LinkedIn acc. op slot vanwege "meerdere accounts op de site"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amusedly
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-04 07:39
Recent heb ik 2FA ingesteld (TOTP) en het email adres aangepast. Ook de Android app opnieuw geinstalleerd. Na 2FA, werd ik enkele keren uitgelogd uit de app, en dus meerdere opnieuw ingelogd. Uiteindelijk automatisch geflagged als verdacht gedrag.

Vervolgens mijn foto's van rijbewijs en gezicht per instructie ingediend (NB incl. zichtbaar bsn; geblankeerd bsn werd niet geaccepteerd).

Vervolgens de bevestiging "your information has been verified", doelend op rijbewijs. Echter, account nog steeds op slot, want, in hetzelfe bericht wordt nu beweerd dat ik meerdere accounts op de site heb, wat niet zo is.

"(...) we found that you have more than one account on the site (..)"

"(...) misuse of the service (...)"

Na gebruik zoekmachine heb ik 3 profielen met mijn exacte naam gevonden. Andere stad en opleiding; slechts 1 connectie. Lijkt een jonger persoon, dus dat account zal recent aangemaakt zijn.

Ik krijg van LinkedIn 2 opties, begrijp ik uit het bericht:
- Optie A. Samenvoegen accounts. Lever URL of email van elk account aan.
- Optie B: Sluiten één van de accounts. Lever email adres aan.

Ik heb geantwoord met de historie van mijn linkedin account van de laatste 10 jaar, wat betreft veranderingen in hoofd-email adres. Ik heb aangegeven wat de URL is van mijn profiel, en dat ik die wens te behouden. En dat samenvoeging ongewenst is, omdat de andere accounts niet van mij zijn.

Ik snap er helemaal niks van. Kan iemand mij uitleggen wat ze nou precies willen? Het is toch prima dat er iemand met mijn naam bestaat; "live and let live" zou ik zeggen. Waarom mag ik mijn account (nog) niet in? Ze hadden mijn account nu al kunnen unlocken, waar willen dus dat ik eerst antwoord geef op hun bericht, wat gebaseerd is op de verkeerde aannaamde dat ik "more than one account on the site" heb, wat niet het geval is.

Het is een account. Ik heb een email, wachtwoord en tegenwoordig 2FA. Ik heb bewezen de eigenaar van mijn naam te zijn. Wat willen ze nou precies, is dit normaal, en ga ik weer toegang verkrijgen? Iemand met vergelijkbare ervaringen? Ik hoor het graag.
Your information has been verified. However, we found that you have more than one account on the site. As a reminder, the LinkedIn User Agreement and Professional Community Policies considers this a misuse of the service. I'd like to help you either merge your accounts together or close the smaller of the two accounts.

Our current merge process allows me to transfer your connections over to your other LinkedIn account. However, it won't transfer pending invitations or any profile information like recommendations, endorsements, work experience, or group memberships. If you choose to merge your accounts together, I'd recommend keeping the more established account open. Since you've been verified, we'll make sure you can access the account using your current email address.

To merge your accounts, please send me the following:

1. Confirm the primary email addresses registered for each account. If you don't recall the email address, please send me the URL link(s) to your account(s).

Identify the account you want to remain open as your LinkedIn account.

If you choose to close one of these accounts (without merging), please provide me with the email address of the account you wish to close.

I look forward to hearing how you would like to proceed.
toon volledige bericht

[ Voor 23% gewijzigd door amusedly op 04-01-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wazige shit. Zij stellen dat je meerdere accounts hebt, maar je moet zelf aanleveren welke dat zijn?

Welke bij massale IT-bedrijven met tienmiljoen gebruikers en praktisch nul verdienmodel per gebruiker. Je bent een product op een lopende band, als de support-afdeling niks doet heb je pech. Ik heb bijvoorbeeld eenzelfde ervaring bij booking.com. Als ze gewoon niet reageren doe je verder niks. Of je moet ze aanklagen, maar ik ben benieuwd waar je dan recht op hebt. Je hebt de terms of service duidelijk niet overschreden, dus in theorie zou je daarmee iets kunnen.

Je BSN eisen lijkt me onrechtmatig, zoals je zelf waarschijnlijk ook wel had vermoed, dus daarvoor zou je nog een melding kunnen doen bij de AP. Niet dat dat ooit een vervolg krijgt, maar toch.

[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 04-01-2025 11:33 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hey, ik lijk hier ook in terecht te gaan komen.

Vorige week heb ik mijn LinkedIn profiel bijgewerkt. Tot mijn verbazing zag ik bij contactgegevens zelfs nog mailadressen van 2 werkgevers geleden erbij staan. Die heb ik verwijderd, en gezorgd dat alles weer actueel is.
2 factor authenticatie ingesteld, en op mijn pc ingelogd.
Thuis wilde ik verder gaan vanaf mijn mobiel, waar ik vanzelfsprekend ook mee moest inloggen. Inlog geweigerd. :?

Net op de pc weer geprobeerd in te loggen, en mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd. Ik klik op wachtwoord vergeten en krijg de melding dat ik mijn identiteit moet verifiëren.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, ik laat het hier weten. :)

Ik wil één poging doen, daarna ga ik wel zonder LinkedIn door het leven.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amusedly
Update:

Account is heropend. Op een vorig email adres heb tegelijkertijd ik een mail gekregen "we're sorry to see you go". Dit was een email adres dat voorheen voor het account gebruikt was. Ooit heb mijn huidige email adres aan mijn account toegevoegd, hoofdadres gemaakt, en het oude verwijderd. Linkedin heeft dus in haar systeem twee account gehad. Lijkt een bug van hun.

Heb een link gekregen waarmee ik nieuw wachtwoord kon kiezen. Nu ben ik weer ingelogd.
Thank you for verifying your identity. I'm happy to tell you that I have removed the restriction from your account. Please note that after the restriction is lifted, it might take up to 2 days for your number of followers and connections to be fully reflected. Also we have close the accounts as you requested.

To regain account access, please follow these steps:

Create a new password through the password reset link we've sent you in a separate email. This link is valid for 24 hours. If it has expired just let me know and I'll send you a new one.
Once you have created a new password, you will need to confirm your email address. To do this open the email confirmation message and click on the link. You will be prompted to enter your new password to confirm ownership of your email address.
En later in het bericht:
(...) thank you so much for your partnership as we worked through this together. (...)
HAHAHA. Maffe Amerikanen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Net probeerde ik het nog eens; nu weet ik ook weer wat er vorige week fout ging. Ik moest mijn wachtwoord invullen. Dat had ik net aangemaakt én opgeslagen vanwege de 2fa, dus die was 100% goed. Toen kreeg ik een captcha waarbij ik de neushoorn die rechtop stond moest selecteren. Dat was me zelfs gelukt. ;)
En vervolgens een 404 - page not found. Ja, dan moet je ook niet klagen dat het probleem bij mij zit he.

Ik heb net mijn gegevens doorgestuurd, we wachten het af. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amusedly
Ze gebruiken heuristieken om te bepalen of iemand geflagged moet worden. Daarnaast lijken ze onder sommige omstandigheden automatisch accounts aan te maken. Ik zie beweringen online dat als men ingelogd is met Google, er automatisch een account aangemaakt wordt. Ik weet niet of dit echt zo is.

Linkedin gebruikt regelmatig 100% CPU bij inlogschem Firefox 128.5.2esr. De browsertab dient dan afgesloten te worden. Ik heb de binaries van Mozilla zelf, er is niet mee gerommeld. Dus ik gebruik soms Chrome als workaround.

Ook is Linkedin erg traag, o.a. de chatfunctionaliteit.

Het zou een leuk hobbyproject zijn om eens een CTRL+S te doen op linkedin, en dan de JavaScript de deobfusceren en analyseren. Ik ben benieuwd wat voor bizarre ellende ik ga tegenkomen.

Op mijn moderne Ryzen systeem, ethernet, 64GB RAM, glasvezel 100mbit, als ik LinkeIn open op de Messages pagina, waar dus enkel enkele kleine profielfotos van de connections zichtbaar zijn, en wat tekst, zijn dit de stats:

331 requests
36.7 MB
22s

Ik vind dit bizar. Wat kan men onnodige functionaliteit/inefficiente code bedenken om die 36MB op te vullen?

Kan iemand mij dit uitleggen? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door amusedly op 07-01-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

amusedly schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:09:
Ik vind dit bizar. Wat kan men onnodige functionaliteit/inefficiente code bedenken om die 36MB op te vullen?

Kan iemand mij dit uitleggen? 8)7
Sites als LinkedIn (en Reddit en Facebook en nog zo vele andere) bestaan niet of niet meer om jou als gebruiker functionaliteit te bieden. Ze bestaan om zo veel mogelijk geld uit elke gebruiker te persen, en anno 2024 gebeurt dat door data, data, data. Alles is erop gericht om jou zo lang mogelijk op die site te houden en zo veel mogelijk te laten klikken, scrollen en typen.

Bij LinkedIn manifesteert zich dat door de desktopsite én mobiele site expres zo onbruikbaar mogelijk te maken. Mobiele links werken niet op de desktop en vice versa, en elke tweede klik word je naar de app verwezen.

Waarom? Omdat ze vanuit de app nóg meer informatie over je gedrag kunnen verzamelen, wat ze weer kunnen omzetten in geld.

Het internet is op sterven na dood.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

amusedly schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:09:
Ze gebruiken heuristieken om te bepalen of iemand geflagged moet worden. Daarnaast lijken ze onder sommige omstandigheden automatisch accounts aan te maken. Ik zie beweringen online dat als men ingelogd is met Google, er automatisch een account aangemaakt wordt. Ik weet niet of dit echt zo is.
Toen ik het verhaal dat ik geblokkeerd was aan mijn vriendin vertelde gisteravond, was dit exact wat ze tegen me zei. Zij merkte opeens dat er een nieuwe account was met haar google adres als contactgegevens, terwijl dat normaal gesproken niet haar dagelijkse mailadres is.

Je kunt blijkbaar (onbewust?) inloggen met je google account, bijvoorbeeld als je ingelogd bent op Youtube of Gmail. En voor LinkedIn is dat voldoende om een nieuwe account aan te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb al reactie van LinkedIn gekregen:
Hoi <xxx>,
Bedankt voor het verifiëren van uw identiteit. Er is een tijdelijke beperking ingesteld op je account omdat we verdachte activiteit hebben gedetecteerd. Door deze beperking kon je geen toegang krijgen tot je account terwijl we dit probleem hebben beoordeeld.

Ik ben blij te delen dat ik de beperking van uw LinkedIn-account heb verwijderd en de volgende stappen heb ondernomen om deze te beveiligen:
Je account is op alle apparaten uitgelogd.
Er is een link voor het opnieuw instellen van je wachtwoord verzonden naar je primaire e-mailadres.

Ga naar deze link en werk uw wachtwoord binnen de komende 24 uur bij. Als het meer dan 24 uur geleden is, laat het ons weten en we sturen een nieuwe.
Houd er rekening mee dat nadat de beperking is opgeheven, het tot 2 dagen kan duren voordat je aantal volgers en connecties volledig zijn weergegeven.

Ik zou je ook aanraden om tweestapsverificatie in te schakelen als een extra beveiligingslaag: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a1381088

Met vriendelijke groet,

<xxx>
LinkedIn-adviseur Klantenservice
toon volledige bericht
Grappig dat ze adviseren om 2FA te activeren, terwijl dat er juist toe leidde dat er iets fout ging met inloggen waardoor mijn account geblokkeerd werd.

Onder deze mail geven ze ook aan dat ze momenteel meer tickets binnen krijgen dan normaal. Ik vraag me af waarom? :P ;)

En nu het vreemde: ik krijg inderdaad een link om mijn wachtwoord te resetten. Dat doe ik, en ik ben gelijk ingelogd. Zonder 2FA nodig te hebben. 8)7

Straks maar weer eens de instellingen doorspitten of ze dit bewust weer terug uit hebben gezet.
[edit]Nee dus; zodra ik op de desktop inlog krijg ik wél de 2FA voorgeschoteld, alleen niet op mijn mobiel. Let wel: ik gebruik alleen de site, niet de app.

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-01-2025 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amusedly
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:40:

En nu het vreemde: ik krijg inderdaad een link om mijn wachtwoord te resetten. Dat doe ik, en ik ben gelijk ingelogd. Zonder 2FA nodig te hebben. 8)7
Zelfde hier op zowel desktop als mobile app. Meteen ingelogd na invoeren nieuw aangemaakte wachtwoord. TOTP werd niet gevraagd, heel raar.

De ellende lijkt getriggerd te zijn door email veranderen + TOTP/2FA aanzetten + meerdere keren inloggen/fout ww op mobile app + app logd mij enkele keren uit (lijkt een bug) dus ik log meerdere keren in. Linkedin blijft hangen met hoog CPU op Firefox dus ik switch naar Chrome. Deze handelingen triggeren dan het stomme systeem waarbij je account gelocked is en je dus je BSN naar Persona gaat opsturen of nooit meer op LinkedIn kunt komen.

Ik kan niet legaal uitdrukken hoe "gelukkig" ik ben als gebruiker van LinkedIn. Hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:06
DrivinUCrazy schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:22:
Hey, ik lijk hier ook in terecht te gaan komen.

Vorige week heb ik mijn LinkedIn profiel bijgewerkt. Tot mijn verbazing zag ik bij contactgegevens zelfs nog mailadressen van 2 werkgevers geleden erbij staan. Die heb ik verwijderd, en gezorgd dat alles weer actueel is.
2 factor authenticatie ingesteld, en op mijn pc ingelogd.
Thuis wilde ik verder gaan vanaf mijn mobiel, waar ik vanzelfsprekend ook mee moest inloggen. Inlog geweigerd. :?

Net op de pc weer geprobeerd in te loggen, en mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd. Ik klik op wachtwoord vergeten en krijg de melding dat ik mijn identiteit moet verifiëren.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, ik laat het hier weten. :)

Ik wil één poging doen, daarna ga ik wel zonder LinkedIn door het leven.
Tja, oude e-mail adressen verwijderen, primaire e-mail adres wijzigen, daarna 2FA instellen, op 1 device uitloggen en op een andere weer inloggen. Dat wordt dan automatisch aangemerkt als verdachte activiteit en mogelijk een account dat gestolen is. Want dit zijn ook ongeveer de acties die een phisher of dief zou doen als ie net jou inloggegevens of device verkregen heeft :)

Zit een automatisch systeem achter en die maakt die beslissing. Wil je daar wat tegen doen dan is het 'computer says no'. Tot er een menselijke medewerker naar gaat kijken.

Heb je diefstalbeveiliging op je iPhone aan staan probeer dan maar eens het primaire e-mail adres van je AppleID te wijzigen, gaat het account een uur op slot.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 07-01-2025 12:52 ]

Pagina: 1