Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Ben nu al een paar dagen bezig met een oudere pc, maar kom er niet uit.

Heb deze pc gekregen om op te lappen, wat in eerste instantie lukte. Windows herinstallie, nieuw account, inloggen , Windows 10 desktop. Dat ging allemaal goed, tot zover geen probleem.

Het probleem is dat de Windows desktop niet fullscreen op mijn 32inch monitor draait, maar als een portret 1280,720. Wat ook de max is. Oke, drivers installeren. De radeon catalist drivers installeren faalt echter, telkens tijdens de setup word het scherm zwart. Na herstart, scherm zwart. In veilige mode, dus draaien en opstarten. Nu dan maar alleen de drivers. Dat lukt, maar dan heb ik nog nog steeds portret. De monitor kan 2560*1440 (hdmi kabels btw) maar de beeldscherm eigenschappen gaan niet verder dan 1280*720

De HD5750 die erin zit is al een oudje dus ik vervang die door een werkende RX580. Nu krijg ik helemaal geen beeld meer!?

Het gekke is, zonder de videokaart hoor ik de pc opstarten, 1 startup beep. Druk ik de videokaart erin, krijg ik na de normale opstart beep, 1 lang en 3 kort. Wat op een geheugen probleem duid. Maar hoe kan dat dan , dat geheugen zat erin en heb ik niets mee gedaan. En waarom alleen die beeps als de videokaart erin zit en niet zonder?

Cpu i5 4570 , mobo: Asus H81 Gamer, socket 1150, 2*8 ddr3. Windows 10

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen idee waarom dit in PMG staat. Schopje naar VB met de v van videokaart en de b van beeldschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Misschien omdat ik nu ook niet meer in het bios kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:38

HugoBoss1985

Xenotech

Heeft je rx580 videokaart een UEFI bios? Je kan met de hd5750 in je pc eens in het bios van je moederbord kijken of CSM aan staat. Dat dan uitzetten, de pc uitzetten en de rx580 erin.

Wellicht je rx 580 bios updaten.
Of kijk eens of je met je integrated graphics (van je cpu) wel beeld krijgt / CSM kan aanpassen.

De rx580 doet het wel (in een andere pc)???
En is je moederbord bios up-to-date?

[ Voor 30% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-01-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je toevallig nog een (oudere) monitor staan met vga of dvi ingang? Dan eerst even zonder videokaart maar met de igp proberen. Vanaf daar weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Met de hd5750 krijg ik ook geen beeld meer 🙄

Zal even de oude monitor ophalen, maar mijn Philips geeft gewoon beeld, tenminste, in eerste instantie.

Heb alles geprobeerd, d-sub en dvi, onboard gpu is spoorloos, zwart beeld. Alleen met de hd5750 kreeg ik beeld, het portret. Nu ook niet meer. Op de hdmi poort

Maar goed, die beeps ineens. Dat is vreemd, waar komt dat vandaan?

Heb nu dan ook alles eruit gehad, schoongemaakt, nieuwe pasta etc. Het ram en de cpu geplaatst, alles ziet er goed uit nu. Maar die beeps blijven, en geen beeld, ook geen bios

[ Voor 61% gewijzigd door Madrox op 04-01-2025 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:38

HugoBoss1985

Xenotech

Madrox schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:32:
Met de hd5750 krijg ik ook geen beeld meer 🙄

Zal even de oude monitor ophalen, maar mijn Philips geeft gewoon beeld, tenminste, in eerste instantie.

Heb alles geprobeerd, d-sub en dvi, onboard gpu is spoorloos, zwart beeld. Alleen met de hd5750 kreeg ik beeld, het portret. Nu ook niet meer. Op de hdmi poort

Maar goed, die beeps ineens. Dat is vreemd, waar komt dat vandaan?

Heb nu dan ook alles eruit gehad, schoongemaakt, nieuwe pasta etc. Het ram en de cpu geplaatst, alles ziet er goed uit nu. Maar die beeps blijven, en geen beeld, ook geen bios
Test beide ram sticks eens los/apart van elkaar in beide geheugensloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Ach ja, ook al gedaan. Maar die beeps zijn er nooit geweest, en waarom alleen beepen als de gpu erin zit en niet zonder de gpu! Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Test: zonder geheugen en gpu, beept de pc als een malle.

Oke, beeldscherm werkt. Weer op de onboard gpu, met dvi-d en ja, een bios. Nu nog net 1 ram stick op de b2 , zoals de manual ook aangeeft. Hmmm

Update: stick twee werkt nu ook, maar doet wel lastig. Erg goed indrukken , de tweede keer, nu lukt het.

Nu nog even zien hoe ik van portret naar fullscreen kan. Het is een Philips bdm32 32inch, 2540,1440 60hz va scherm. Ja, al een oudje.

Update 2: na een optionele update voor intel display driver is mijn scherm nu weer groter, nog niet fullscreen helaas. We komen ergens 😂

1920*1080. Dat is de max van dvi toch? Is dit het dan, kan ik het niet oprekken naar 2560*1440?

De Rx580 is niet compatible of stuk, dezelfde beepjes komen terug en geen beeld 🙄 Heb deze gister gekocht, hoop dan maar dat het een compatible issue is en niet stuk

Bedankt mannen, voor de hulp. Heb nu met een HD7770 wel beeld, met dvi, en kan 2560*1440 draaien 👌

[ Voor 93% gewijzigd door Madrox op 04-01-2025 14:31 ]

Pagina: 1