Hoi allen,
Bovenstaande titel zal vast weleens vaker voorbij gekomen zijn..
Heb afgelopen jaar mijn hifi installatie een update gegeven door mijn oude Technics versterker te vervangen voor een Denon AVR X-6700h.
Mijn huidige speakers heb ik behouden, het gaat om de B&W DM601, beide ongeveer 25 jaar oud.
Heb deze op standaards gezet van Spectral.
Nu ben ik niet tevreden met het geluid, het klinkt in mijn ogen schraal.
Ter vergelijking: mijn ouders hebben een goedkopere
Denon AVR X1800h met BNS SDS80 zuilen en die klinken in mijn ogen zelfs mooier.
Nu lees ik op diverse topics dat een zuil niet beter hoeft te klinken dan een boekenplankspeaker, al naar gelang de kwaliteit natuurlijk. Mijn gevoel zegt dat een zuil toch wat mooier klinkt. ( maar dat zit misschien in mijn hoofd ) en dat het ook te maken kan hebben met de ruimte waarin ze staan, behang, stuc etc..
Zouden jullie aanraden een subwoofer erbij te zitten voor een "vollere" beleving? ( een Klipsch r100-sw )
Of toch andere ( zuil ) speakers te kopen?
Of zijn de B&W DM601 goed genoeg? of toch wat te licht voor de Denon?
Heb weleens de Dali Rubicon 6 geluisterd met dezelfde versterker in een luisterstudio, dan hoor je wel echt een verschil. Dat ligt natuurlijk ook aan die ruimte waar ze in staan. En die Dali's zijn niet goedkoop
Hoor graag jullie mening,
gr.
Jan Pieter
Bovenstaande titel zal vast weleens vaker voorbij gekomen zijn..
Heb afgelopen jaar mijn hifi installatie een update gegeven door mijn oude Technics versterker te vervangen voor een Denon AVR X-6700h.
Mijn huidige speakers heb ik behouden, het gaat om de B&W DM601, beide ongeveer 25 jaar oud.
Heb deze op standaards gezet van Spectral.
Nu ben ik niet tevreden met het geluid, het klinkt in mijn ogen schraal.
Ter vergelijking: mijn ouders hebben een goedkopere
Denon AVR X1800h met BNS SDS80 zuilen en die klinken in mijn ogen zelfs mooier.
Nu lees ik op diverse topics dat een zuil niet beter hoeft te klinken dan een boekenplankspeaker, al naar gelang de kwaliteit natuurlijk. Mijn gevoel zegt dat een zuil toch wat mooier klinkt. ( maar dat zit misschien in mijn hoofd ) en dat het ook te maken kan hebben met de ruimte waarin ze staan, behang, stuc etc..
Zouden jullie aanraden een subwoofer erbij te zitten voor een "vollere" beleving? ( een Klipsch r100-sw )
Of toch andere ( zuil ) speakers te kopen?
Of zijn de B&W DM601 goed genoeg? of toch wat te licht voor de Denon?
Heb weleens de Dali Rubicon 6 geluisterd met dezelfde versterker in een luisterstudio, dan hoor je wel echt een verschil. Dat ligt natuurlijk ook aan die ruimte waar ze in staan. En die Dali's zijn niet goedkoop
Hoor graag jullie mening,
gr.
Jan Pieter