Hallo, Telenet heeft alles vandaag aangesloten. Doe ik een wifi test en heb ik 270Mb, test ik met kabel rechtstreeks aan de modem heb ik 90Mb. Is hier een verklaring voor ,omdat ik veronderstel dat Da ook sowieso 270 of meer zou moeten zijn.
Kabel of poort is niet gigabitsmos74 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:05:
Hallo, Telenet heeft alles vandaag aangesloten. Doe ik een wifi test en heb ik 270Mb, test ik met kabel rechtstreeks aan de modem heb ik 90Mb. Is hier een verklaring voor ,omdat ik veronderstel dat Da ook sowieso 270 of meer zou moeten zijn.
Blijkbaar heb je bekabeld een linkspeed van 100Mbps. Dit kan aan de kabel, de netwerkkaart, de drivers of instellingen liggen.
Met welk apparaat test je? Heeft deze wel een 1Gbps NIC?
Met welk apparaat test je? Heeft deze wel een 1Gbps NIC?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik test dit gewoon met de laptop. Met de 1ste speedtest die er opkomt.
Nou, als het de kabel is, dan is het makkelijk op te lossen.
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 03-01-2025 21:20 ]
Heb nu zo een 360 pod ingestoken en dan kabel erin ,dan krijg ik op gsm 90Mb,trek de pod uit krijg ik 270 terug
Dat is een goede indicatie dat ergens een poort op 100 Mbit is ingesteld (of niet meer aankan). Het kan uiteraard ook zijn dat je netwerkkabel niet inorde is; voor een 1 Gbps verbinding heb je alle 8 aders nodig, met 4 aders kun je 100 Mbps halen. (Moet je wel exact de juiste 4 aders goed hebben zitten)..smos74 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:34:
Heb nu zo een 360 pod ingestoken en dan kabel erin ,dan krijg ik op gsm 90Mb,trek de pod uit krijg ik 270 terug
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Pagina: 1