Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:33
Na 18 jaar actief te zijn geweest in de IT als netwerkbeheerder/systeembeheerder wil ik het roer gaan omgooien. Ik mis het werken met mijn handen en zoek wat meer variatie. Tijdens mijn werk ben ik een aantal keer in aanraking gekomen met monteurs die soms op onmogelijke tijden werden opgeroepen om een moederbord van een server te komen vervangen/onderzoeken in onze datacenters.

Stiekem lijkt mij dit werk best leuk. Het lijkt mij afwisselend en het sluit goed aan op mijn verleden. Het hoeft geen fulltime functie te zijn en ben best bereid om in te leveren op inkomen.

Maar ik kan maar nergens vinden welke bedrijven dit uitvoeren voor Dell,HPE, enz. Kan iemand mij in de juiste richting leiden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:41
Service Engineer / Service Monteur?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarloesX
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-10 06:20
Of Field Service Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:33
De functienaam is bekend, maar ben vooral benieuwd welke bedrijven deze diensten aanbieden voor de grote tech heren. Ik weet dat Dell/HPE dit niet zelf doen maar uitbesteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Je bent nu netwerkbeheerder, dus je hebt toch contracten lopen?
Welke bedrijfsnamen staan daar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:23

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Centric deed dit voor Dell kan ik mij herinneren.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mortal schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:39:

Maar ik kan maar nergens vinden welke bedrijven dit uitvoeren voor Dell,HPE, enz. Kan iemand mij in de juiste richting leiden?
Waar staat de meeste "professionele" hardware van Dell, HPE, Cisco, etc opgesteld? Inderdaad, datacenters of zeer grote ICT-dienstverleners.

Gemiddeld datacenter heeft wel "remote hands" en dan ben je vaak in vaste dienst en voor je "basic" ingrepen uit voor eigen / hosted hardware. Voor complexere zaken of vervanging komt alsnog Dell of HPE zelf over de vloer.

Hier zijn overigens ook opleidingen voor binnen de grotere hardware-leveranciers; ik weet alleen niet of je die mag volgen zonder dat je in dienst bent. Allicht het onderzoeken waard want een cursus / opleiding geeft mogelijk meer inzicht in wat je moet gaan doen en hoe uitdagend het is.

Ik heb heeeeeel vroeger inderdaad service engineer gespeeld voor een "consumenten PC" in heel NL. Daar was weinig lolligs aan. 99% van de vervangingen waren letterlijk "aanrijden, uitbouwen, vervangen, wegwezen" en elke minuut dat je te laat aankwam, was vaak alweer boze blikken van de consument. En hou er rekening mee dat, afhankelijk van jouw huidige woonplaats, je misschien heel veel / ver moet rijden en ik geloof nou niet echt dat de Randstad zich leent voor relaxt rijden ;)

Ook de engineers die ik over de vloer krijg in huidige/vroegere datacenters (waar we hardware hebben) is hetzelfde: hoge prio respons van Dell. En het enige wat jij voor mij komt doen is een SFP erin prikken of een HDD brengen; die vaak dan door de datacenter-medewerker of een vaste medewerker van het eigen bedrijf geplaatst wordt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:11
mortal schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 22:41:
De functienaam is bekend, maar ben vooral benieuwd welke bedrijven deze diensten aanbieden voor de grote tech heren. Ik weet dat Dell/HPE dit niet zelf doen maar uitbesteden.
En met de functienaam op zak en 18 jaar ervaring als netwerkbeheerder en dan kan je dan geen enkel bedrijf vinden wat deze dienst aanbiedt? :? Ik kan je overigens vertellen dat dat 1 bedrijf is voor HPE/Dell in de Benelux.

[ Voor 8% gewijzigd door donnie1992 op 10-01-2025 19:11 ]

Pagina: 1