Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Voor mijn ouders ga ik een Samsung A34 aanschaffen, en daar moet nog een abonnement bij.
Belsimpel is de goedkoopste toestelleverancier, en in combinatie met een abonnement wordt het toestel nog wat lager.

Vooral 50+ scheelt dan nog weer €85 over twee jaar gezien, tov bijvoorbeeld Lebara.

Maar, 50+ is wel een uitgeklede, 4G+ variant van Vodafone. Lebara heeft dan wel weer 5G KPN.
Ze wonen in de achterhoek, met enkele masten in het dorp (zowel Vodafone en KPN)

Ga ik nog verschil merken tussen 50+ of Lebara? Het prijsverschil is in verhouding best hoog

[ Voor 8% gewijzigd door greatgonzo op 04-01-2025 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Je kunt verschil merken, zeker net dekking binnenshuis. Echter werkt een Vodafone of KPN abonnement goed binnenshuis, zal dat ook voor deze virtuele aanbieders werken.

Wat vooral iets is om naar te kijken zijn ook dekkingen over de grens en data limieten. Sommige abonnementen ga je dan echt betalen als je buiten je bundel komt, of je kunt een datalimiet kopen voor 2,50 extra per maand.

Verder toestel ondersteuning (verwacht daar overigens geen probleem mee) en VoWifi (volgens mij ondersteund 50+ dat niet, Lebara geen idee, is handig bij slechte dekking binnenshuis, of bij storingen in het mobiele netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Data ben ik niet bang voor, ze gaan heel weinig gebruiken, ik denk zo'n 1 gb. En voor die ene euro extra heb je zo 3GB extra data.
En ze zullen 80% binnenhuis gebruiken, dus ik ben wat dat betreft niet zo heel bang. Maar toch

Valt het signaal nog ergens te testen? Voor WIFI heb ik wel een wifi analyzer, maar heb je dat ook voor 4G signalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
greatgonzo schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:40:
Valt het signaal nog ergens te testen? Voor WIFI heb ik wel een wifi analyzer, maar heb je dat ook voor 4G signalen?
Ja, lees en zoek even de topics door hier, er wordt daar gesproken over signaal testen.

Maar je kunt ook gewoon naar je eigen toestel kijken bij wie die zit, idem dat van vrienden en familie die op visite komen, dan heb je ook een beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
Het is alweer een tijdje terug dat ik Lebara had, maar houd er rekening mee dat niet het netwerk bepaalt wat er kan, maar de provider.

Toen ik een paar jaar terug nog Lebara had, hadden ze geen VoWifi, geen doorschakelen bij geen bereik en geen HD Voice. Data is data adverteren ze, maar telefonie is wat anders.

Ik kan er helaas weinig over vinden of ze het inmiddels wel implementeren, 2 jaar terug nog zeker niet. Ik zou persoonlijk naar een andere provider kijken. Zowel Ben als HollandsNieuwe hebben wel gewoon wifi bellen bijvoorbeeld en doen niet onder voor Odido of Vodafone.