Gebruik van "update" niet consequent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Misschien heb ik een .plan gemist betreft de nieuwsberichten.

Normaal als er in de loop van de dag een update komt op betreffende artikel word dit gemerkt met na de titel het woord update.

Echter zit er geen logica meer in.

Loop van de dag update in het artikel. Maar niet in de titel
nieuws: KPN verwerkt 551 terabyte aan mobiele data tijdens jaarwisseling

Update van vandaag word verwerkt in artikel van gisteren
nieuws: Bunq-bank meldt storing door 'golf aan dataverkeer' - update
Voorheen werd hier een nieuw artikel gemaakt met in de titel "Bunq storing van gisteren lag aan AWS".

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik had deze ff over het hoofd gezien, maar hier kan ik wel wat over zeggen. We hebben hier niks aan veranderd. Ons beleid is om in ieder geval altijd bij een update onder het artikel het woord "Update" en de tijd (en eventueel de datum) te zetten, inclusief wat er aangepast is.

In sommige gevallen kunnen we er ook voor kiezen om óók het woord 'update' in de kop te zetten, maar dat laatste doen we niet altijd. Vaak heeft dat een praktische reden: spatie, streepje, spatie en dan het woord update betekent dat we 9 tekens kwijt zijn in onze toch al beperkte ruimte in de kop en dat is niet altijd praktisch. We doen dat vooral ook als er echt nieuwe ontwikkelingen zijn, zoals een storing die voorbij is of als er nieuwe informatie beschikbaar is, maar niet als het om een (kleine) correctie gaat. In dat kader ben ik het wel met je eens dat hier in het KPN-bericht Update in de titel had gekunnen.
Voorheen werd hier een nieuw artikel gemaakt met in de titel "Bunq storing van gisteren lag aan AWS".
Dit doen we vaker niet dan wel. We doen dit alleen als er echt een belangrijke, grote update is waarbij de kans ook redelijk groot is dat lezers het oude bericht ook niet meer gaan lezen, bijvoorbeeld omdat het inmiddels is weggedrukt door anderen. In dit geval van bunq is de nieuwe informatie slechts een zinnetje zonder extra informatie of context, het zou overdreven zijn daar een compleet nieuw artikel over te schrijven.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
TijsZonderH schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:56:

[...]

Dit doen we vaker niet dan wel. We doen dit alleen als er echt een belangrijke, grote update is waarbij de kans ook redelijk groot is dat lezers het oude bericht ook niet meer gaan lezen, bijvoorbeeld omdat het inmiddels is weggedrukt door anderen. In dit geval van bunq is de nieuwe informatie slechts een zinnetje zonder extra informatie of context, het zou overdreven zijn daar een compleet nieuw artikel over te schrijven.
Waar ik bij bunq dus aan dacht. Gelukkig doet het zich vlot voor. Maar zo te lezen geen vast patroon dus :).

Dag later nieuw minimaal bericht de reden
nieuws: DigiD-storing van dinsdag kwam door ddos-aanval

Ddos reden dit kon dus in het vorige bericht / orginele bericht (update 2) van DigiD storing. Is ook nog op de frontpage.
nieuws: DigiD was niet bereikbaar door storing - update

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe