Webwinkel in België levert headset in plaats van smartphone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschgl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 02-04 23:22
Afgelopen zondag bestelde ik een Apple Iphone bij *knip* Webwinkel.
Gisteren werd er een pakket afgeleverd aan de deur dat ik alleen met een code die ik van Winkel ontvangen had in ontvangst kon nemen. Op het pakket staat wel degelijk mijn naam en adres.
Een uurtje na ontvangst kon ik het pakket eindelijk openmaken en zie ik dat er geen smartphone van 700 euro geleverd werd maar een headset van rond de 40 euro.
Ik maak een case aan bij Winkel en daar vraagt men een foto van het artikel dat ik verkeerdelijk ontvangen heb en een papier met men Winkel accountnaam + de datum van vandaag. Dat papier moet mee op de foto staan. Dus ik maak de foto en stuur deze door en 30 minuten later krijg ik bericht dat ze geen terugbetaling doen want dat ik de telefoon toch echt ontvangen heb. Men beweert ook te kunnen zien dat deze gekoppeld is aan mijn Apple account terwijl ik zwart op wit kan bewijzen dat dit niet zo is.
Met andere woorden ik ben voor 700 euro opgelicht!

Iemand ooit al iets dergelijks meegemaakt en een idee hoe dit kan opgelost worden ?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 03-01-2025 21:34 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

De verkoper is verantwoordelijk voor de levering van de iPhone. https://www.eccbelgie.be/ kan bemiddelen. Als je er dan nog niet uitkomt, zul je naar de rechter moeten. Ik neem aan dat je zelf in België woont. De verkoper heeft een filiaal in België, je kunt daarom naar de vredesrechter.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:19
Heb je het pakket private rechtsbijstand in je familiale verzekering zitten? Die zou ik inschakelen.

Voor rest blijft het welles nietes dus is de weg van fopjurist de enige weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vraag mij even af of je het pakket aan de deur gecontroleerd hebt of het soms opengemaakt was, want het kan best zijn dat misschien iemand van de bezorgdienst de inhoud verwisseld heeft. Je kan dan het pakket weigeren als je ziet dat het opengemaakt is en beste is dan ook foto's ervan te maken.

Maar hoe dit verder in Belgie werkt, geen idee en hoop snel voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:34

EiT

Ze kunnen helemaal niet zien dat de telefoon aan jouw Apple account is gekoppeld.

En altijd direct open maken.

Is dit gekocht bij een fatsoenlijke webshop of een random onbekende?
Kreeg je ook een echte bezorg dienst aan de deur? Ivm het afgeven van een code.

Mijn laatste iPhone gewoon via Amazon gekocht en kwam zonder gedoe in een Amazon doos.

[ Voor 31% gewijzigd door EiT op 05-01-2025 12:26 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.