Desk organizer waar een pc in past

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:10
Momenteel ziet mijn bureau er zo uit (eventuele troep kan genegeerd worden :+ ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLghr8fZwcfauUNiIvG_LJt16_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkFRw5JspOryQGvAvrgNQSKE.jpg?f=fotoalbum_large

Dan gaat het met name over mijn privé-pc rechts.Mijn vriendin gebruikt dezep vaak als opslagplek. Mijn werkkamer is ook de kastenkamer, dus regelmatig legt ze schone was, toiletartikelen, speelgoed voor onze dochter etc neer die opgeborgen moeten worden of later naar zolder gebracht moet worden. Omdat het bureau zo klein is gebruikt ze dus ook vaak de pc zelf daarvoor. Nou snap ik wel dat zo'n computer daar niet direct kapot van gaat (al zal het niet geweldig goed zijn als er kleding op ligt en je gebruikt de computer), maar ik ben gewoon graag zuinig op mijn spullen en helaas is mijn vriendin (die zelf ook graag zuinig is, daar niet van) nogal hardleers hiermee :+
Wat ik dus zoek is een monitorstand of andersoortige desk organizer waar er ruimte is voor deze pc en ook voor het toetsenbord (dat laatste heb ik nu ook) als ik dat niet gebruik.

Wat ik vooral vind zijn dit of dit soort producten die helaas geen ruimte bieden voor mijn pc die 17cm hoog is en 28cm breed. Dit zijn de grootste die ik gevonden heb. Ik vraag me dus af of het überhaupt bestaat wat ik zoek.. Een beugel onder mijn bureau gaat denk ik niet goed passen door het ladekastje. Als je hem aan de andere kant hangt dan stoot ik er de hele tijd tegenaan. Heeft iemand goede ideeën over hoe ik de pc "weg kan werken" en wat meer ruimte kan creëren op mijn bureau? Andere opmerkingen zijn uiteraard ook welkom, maar ik heb zeker al verdere plannen klaar om er iets efficiënters van te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Vesa arm aan de muur schroeven, of een klem versie op je bureau. Toetsenbord is toch draadloos dus lijkt prima op het bureaukastje te passen. PC dan helemaal naar de linkerhoek waar nu toch al je laptop ligt, die kan er dan bovenop.
Hebben jullie allebei max ruimte.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
Waarom zet je je monitor niet gewoon op die PC ipv die aparte monitor stand? Of anders kan je de PC misschien ook wel op zijn kant zetten? Scheelt ook al wel een stuk ruimte.
En anders misschien zoiets? En die dan aan de rechterkant van je buro ophangen?

Of deze die kan ook horizontaal zodat je hem aan de achterkant van je buro vlak tegen het blad kan vastmaken.

[ Voor 22% gewijzigd door urk_forever op 03-01-2025 17:22 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
franssie schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:18:
Vesa arm aan de muur schroeven, of een klem versie op je bureau. Toetsenbord is toch draadloos dus lijkt prima op het bureaukastje te passen. PC dan helemaal naar de linkerhoek waar nu toch al je laptop ligt, die kan er dan bovenop.
Hebben jullie allebei max ruimte.
Laptop op de pc is niet eens heel gek inderdaad! Dan kan de standaard waar die nu op staat gewoon permanent op kantoor blijven.
Arm aan de muur heb ik ook aan gedacht. Wel vind ik deze 24" Samsung nogal een klein ding, dus mijn voornemen is op een Ultrawide met ingebouwde KVM en mogelijkheid tot opladen van de laptop neer te zetten, zodat ik heel wat kabels elimineer. Hoewel mijn kabelmanagement heel netjes oogt, is het in de kabelgoot een enorme rotzooi namelijk.
urk_forever schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:18:
Waarom zet je je monitor niet gewoon op die PC ipv die aparte monitor stand? Of anders kan je de PC misschien ook wel op zijn kant zetten? Scheelt ook al wel een stuk ruimte.
En anders misschien zoiets? En die dan aan de rechterkant van je buro ophangen?

Of deze die kan ook horizontaal zodat je hem aan de achterkant van je buro vlak tegen het blad kan vastmaken.
Die beugels zien er wel redelijk compact uit inderdaad, al ben ik nog steeds bang dat het misschien wel een beetje stoten gaat worden.. Dat zou ik eens moeten uitmeten denk ik!
Monitor zou inderdaad wel op de pc kunnen, al weet ik niet of dat te zwaar gaat worden als ik de eerder genoemde Ultrawide neerzet. De stand was in principe om het wat opgeruimder te houden als ik het toetsenbord en muis niet gebruikd (en was ook maar een paar euro bij de Action :P ), al is het toetsenbord en muis op de ladekast bewaren als ik ze niet gebruik ook geen gekke zoals @franssie aangaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
Vld1989 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:01:
[...]

Laptop op de pc is niet eens heel gek inderdaad! Dan kan de standaard waar die nu op staat gewoon permanent op kantoor blijven.
Arm aan de muur heb ik ook aan gedacht. Wel vind ik deze 24" Samsung nogal een klein ding, dus mijn voornemen is op een Ultrawide met ingebouwde KVM en mogelijkheid tot opladen van de laptop neer te zetten, zodat ik heel wat kabels elimineer. Hoewel mijn kabelmanagement heel netjes oogt, is het in de kabelgoot een enorme rotzooi namelijk.
[...]

Die beugels zien er wel redelijk compact uit inderdaad, al ben ik nog steeds bang dat het misschien wel een beetje stoten gaat worden.. Dat zou ik eens moeten uitmeten denk ik!
Monitor zou inderdaad wel op de pc kunnen, al weet ik niet of dat te zwaar gaat worden als ik de eerder genoemde Ultrawide neerzet. De stand was in principe om het wat opgeruimder te houden als ik het toetsenbord en muis niet gebruikd (en was ook maar een paar euro bij de Action :P ), al is het toetsenbord en muis op de ladekast bewaren als ik ze niet gebruik ook geen gekke zoals @franssie aangaf.
Vroeger stonden de 17" of 19" CRT monitoren ook gewoon op de PC kast, dus zo'n licht LCD'tje moeten ze wel kunnen hebben ;)

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Ik zie nu pas dat Lack tafeltje met je printer, je zou daar wellicht nog een tweede (ingekorte) Lack op kunnen zetten voor je PC en laptop? Dan heb je het bureau helemaal vrij. Of een ander kastje dat daar past met legvakken en een plank voor de printer van de juiste hoogte. Kan je ook je reserve printpapier en toner etc daar kwijt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:28
Geen idee of het past maar eventueel de PC op het ladenblokje zetten als je ze niet op elkaar wil hebben? Ruimte tussen het ladenblokje en het bureaublad lijkt voldoende? Weet niet of het bureau eventueel in hoogte verstelbaar is om die ruimte te maken.

Just a thought ;)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

Of een computerbeugel links van het ladenblokje (ik kan niet goed zien hoeveel ruimte daar is). Of je hem nu onder het bureau vast maakt of aan de zijkant van het verrijdbare ladeblokje of zelf verrijdbaar op de vloer is dan even aan jou (je vind echht de wereld aan verschillende computer beugels via google dus veel opties)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:58
Zodra de pc daar weg is heeft je vriendin nóg meer ruimte om spullen neer te leggen ...

Wat betreft het verplaatsen, ik zou de pc naar links zetten, eventueel zelfs op z'n kant dat kan volgens mij prima met die Prodesk modellen.
Of wat al ook al gesuggereerd is pc naar links en de laptop erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15
Zet 'm gewoon rechtop achter je monitor?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
franssie schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:13:
Ik zie nu pas dat Lack tafeltje met je printer, je zou daar wellicht nog een tweede (ingekorte) Lack op kunnen zetten voor je PC en laptop? Dan heb je het bureau helemaal vrij. Of een ander kastje dat daar past met legvakken en een plank voor de printer van de juiste hoogte. Kan je ook je reserve printpapier en toner etc daar kwijt.
Ja, daar heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht, dat is eigenlijk wel een goede optie! Daar heb ik zeker naar kijken.
Papier en de flessen inkt (het is een Epson met zo'n ecotank) zitten in het ladekastje dus dat is geen probleem verder.
Clueless schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:21:
Geen idee of het past maar eventueel de PC op het ladenblokje zetten als je ze niet op elkaar wil hebben? Ruimte tussen het ladenblokje en het bureaublad lijkt voldoende? Weet niet of het bureau eventueel in hoogte verstelbaar is om die ruimte te maken.

Just a thought ;)
Zal eerst eens kijken of het past, maar heeft niet mijn voorkeur omdat het voor mijn gevoel de pc dan te los staat. Kans is denk ik ook heel groot dat ik uit gewoonte dat ladekastje onder het bureau uittrek tijdens het stofzuigen.
makje schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:33:
Of een computerbeugel links van het ladenblokje (ik kan niet goed zien hoeveel ruimte daar is). Of je hem nu onder het bureau vast maakt of aan de zijkant van het verrijdbare ladeblokje of zelf verrijdbaar op de vloer is dan even aan jou (je vind echht de wereld aan verschillende computer beugels via google dus veel opties)
Er is eigenlijk geen plek naast het ladekastje, die staat tegen de poot aan die vrij massief is en in het midden van het bureau zit. Verrijdbaar op de grond is zo gek niet.
Dieks77 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:53:
Zodra de pc daar weg is heeft je vriendin nóg meer ruimte om spullen neer te leggen ...

Wat betreft het verplaatsen, ik zou de pc naar links zetten, eventueel zelfs op z'n kant dat kan volgens mij prima met die Prodesk modellen.
Of wat al ook al gesuggereerd is pc naar links en de laptop erop.
Dan liggen de spullen in ieder geval niet OP de pc, want dát is mijn ergernis :P
Op z'n kant kan ik ook zeker eens proberen, al is pc naar links en laptop erop een hele goede optie.
sig69 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:06:
Zet 'm gewoon rechtop achter je monitor?
Denk niet dat dat past, maar ik ga eens meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
PC kan ook rechtop en dwars achter je monitor staan eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
Misschien gewoon het gesprek met vriendin aangaan? Hardware verplaatsen kan het probleem oplossen maar dat zal niet voorkomen dat ze hetzelfde blijft doen. Geef gewoon aan dat je het vervelend vindt dat als je op de privé pc wat zaken wil doen/ontspannen, dat er een berg zooi ligt.
Pagina: 1