Evohome HCC100 of meerdere BDR91

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haax
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-07 19:55
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt om een huis te gaan voorzien van Evohome.
Woonkamer: 3 radiatoren HR92 + Evotouch
Keuken: Vloerverwarming (Zonemotor + Ruimte thermostaat)
Slaapkamer: Vloerverwarming (Zonemotor + Ruimte thermostaat)
Badkamer: Vloerverwarming (Zonemotor + Ruimte thermostaat)
Ketelsturing op basis van OpenTherm

Nu heb ik veel gelezen over de HCC100 icm evohome, met weinig positieve geluiden...

Mijn idee is om de (3) zonemotoren van de vloerverwarming met (3) BDR91's aan te sturen.
Dit vooral om de (ingewikkelde) koppeling tussen evohome en de HCC100 te voorkomen.

Zien jullie nadelen/uitdagingen?

Martin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:01
Best een goede vraag en ik heb ongeveer dezelfde vraag maar een duidelijk antwoord niet.

Van Resideo heb ik de volgende link gekregen mbt het koppelen van Evohome en de HCC100. In een plaatje zie ik wat ik eigenlijk zou willen maar hier heb ik geen handleiding bij kunnen vinden. https://vimeo.com/884040731/8197265255

Ik wil de evohome alleen gebruiken als ruimtethemostaat in de ruimte waar hij hangt en om via de app (+homey integratie) de zones uit te lezen en in te stellen.

Het sturen van de Ketel en alles wil ik door de HCC 100 laten doen. Omdat dit via de Bluetooth app prima lijkt te werken.

Wat ik wil is precies dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKhJNB5QBs7-cUl48ooTqeILIC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0wrQZ9sKylc4knVeUlZIGFRB.png?f=fotoalbum_large

Echter lijkt elke handleiding er op uit te komen dat de Evohome Themostaat de sturing gaat overnemen van de HCC100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs S
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16-02 20:10
Ik heb de HCC100 nu een klein jaartje in gebruik met 6 thermische motoren en 4 thermostaten waarbij de HCC100 volledig in controle is over het aansturen van de vloerverwarmingszones. De EvoHome gebruik ik slechts als kamerthermostaat. In de basis werkt deze opstelling uitstekend en aanzienlijk beter dan de HCE80 die ik hiervoor had hangen. Belangrijkste voordeel is dat de openingstijd van de thermische motoren kan worden geconfigureerd zodat de thermostatische afsluiters echt helemaal openstaan op het moment dat de CV en vloerverwarmingspomp worden aangeschakeld. Verder heb ik het aantal schakelmomenten beperkt tot 2 keer per uur. Dit is ruim voldoende voor vloerverwarming en verbeterd het rendement van de CV ketel door dat deze niet keer op keer aan en uitschakelt..

Nadeel van deze opstelling is wel dat de kamers die met een HR92 Thermostaatknop worden geregeld niet meer actief de CV activeren. In ons geval is dit geen probleem aangezien de vloerverwarming altijd wel ieder half uur wordt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

haax schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:48:
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt om een huis te gaan voorzien van Evohome.
Woonkamer: 3 radiatoren HR92 + Evotouch
Keuken: Vloerverwarming (Zonemotor + Ruimte thermostaat)
Slaapkamer: Vloerverwarming (Zonemotor + Ruimte thermostaat)
Badkamer: Vloerverwarming (Zonemotor + Ruimte thermostaat)
Ketelsturing op basis van OpenTherm

Nu heb ik veel gelezen over de HCC100 icm evohome, met weinig positieve geluiden...

Mijn idee is om de (3) zonemotoren van de vloerverwarming met (3) BDR91's aan te sturen.
Dit vooral om de (ingewikkelde) koppeling tussen evohome en de HCC100 te voorkomen.

Zien jullie nadelen/uitdagingen?

Martin
Ben je hiermee toevallig verder gegaan?

Heb namelijk ook het idee om de vloerverwarmingzones per bdr91 relais in te schakelen en de radiatoren met hr92.

Wanneer je hr92 op de radiatoren hebt een voor de vloerverwarming hce80, dan krijg je nogal een rare regeling