Ik zou graag onderstaande PC een upgrade geven qua opslag (SSD) en GPU. Daar games steeds groter en groter worden loopt mijn SSD steeds weer vol. Anderzijds wil ik games zoals Diablo 4 en (in de toekomst) GTA 6 (deftig) kunnen spelen. Hoeft dus zeker niet op hoogste grafische instellingen.
Ik zoek een?
een SSD en een GPU
Wat is je budget?
Op zich niet zo belangrijk, al ga ik ook geen 5000 euro uitgeven ;-)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de GPU zou ik liefst bij ASUS en nVidia blijven. Aangezien mijn scherm ondersteuning heeft G-SYNC lijkt me dat wel nuttig een kaart te gebruiken die dat ook heeft. De kaart moet uiteraard in de case passen ;-)
Voor de SSD heb ik niet bepaald een voorkeur, denk dat 1TB (of mssn 2TB) wel voldoende zal zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige systeem:
De huidige 2 grafische kaarten staan in SLI.
Ik heb zelf via PCPartPicker.com al wat research gedaan en kwam daarbij uit onderstaand onderdelen:
uitvoering: Samsung 870 Evo (MZ-77E1T0B/EU) 1TB of uitvoering: Samsung 870 Evo (MZ-77E2T0B/EU) 2TB
Voor de grafische kaarten dacht ik opnieuw 2 "goedkopere" kaarten te kiezen en SLI te zetten, mits de voeding het nog kon trekken, maar als ik het betaalbaar wil houden kom ik blijkbaar niet verder dan GeForce GTX 1080 Ti chip, die ondertussen toch ook al weer 7/8 jaar oud is...dus misschien is dat niet de beste optie? Als ik dan beter bij 1 moderne kaart moet blijven kwam ik uit op
uitvoering: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6
Ik zag ook
uitvoering: ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC Edition
en
uitvoering: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X OC Edition
staan, die budgetair zeker OK ziijn, al weet ik niet goed of die wel goed in de case passen, weten dat er nog 2 x 3.5" HDD's zitten...
Mocht er iets niet duidelijk zijn of ontbreken, geef maar een seintje en dan zal ik graag antwoorden of aanvullen. Alvast al bedankt :-)
Ik zoek een?
een SSD en een GPU
Wat is je budget?
Op zich niet zo belangrijk, al ga ik ook geen 5000 euro uitgeven ;-)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de GPU zou ik liefst bij ASUS en nVidia blijven. Aangezien mijn scherm ondersteuning heeft G-SYNC lijkt me dat wel nuttig een kaart te gebruiken die dat ook heeft. De kaart moet uiteraard in de case passen ;-)
Voor de SSD heb ik niet bepaald een voorkeur, denk dat 1TB (of mssn 2TB) wel voldoende zal zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-4770K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASUS Republic Of Gamers Maximus VI Hero | € 0,- | € 0,- |
2 | Videokaarten | ASUS GTX760-DC2OC-2GD5 | € 0,- | € 0,- |
2 | Interne harde schijven | WD Green HDD, 4TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Antec Nine Hundred Two | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | ASUS ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Casemodding | Asus OC Panel | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Toetsenborden | Logitech MK700 | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Logitech Wireless Marathon Mouse M705 | € 29,25 | € 29,25 |
4 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR16N11/8 | € 19,90 | € 79,60 |
1 | Optische drives | Samsung SH-224DB | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Antec HCG-620 | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Kingston SSDNow V300 240GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Speakers | Logitech X-140 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 177,80 |
De huidige 2 grafische kaarten staan in SLI.
Ik heb zelf via PCPartPicker.com al wat research gedaan en kwam daarbij uit onderstaand onderdelen:
uitvoering: Samsung 870 Evo (MZ-77E1T0B/EU) 1TB of uitvoering: Samsung 870 Evo (MZ-77E2T0B/EU) 2TB
Voor de grafische kaarten dacht ik opnieuw 2 "goedkopere" kaarten te kiezen en SLI te zetten, mits de voeding het nog kon trekken, maar als ik het betaalbaar wil houden kom ik blijkbaar niet verder dan GeForce GTX 1080 Ti chip, die ondertussen toch ook al weer 7/8 jaar oud is...dus misschien is dat niet de beste optie? Als ik dan beter bij 1 moderne kaart moet blijven kwam ik uit op
uitvoering: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6
Ik zag ook
uitvoering: ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC Edition
en
uitvoering: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X OC Edition
staan, die budgetair zeker OK ziijn, al weet ik niet goed of die wel goed in de case passen, weten dat er nog 2 x 3.5" HDD's zitten...
Mocht er iets niet duidelijk zijn of ontbreken, geef maar een seintje en dan zal ik graag antwoorden of aanvullen. Alvast al bedankt :-)