[plafond] regelwerk niet over zelfde hoogte, probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 14:56
Ik heb ons oude kunststof plafond op zolder eruit gehaald en ben bezig hier een gipsplaten plafond te plaatsen. Het oude regelwerk voor het plafond moest ik aanvullen (want de HoH afstand was te groot). Ik heb dus extra rachels toegevoegd, op basis van het eerdere regelwerk.

Het leek mij handig dit te doen door tijdelijk houten latten haaks op het huidige regelwerk te plaatsen, waar dan de nieuwe rachels op konden rusten, alvorens deze definitief te bevestigen aan de balken van het plafond. Zodat deze nieuwe gelijke hoogte hebben met de bestaande rachels.

Nu valt het bij om dat er toch wel wat verschil is als ik het regelwerk haaks naloop (zoals de plafond gipsplaten uiteindelijk ook zullen lopen, over een afstand van ongeveer 3 meter). In het midden is het ongeveer máximaal 1 cm lager dan aan beide randen.

Ik vraag me vooral af of dit heel erg gaat opvallen? Of dat dergelijke marges wel meevallen na montage?

Betreft ook geen woonkamer, slaapkamer of werkkamer, maar een extra kamer, dus daar ga je niet snel de hele dag naar het plafond staren.

[ Voor 3% gewijzigd door menne op 03-01-2025 11:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:45
Zal vnml opvallen daar waar er iets langs loopt wat wel recht is.

Ik had het afgelopen week ook met een plafond, mooi het plat dak gevolgd. Toen de plaat erop zat viel me pas op dat de hoek 1cm was uitgezakt, simpelweg omdat er een kozijn onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik denk niet dat het opvalt, maar kun je geen stelschroeven gebruiken?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
Waarom het risico nemen dat het op gaat vallen, als je het nu binnen een uurtje op kunt lossen? Je hebt zoals genoemd speciale stelschroeven hiervoor. Je kunt ook de regels die te hoog zitten losschroeven en met wat uitvulplaatjes ertussen weer vastschroeven.

Als het gips er tegenaan zit en je zou het nog willen aanpassen, heb je pas een uitdaging.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 14:56
Stelschroeven was ik niet bekend mee! Had ook al uitvulplaatjes overwogen. Misschien dat ik het dan toch nog even op die manier moet nalopen. Het is meer: als een klein verschil niks uitmaakt dat ik liever geen onnodig werk doe.

Maar goed, ik snap dat het moeilijk te voorspellen is, tenzij je het zelf al eens aan de hand hebt gehad.