Hallo iedereen
Mijn vrouw heeft sinds een paar maanden een Iphone 16 pro.
Eindelijk 1 met usb c net als de meeste toestellen in huis dus geen gedoe meer met kabels die zoek raken of in de auto blijven liggen...
Maar, nu wil het dat de iphone niet wil opladen met zo maar eender welke lader.
Vooral blijkt er een probleem te zijn als we een lader willen gebruiken met een hoger vermogen en met usb c
Ik ben wat aan het prullen en testen geweest:
Lader > kabel> resultaat
2.1A usb > goedkope usb naar usb c kabel > gsm laad op maar zeer langzaam
2.1A usb > high end usb naar usb c kabel > gsm laad op maar zeer langzaam
3A usb > goedkope usb naar usb c kabel > gsm laad op tegen een matige snelheid.
3A usb > High end usb naar usb c kabel > gsm laad op tegen een matige snelheid
Power bank > usb c naar usb c > gsm laad op aan een matige snelheid
Alle usb c laders die ik heb, zelfs die goedkope chinese in de auto weigeren dienst. Of het nu met de originele kabel is, een prul van de action of 1 van 50 euro geschikt voor 200w, niks!
En met een stroom monitor tussen de kabel geeft deze enkel de spanning aan, maar 0A en 0w dus er wordt niks geladen.
De lader van een MacBook geeft geen enkel probleem en kan ik vlot laden aan 9v en 20w
Een originele usb c lader van appel is onderweg, dit heb ik nog niet kunnen testen.
Bij usb c is er een beetje communicatie tussen de lader en het toestel.
Kan dit zijn dat je enkel appel accessoires kan/mag gebruiken, of anders werkt het niet?
Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik hoor het graag.
Mijn vrouw heeft sinds een paar maanden een Iphone 16 pro.
Eindelijk 1 met usb c net als de meeste toestellen in huis dus geen gedoe meer met kabels die zoek raken of in de auto blijven liggen...
Maar, nu wil het dat de iphone niet wil opladen met zo maar eender welke lader.
Vooral blijkt er een probleem te zijn als we een lader willen gebruiken met een hoger vermogen en met usb c
Ik ben wat aan het prullen en testen geweest:
Lader > kabel> resultaat
2.1A usb > goedkope usb naar usb c kabel > gsm laad op maar zeer langzaam
2.1A usb > high end usb naar usb c kabel > gsm laad op maar zeer langzaam
3A usb > goedkope usb naar usb c kabel > gsm laad op tegen een matige snelheid.
3A usb > High end usb naar usb c kabel > gsm laad op tegen een matige snelheid
Power bank > usb c naar usb c > gsm laad op aan een matige snelheid
Alle usb c laders die ik heb, zelfs die goedkope chinese in de auto weigeren dienst. Of het nu met de originele kabel is, een prul van de action of 1 van 50 euro geschikt voor 200w, niks!
En met een stroom monitor tussen de kabel geeft deze enkel de spanning aan, maar 0A en 0w dus er wordt niks geladen.
De lader van een MacBook geeft geen enkel probleem en kan ik vlot laden aan 9v en 20w
Een originele usb c lader van appel is onderweg, dit heb ik nog niet kunnen testen.
Bij usb c is er een beetje communicatie tussen de lader en het toestel.
Kan dit zijn dat je enkel appel accessoires kan/mag gebruiken, of anders werkt het niet?
Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik hoor het graag.
WTF?!