het geval (zie hierboven). Maar wel de moeite waard om even te testen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 16:27

AMDFreak

Intel is zo..

Dit doet mij denken aan de billendoekjes tijd..
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/4r0nyk6nQZ01/kRPQLqY/1153x1200.jpg

Dit helpt wel iets, althans het is makkelijker met 1 hand eruit te trekken.

Mijn ervaring met blue wonder doekjes is dat ze erg "nat" (klinkt wel fout) zijn. En heel erg schuimen.
Ik ben wel fan van de W5 en Gwoon huismerk van o.a. Hoogvliet.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@AMDFreak Ha, die had ik hierboven al gelinkt :) Iets soortgelijks.
Ik begrijp inderdaad wat je zegt met die van Blue Wonder. Zijn ook geen favoriet.

Misschien moet W5 gaan samenwerken met Dettol. Dan heb je de beste combinatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
Gebruik zelf altijd die van de AH eigen merk, blauwe verpakking. Het probleem is daar zeker ook mee maar pas tegen het einde, doekje of 15 over ofzo. Heb zelf ook veel merken versleten, geen oplossing dus voor de middenweg gegaan.
Helaas, bij teveel druk op die verpakkingen, "knijp" je die doekjes droog en zit de schoonmaak prut onderin de verpakking ipv het doekje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Dragonfly
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 11:06
Ik heb deze van Dubro, vind ik persoonlijk lekker ruiken en ze komen netjes één voor één uit de verpakking. Het enige nadeel is dat ze niet streeploos zijn op glas. Maar goed daar hebben we een welbekende spuitbus voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKZcVVjn6r6QV6QsWexFk3joIpg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x00tR6b1LBzVhgpxutFTTXli.jpg?f=user_large

Thou shalt not commit logical fallacies & Thou shalt not suffer cognitive biases

Pagina: 1