Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Ssd ter vervanging van een firecuda 520
Wat is je budget?
Max 100 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zeer tevreden met de degelijkheid van samsung maar wil nu ook meer snelheid.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Asus prime b650 plus / ryzen 9 7900X / 2x 16gb ddr5-5600C40.
In de basis ben ik al erg happy met m'n systeem maar ik heb het idee dat er meer uit te halen valt..
M'n install loopt nu vanaf een seagate firecuda 520 en alhoewel dat zeker geen stakker is zou meer snelheid wel prettig zijn.
De firecuda kan in een externe housing nog gaan dienen als een flinke usb stick maar ik zit nog te dubben wat er voor in de plaats moet komen.
Mijn ervaringen met samsung nvme drives zijn heel erg goed vooral qua duurzaamheid maar tot nu toe zijn het altijd de "gewone" modellen geweest die qua snelheid een beetje rond de firecuda hangen.
Zowel de 990 pro als de 990 evo plus zijn op papier al flink sneller ( de firecuda piekt op 5000 MBs read en beide 990's pieken net boven de 7000.
Qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel en ook qua snelheid zitten ze dicht op elkaar.
Is er iets wat ik mis wat het ene model een betere keuze laat zijn dan de andere ?
Ik zoek een?
Ssd ter vervanging van een firecuda 520
Wat is je budget?
Max 100 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zeer tevreden met de degelijkheid van samsung maar wil nu ook meer snelheid.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Asus prime b650 plus / ryzen 9 7900X / 2x 16gb ddr5-5600C40.
In de basis ben ik al erg happy met m'n systeem maar ik heb het idee dat er meer uit te halen valt..
M'n install loopt nu vanaf een seagate firecuda 520 en alhoewel dat zeker geen stakker is zou meer snelheid wel prettig zijn.
De firecuda kan in een externe housing nog gaan dienen als een flinke usb stick maar ik zit nog te dubben wat er voor in de plaats moet komen.
Mijn ervaringen met samsung nvme drives zijn heel erg goed vooral qua duurzaamheid maar tot nu toe zijn het altijd de "gewone" modellen geweest die qua snelheid een beetje rond de firecuda hangen.
Zowel de 990 pro als de 990 evo plus zijn op papier al flink sneller ( de firecuda piekt op 5000 MBs read en beide 990's pieken net boven de 7000.
Qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel en ook qua snelheid zitten ze dicht op elkaar.
Is er iets wat ik mis wat het ene model een betere keuze laat zijn dan de andere ?
I live in darkness , i exist in the shadow