Droogkast wordt niet meer warm door warmtebeveiliging?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wike333
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 05-01 10:07
Mijn vraag
> Denken jullie dat we door de warmtebeveiliging (te laten) vervangen hier het probleem oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
> BEKO droogaskt lijkende op https://www.google.com/ur...xmOD324oDFQAAAAAdAAAAABAJ
> 2 jaar geleden tweedehands gekocht

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
> We hebben de droogkast uit elkaar gehaald en gezien dat één van de twee clips die vast hangt aan de warmtebeveiliging (ronde zwarte cirkel met rode drukknop in het midden) zwart kleurde. Dit lijkt ons verbranding/kortsluiting te zijn.
> Hierop hebben we de plastieken clip die rond het contact hing weggedaan, de metalen contacten wat opgeschuurd en daarna het contact verbonden en afgeplakt met elektriciteitstape.
> Na het opnieuw opzetten kwam er opnieuw warmte in de droogtrommel maar merken we een "verbrande" geur. De elektriciteitstape was na enkele minuten niet gesmolten maar voelde toch warm aan.
> Er is quasi geen probleem van "stof"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbra
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09-09 10:07
Ik zie geen zwarte cirkel met rode drukknop....., heb je een foto/afbeelding misshien ?
Het is dus een beko droger die lijkt op de afbeelding...,
isolatie tape gebruiken bij iets wat vermoedelijk te heet wordt
is vragen om problemen is mijn mening,
welk type nummer heeft jouw droger precies, staat op de sticker
in de deur of achterop het apparaat,
als je dat nummer hier vermeld kan er gerichter naar een oplossing
gezocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 17:11
Als het oververhit is geweest is de vraag waardoor. Heb wel eens een oude Mieleo droger ter reparatie gehad die wel warm werd maar waarbij de fan en trommel niet meer draaide. Daar sprak uiteindelijk ook de maximaalbeveiliging aan. In mijn geval was de aanloop condensator defect.
Als alles verder wel gewoon 100% werkt kan het natuurlijk wel dat component zijn maar zou ik die toch vervangen en installeren als origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Of je condensor en filters heb je nooit onder de douche uitgespoeld waardoor de luchtcirculatie zo slecht is in de machine dat de boel verbrand.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar