Vervangend alternatief voor defecte 4090

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift9
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14-07 08:27
Hi all,

Ik heb vorig jaar een PC samengesteld en heb destijds gekozen voor de Inno3D GeForce RTX 4090 X3 OC White, nu blijkt de kaart defect te zijn en moet deze vervangen worden. Bij het bedrijf waar ik de PC heb samengesteld hebben ze deze kaart niet meer. Als alternatief bieden ze deze 4090 kaart aan: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom

Volgens mij zijn de kaarten vrijwel identiek, maar omdat het geen goedkope kaart is wil ik toch even vragen of ik iets over het hoofd zie en dat dit inderdaad een eerlijk/net alternatief is wat aangeboden wordt. Andere 4090 kaarten hebben ze op dit moment niet en zou de laatste 4090 kaart zijn.

Alvast bedankt voor jullie expertise!

Beste antwoord (via Swift9 op 05-01-2025 18:48)

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 13:15
Behoorlijk vergelijkbaar inderdaad. De Inno3D die je had heeft een marginaal hogere opgegeven boostclock, maar dat zegt in de praktijk niets aangezien je aan de sillicon lottery bent overgeleverd hoe hoog een specifieke GPU boost. Die 30 MHz verschil gaat echt geen zoden aan de dijk zetten. De VRM van de Gainward is dan weer ietsjes sterker dan die van Inno3D (16x 50 A= 800 A vs 14x 55 A= 770 A). In de praktijk zal het allemaal (vrijwel) niets uitmaken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 11-08 17:22

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gainward heeft lagere turbo en dus ook mogelijk lagere OC (indien je dat heeeel belangrijk vindt).

Voor de rest lijken het gewoon reference-kaarten met net een iets andere VRM-koeling dus inderdaad 99.5% hetzelfde.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:57
naar mijn idee een eerlijk alternatief, ze zijn gelijkwaardig aan aan elkaar.Ik zou het zelf een goed alternatief vinden voor de kaart die je had.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Degrader
  • Laatst online: 11-08 13:15
Behoorlijk vergelijkbaar inderdaad. De Inno3D die je had heeft een marginaal hogere opgegeven boostclock, maar dat zegt in de praktijk niets aangezien je aan de sillicon lottery bent overgeleverd hoe hoog een specifieke GPU boost. Die 30 MHz verschil gaat echt geen zoden aan de dijk zetten. De VRM van de Gainward is dan weer ietsjes sterker dan die van Inno3D (16x 50 A= 800 A vs 14x 55 A= 770 A). In de praktijk zal het allemaal (vrijwel) niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INNO3D
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-07 15:17

INNO3D

Bedrijfsaccount INNO3D
Gainward is een prima merk, fijn dat er een oplossing voor je is geboden graag hadden we je kaart vervangen dit ging helaas nu niet, dus is dit een mooie oplossing dan kan jij teminste door met gamen etc.

Hopelijk zien we je in de toekomst weer met een INNO3D kaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swift9
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14-07 08:27
Iedereen bedankt, heb akkoord gegeven op de als alternatief aangeboden kaart.
Pagina: 1