VOIP setup UNIFI Talk (EDPNET)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 22:17
Dag iedereen!

Ik heb een VOIP abonnement bij EDPNET dat werkend is met een fritzbox.
(redelijk eenvoudig in gebruik:
Username, Password en Registrar invullen.. --> klaar )

Maar nu zou ik de overstap willen maken naar Unifi Talk (reeds Unifi netwerk en Protect system in gebruik)

probleem hierbij is dat je bij 'third party SIP' zelf uw 'velden' moet toevoegen.
Als ik bovenstaande velden (die ik ingevuld zie staan bij de fritzbox modem/router) 'toevoeg' dan krijg ik dit niet werkend.

Zijn er mensen die mij op weg kunnen helpen?
(de UDM-PRO staat wel nog achter de fritzbox, maar ik vermoed niet dat dit invloed heeft?)

[ Voor 12% gewijzigd door thomke op 06-01-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
Op de site van EDPNET vind ik volgende informatie terug:

https://support.edpnet.be...zVLTyKxA6yMhoCJ_IQAvD_BwE

Ik vermoed dat ik die servers ook als 'field' zal moeten meegeven, maar welke naam moet ik deze dan geven?
Aslook spreken ze daar dat 'authentificatie' niet nodig is, maar dat dit op basis van ip-adres is..
Aangezijn mijn UDM-pro achter de friztbox hangt krijgt deze dus geen publiek IP-adres (Telenet routers kan ik in 'bridge' mode zetten om een publiek ip adres te krijgen, maar bij frizbox is dit niet mogelijk)

Is het noodzakelijk dat de UDM een publiek ip adres heeft om de VOIP werkend te krijgen?

waarom is het bij de huidige situatie met frizbox dan nog nodig dat ik een username / password moet invullen als dit dan toch op IP-adres gebaseerd zou zijn?

(ik zou liever met username en password kunnen werken, op die manier kan ik de stap overslaan om uit te zoeken hoe ik een publiek ip adres aan mijn UDM kan verkrijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:24
Heb je EDPnet via DSL of fiber? Met fiber zou je een Proximus ONT moeten hebben en kun je je eigen router daar rechtstreeks op aansluiten zodat je de Fritzbox niet meer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
Andros schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:02:
Heb je EDPnet via DSL of fiber? Met fiber zou je een Proximus ONT moeten hebben en kun je je eigen router daar rechtstreeks op aansluiten zodat je de Fritzbox niet meer nodig hebt.
dit is via DSL (VDSL). Ik had inderdaad ook al gezien dat met FIBER de fritzbox niet meer nodig is. Maar dit is dus niet het geval in mijn situatie.

maar dit is waarschijnlijk wel iets dat ik kan doen:
https://support.edpnet.be...baDIWoVUQdvRoCQigQAvD_BwE

maar daarmee is vermoed ik mijn VOIP probleem nog niet opgelost. Ik zal nog altijd minimum die extra 'velden' moeten toevoegen (met juiste benaming)...

[ Voor 32% gewijzigd door thomke op 06-01-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
door de configuratie toe te passen zoals onderstaande afbeelding kan ik uitgaande telefoons doen
Inkomende telefoons werken echter niet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWqc_ohZUVjZ1xO7jhRb0Wdr3eA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UMKfYfdl7yB24hi6IroJaEaj.jpg?f=user_large

(alsook heb ik de frizbox in 'bridge' mode gezet -->
https://support.edpnet.be...wc5bUi1k3IKAaAk3iEALw_wcB )

Als er nog mensen tips hebben dan hoor ik het graag!

[ Voor 6% gewijzigd door thomke op 07-01-2025 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ystrooba
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-04 17:09
Beste,

is het ondertussen gelukt?

Mvg,

Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
is mij spijtig genoeg niet gelukt..

ik heb deze spijtig genoeg teruggestuurd en gebruik weer het 'Fritz-box' systeem

(Unifi wou mij geen ondersteuning geven doordat edp-net geen erkende partner was.. wat ook duidelijk vermeld staat op hun site, en ook verstaanbaar is)

EDP-net heeft mij wel enkele dingen doen proberen, maar veel had ik zelf al geprobeerd, en dus ook niet werkend gekregen.
(zij gaven mij het advies een IT-dienst in te schakelen.. maar dit heb ik niet gedaan)
Pagina: 1