silverado stil???

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Net voor bijna 180 piek een Silverado gekocht, maakt ie nog steeds een pokkeherrie :(
Wat is nou *ECHT* een stille cooler?
PS hij zit dus op een athon 1ghz geplakt.

Verwijderd

Je hebt natuurlijk 3 standen. Staat hij nu niet op zijn hoogst misschien? ;)
Zal wel wat schelen denk ik zo.

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
3 standen??? Oops daar waren die extra kabeltjes dus voor :Z
kon ze net nog uit de bak vissen :) Klinkt inderdaad een stuk beter ja op 6V, i.p.v. geen snoertje ertussen dus op 12 V....
Anyway nu punt twee in de race tegen de decibels die ouwe Riva Vanta met een vinnetje erop. Is daar nog wat aan te doen? Is er een 32mb agp kaartje wat geen vin heeft???

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Moved naar [forum=22].

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 16:28 schreef usr-local-dick het volgende:
Net voor bijna 180 piek een Silverado gekocht, maakt ie nog steeds een pokkeherrie :(
Wat is nou *ECHT* een stille cooler?
PS hij zit dus op een athon 1ghz geplakt.
Pokkeherrie?!?! Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/finger_cool.gif Ik heb dezelfde silverado gekocht en sta nog steeds versteld van z'n prestaties.. Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/worshippy.gif ik heb dat ding op 10V aangesloten en de temperatuur stressed is van 60+ naar 40 gedaald!! 20 graden minder! Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/ogen.gif en 't ding hoor je bijna niet! Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/muzieksmile2.gif

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op vrijdag 14 september 2001 17:08 schreef Timboke het volgende:

[..]

Pokkeherrie?!?! [afbeelding] Ik heb dezelfde silverado gekocht en sta nog steeds versteld van z'n prestaties.. [afbeelding] ik heb dat ding op 10V aangesloten en de temperatuur stressed is van 60+ naar 40 gedaald!! 20 graden minder! [afbeelding] en 't ding hoor je bijna niet! [afbeelding]
Lees dan ff wat hij als 2e heeft gepost:
Op vrijdag 14 september 2001 16:55 schreef usr-local-dick het volgende:
kon ze net nog uit de bak vissen :) Klinkt inderdaad een stuk beter ja op 6V, i.p.v. geen snoertje ertussen dus op 12 V....
Anyway nu punt twee in de race tegen de decibels die ouwe Riva Vanta met een vinnetje erop. Is daar nog wat aan te doen? Is er een 32mb agp kaartje wat geen vin heeft???
:)<hr>

Wat betreft die videokaart, daar moet je ff een heatsink op zetten mocht het willen lettend op de temperatuur van je videokaart. Wordt hij te warm kan je hem kapot maken of krijg je vastlopers.

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 16:55 schreef usr-local-dick het volgende:
Bepaalde Geforce2mxen hebben geen fan

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nou, ik heb m'n Silverado gewoon op 12V lopen en je hoort 'm wel redelijk, maar hij koelt dan ook als een tiet terwijl het geluid toch zwaar binnen de perken blijft!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
bij loopt ie met 10 volt en de voeding maakt veel meer geluid

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:28

Paladin

Play Ball!

als je echt stile koeling wilt moet je waterkoeling nemen kost wat maar dan heb je ook echt wat super stil en extreem goed koelend.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

sorry heb de 3e post niet gelezen.. mij excuse |:(

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Wel belangrijk om die kurkplaatjes een beetje strak onder je bord te zetten, ik had er eerst maar 3 gedaan en zo ging de Silverado na verloop van tijd een beetje resoneren, nogal vervelend brommend geluid iedere 2 seconden of zo. Weer uitgebouwd en laatste plaatje ertussen, bij het vastschroeven merkte ik wel een klein beetje druk van onderen, maar ook weer niet zo erg dat het bord er merkbaar bol van staat, en het is zo wel een stuk stiller.

Yeah well. The Dude abides.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb ook een silverado, en ik heb hem gewoon op 12 V draaien, en echt geen last van de herrie ofzo... mn 4 casefans maken meer herrie...

maar zelfs als ik mn casefans uitzet, hoor ik hem haast niet.

maar zijn die kurkplaatjes echt belangrijk? want ik heb ze er niet tussen zitten...
ik heb dus wel de silverado met een tire-wrapje vastzitten aan mn voeding, zodat ik bij vevoer niet ineens een klap hoor, en mn silverado + althon 1,4 op de bodem van mn kast ligt... :) maar voor de rest een puik koelertje!

Verwijderd

Ja ik heb em ook op 12V en dat is net als een zacht briesje :P

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 19:09 schreef Timboke het volgende:
Ja ik heb em ook op 12V en dat is net als een zacht briesje :P
Tis maar wat je stil vind... ik vind dattie zelfs op 6 volt nog behoorlijk veel herrie maakt. M'n ZalmanCNPS3100G is dan toch een stuk stiller nog, maar helaas koelt die in de langzaamste stand gewoon echt te slecht (athlon 1Ghz @ 1,620Volt stressed 70 graden). En ik werd gek van die klotebevestiging van de fan op die Zalman, elke keer had je eigenlijk 4 handen nodig (1tje om de fan vast te houden, 1tje voor de schroevendraaier met magneetkop, 1tje om de videokaart op z'n plaats te houden en nog 1tje om de xtra USB poortjes en nog een leeg afdekplaatje voor een PCI slot op z'n plaats te houden). Echt een klotekarwei telkes als je je videokaart zit te modden en er vaak in&uit haalt. Nou was die Silverado ook niet makkelijk te bevestigen, maar hij zit nu tenminste goed en kan zo blijven zitten.

Verder kun je om je videokaart stil te maken een Zalman ZM17CU gebruiken. Ik heb 'm zelf ook en hij koelt ongeveer even goed als een Blue Orb, maar dan zonder fannetje! Natuurlijk heb ik wel AS adhesive gebruikt voor de allerbeste geleidende bevestiging ipv de standaard prut, maar dan nog zijn het indrukwekkende resultaten. Het hangt natuurlijk ook een beetje van de airflow in je kast af, maar als die slecht is of je wilt echte powercooling, dan kun je ook nog een optionele fan kopen waarmee je echt kunt powercoolen terwijl hij ook nog stiller is dan zo'n standaard 40mm fannetje. Bovendien issie nog lager dan een Blue Orb ook, dus als het echt moet kan er zelfs nog iets in het bovenste PCI slot (al is dit natuurlijk niet bevorderlijk voor de airflow).
Pagina: 1