Schilder nieuwbouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provid3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-05 19:59
Hallo mede forumgebruikers,

Wij hebben een woning laten bouwen welke afgelopen oktober afgeleverd is. De woning heeft hardhoutenkozijnen zowel ramen als binnendeuren.
Nu hebben w een schilder ingehuurd die de beganegrond en 1e verdieping verft en behangt.
Ik vraag mij af wat hierbij normaal en of acceptabel is, ben ik te moeilijk, te precies en of verwacht ik teveel.
Ik ben een aantal dingen tegengekomen waar ik mij aan erger en dus afvraag wat moet je hiermee en wat kan je hier verwachten.
bijgevoegd wat foto's om te zien of ik gewoon te veel wil

Luchtgaatjes in kozijnen
stukjes uit een kozijn/beschadigingen
spijkergaatjes en of hobbelige plekjes
scheuren in kozijnen
kit randjes beschadigd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wv5x77MqLs1KBWRgt45MYOXxrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HltmhWKiFgzOubfDSX86DGTe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpaGIEkxG_aSxJ7x1J2PMnnnPt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1mbKe6vemS87iRrs800jxiN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILTnkQuadmpzh5a-ZhuRFC3jF8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2afM4Bfaacn4y1s5AnMpFFm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mxE4YW2KCROb1QxhicQczL9Pnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgDswS13wQ1WxvLk27URC2Yg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYooPxx3XNap3DHk9dTboPhE57A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkRKVz6TIrNXiguHMnta7N5J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QK0fNLEK9K7h4N7z_4um7fbWCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4JNhB5ojLthR1k71H1KaEYG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rltybgvoO3H6uEOiSrncJ1vz6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ztb2S528dv17ipSk9KLRsN97.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aX4ScTG55ZXoRYie6KqQQzSML1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0IoIGe1fQfimt7B05FFHLUG.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 14:33
Wat je kan verwachten hangt helemaal af van wat je afgesproken hebt en hoeveel je betaalt.

Heb je al deze punten al gecommuniceerd naar de schilder en gevraagd om ze op te lossen? Zo niet, dan lijkt me dat stap 1.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:28
Ik zie enkele schilderpunten die iets bijgewerkt kunnen worden. Een aantal punten lijkt het me onwaarschijnlijk dat de schilder er mee te maken heeft: stukjes uit een kozijn/beschadigingen, scheuren in kozijnen, kit randjes beschadigd.

Voor spijkergaatjes en ruwe oppervlakken ligt het eraan wat je afgesproken hebt, bv plamuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provid3r
Rukapul schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:09:
Ik zie enkele schilderpunten die iets bijgewerkt kunnen worden. Een aantal punten lijkt het me onwaarschijnlijk dat de schilder er mee te maken heeft: stukjes uit een kozijn/beschadigingen, scheuren in kozijnen, kit randjes beschadigd.

Voor spijkergaatjes en ruwe oppervlakken ligt het eraan wat je afgesproken hebt, bv plamuren.
Dat is het hem juist, de afspraken zijn natuurlijk ter interpretatie. Het zou super strak geleverd worden.
Er moest 900 euro bij betaald worden want er zat extra werk in de kozijnen, deze waren minder strak opgeleverd met de woning oplevering dan verwacht door de schilder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provid3r
en beschadigingen scheuren in kozijnen etc ik ging er een beetje vanuit dat dat bij het schilderwerk hoort. we betalen tot nu toe voor raamkozijnen, deurkozijnen het behangen en verven van 2 verdiepingen 7500euro ex btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:43

K1p

Ik denk dat wanneer je het de schilder vraagt hij het vast wel even wil bijwerken allemaal. Ziet er niet mega schokkend uit maar moet wel verholpen worden. Heb je alles al betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provid3r
K1p schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:50:
Ik denk dat wanneer je het de schilder vraagt hij het vast wel even wil bijwerken allemaal. Ziet er niet mega schokkend uit maar moet wel verholpen worden. Heb je alles al betaald?
hebben nu zo een 60% betaald. Het zit me alleen allemaal even hoog en geeft enorm veel stress.
Zak even moeten bedenken hoe ik dit kan aankaarten zonder dat het vervelend wordt en of dat hij zich aangevallen voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Het is een beetje lastig als je geen zicht hebt op de rest, is het over het algemeen netjes dan heb je altijd van dit soort stukjes als je gaan zoeken.

Gebaseerd op alleen de foto's, het is niet het meest gladde schilderwerk wat ik gezien heb maar dat zal voornamelijk aan de matte verf en licht liggen. Er zijn wat dingen die wel van te voren (beter) geplamuurd hadden kunnen worden maar dat blijft altijd lastig, als er veel van dat soort dingen waren zijn altijd wat puntjes die je over het hoofd ziet, als je dan begint te schilderen kan je niet veel anders doen dan gewoon doorgaan. Met een scherp mesje haal je die randjes bij het glas eenvoudig weg. De kitveeg vind ik wel het meest slordig, daar is geen enkele reden voor om zo te laten.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 04-01-2025 22:50 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:01
Provid3r schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:39:
[...]

hebben nu zo een 60% betaald. Het zit me alleen allemaal even hoog en geeft enorm veel stress.
Zak even moeten bedenken hoe ik dit kan aankaarten zonder dat het vervelend wordt en of dat hij zich aangevallen voelt.
Relax, als je er midden in zit is dit allemaal heel belangrijk. Over twee maanden ben je eraan gewend en ben je er gelukkig mee.

Probeer een lijstje te maken van wat je in ieder geval opgelost wilt hebben en vraag of de schilder daar nog even naar komt kijken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:35
Hoi schilder met @Provid3r spreek je , ik heb nog een vraag over het schilderwerk. Ik weet niet of je al helemaal klaar bent maar ik zag nog wat puntjes waar ik samen even naar wil kijken, zou dat binnenkort in je planning passen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:16

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Provid3r schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:39:
[...]
Heb je iemand die je vertrouwt, ouders, goede vriend o.i.d.
Als het te emotioneel/persoonlijk wordt is het handig om die het woord te laten doen.

Maar dat zou niet nodig moeten zijn, als de schilder zich ook professioneel opstelt.

Je hebt pas 60% betaalt, doe onderhandelding is een stuk makkelijker dan achteraf geld terug vragen.

Maar gebaseerd op de foto is het werk toch ook nog niet klaar?
Ideaal moment om even te vragen of hij de putjes en deukjes kan opvullen.
En om te kijken of jullie samen iets kunnen voorzien voor de kitranden, afhankelijk van eerdere afspraken.
____

Die kitranden zouden het probleem moeten zijn van de persoon die de kitranden gedaan heeft, of was dat ook de schilder?

Bij de laatste afbeelding zie ik twee heel verschillende kleuren?
De beschadiging zit op de onderste kleur/ daar is het nog niet geschilderd?
En als het wel al geschilderd is, is de beschadiging daarna gekomen?
Provid3r schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:26:
Er moest 900 euro bij betaald worden want er zat extra werk in de kozijnen, deze waren minder strak opgeleverd met de woning oplevering dan verwacht door de schilder.
Is daar specifieker over gesproken, ging dat ook over kitranden of alleen over de gaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:43
Bovendien, is er met schilder afgesproken dat hij kit en plamuur, of moest de kozijnen lman dat doen?
Want als er niets over is afgesproken zullen ze het niet zomaar doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Die schilder is ook maar een mens en kijkt soms weer net anders tegen dingen dan jij, of ziet het simpelweg niet.

Pak een rol blauwe schilderstape en plak overal even een klein tapeje bij en loop alle punten even samen met de schilder bij langs en bespreek het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 17:11
Ik zou mij hier niet zo druk om maken. Het zijn kleine details die wel opgelost kunnen worden. Daarnaast moet je niet met een timmermansoog op 10cm afstand alles gaan bekijken anders erger je jezelf aan elk kleine pixeltje dat niet goed is. Ik vind het er over het algemeen best strak uit zien. Als je hier ontzettend veel stress bij ervaart zou ik je verwachtingen iets minder hoog bijstellen wellicht want ik heb wel eens heel wat ergere dingen gezien qua schilderwerk.

Heb laatst een Poolse man laten schilderen voor een mooie prijs en dan moet je ook niet zeuren. Zelf ook wat details aangegeven toen hij het laatste beetje kwam schilderen en het laten corrigeren. Gewoon relaxed bespreken en zeggen dat je ook niet wilt muggenziften, dan corrigeren ze het wel zonder klagen. Die spijkerkopjes heb ik ook last van maar daar zou ik persoonlijk prima mee kunnen leven. Die kitranden zijn wel wat slordig.

[ Voor 31% gewijzigd door blatenja op 05-01-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

Yucon

*broem*

Help me ff, waar kijk ik op de laatste foto naar? Die rand die zonder tape geschilderd is is toch nog geen eindresultaat? Heeft een van de vlakken nog een laag nodig? Of moet er bijvoorbeeld nog behangen worden en is het daarom geen scherpe rand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provid3r
Yucon schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:42:
Help me ff, waar kijk ik op de laatste foto naar? Die rand die zonder tape geschilderd is is toch nog geen eindresultaat? Heeft een van de vlakken nog een laag nodig? Of moet er bijvoorbeeld nog behangen worden en is het daarom geen scherpe rand?
die laatste foto zit het hem in het kozijn die zwarte lijn er op is een scheur in het kozijn. Dan denk ik had je dit niet even kunnen dichtsmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provid3r
Beekforel schreef op zondag 5 januari 2025 @ 09:46:
Die schilder is ook maar een mens en kijkt soms weer net anders tegen dingen dan jij, of ziet het simpelweg niet.

Pak een rol blauwe schilderstape en plak overal even een klein tapeje bij en loop alle punten even samen met de schilder bij langs en bespreek het.
misschien is dat een goed idee inderdaad met tape even aangeven. Ik zag ook dat wanneer je de openslaande deuren bijvoorbeeld open zet de scharnierpunt niet mee is geverfd.
Pagina: 1