Slechte batterij iPhone 2020 SE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:10
Ik heb een refurbished iPhone 2020 SE. Daar zit kennelijk een nieuwe non apple batterij in.
Die batterij gedraagt zich irritant. Vanaf ca 27 procent schiet hij in één keer naar minder dan 5 procent, en stopt er dan mee.
Daar kun je allemaal aan wennen, maar het irriteert me te veel.

Ben ik hiervan af als ik een originele Apple batterij laat monteren?

Beste antwoord (via wjvh op 05-01-2025 23:48)

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:13
De 2020SE staat helaas niet bekend om zijn goede batterijen. De originele batterijen zijn helaas ook waardeloos (dit zeg ik op basis van +/- 50 iPhone SE's die ik in beheer heb, mix van 2020/2022SE), maar minder waardeloos dan waar je nu mee te maken hebt. Dat is geen normaal gedrag van een batterij, ook niet van een versleten batterij.

Je hebt 4 opties:
1) Accepteren
2) Batterij laten vervangen door een non Apple batterij en nog een jaar genieten van je telefoon
3) Batterij laten vervangen door een Apple batterij en nog 1 tot 2 jaar genieten van je telefoon
4) iPhone vervangen door een beter exemplaar, de 2022SE heeft al betere batterijen bijvoorbeeld. Dit kwartaal lijkt de nieuwe SE uit te komen, dat is een goede budget optie

Ik kan niet in je portemonnee en behoeftes kijken, maar persoonlijk zou ik gaan voor een combinatie van 1 en 4. Even uitzingen en dan straks een mooie 2025SE kopen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:14
Ja, je bent er tijdelijk vanaf met een nieuwe orginele batterij. Naarmate die gaat slijten krijg je wel weer dit gedrag want orginele batterijen doen dit gedrag bij slijtage. Hoe snel hangt af van oplaadgedrag en gebruik. Vuistregel, 500 keer opladen is capaciteit verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Die slijtage weet ik, en accepteer ik.
Maar vooral dat terugvallen van ca 27 procent naar totaal leeg irriteert me. En het gaat hier om gedrag wat vanaf het begin aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik heb dezelfde telefoon. Met originele batterij. Deze batterij is echt behoorlijk gebruikt en staat op 81% maximumcapaciteit.

Maar deze heeft wel gewoon een voorspelbaar leeglooppatroon. Dus vervangen voor origineel is denk ik het enige dat echt helpt.

Heb je de telefoon nog maar net? Dan zou ik er een berichtje aan de verkopende partij aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Deze pagina al gevonden?

https://support.apple.com/nl-nl/101575

Kijk voornamelijk even bij "Onverwachte uitschakeling voorkomen" en piekprestaties.

Koud weer heeft ook nadelig invloed op de prestaties.

[ Voor 19% gewijzigd door souljah1h op 03-01-2025 10:56 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:13
De 2020SE staat helaas niet bekend om zijn goede batterijen. De originele batterijen zijn helaas ook waardeloos (dit zeg ik op basis van +/- 50 iPhone SE's die ik in beheer heb, mix van 2020/2022SE), maar minder waardeloos dan waar je nu mee te maken hebt. Dat is geen normaal gedrag van een batterij, ook niet van een versleten batterij.

Je hebt 4 opties:
1) Accepteren
2) Batterij laten vervangen door een non Apple batterij en nog een jaar genieten van je telefoon
3) Batterij laten vervangen door een Apple batterij en nog 1 tot 2 jaar genieten van je telefoon
4) iPhone vervangen door een beter exemplaar, de 2022SE heeft al betere batterijen bijvoorbeeld. Dit kwartaal lijkt de nieuwe SE uit te komen, dat is een goede budget optie

Ik kan niet in je portemonnee en behoeftes kijken, maar persoonlijk zou ik gaan voor een combinatie van 1 en 4. Even uitzingen en dan straks een mooie 2025SE kopen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjvh
Dank voor het uitgebreide antwoord.
Ik heb deze iPhone gekocht als een soort van “leer iPhone”, omdat ik sinds mijn pensioen werk als vrijwilliger ( IT hulpje), en ook de iPhone wilde kennen.
Daarnaast is het natuurlijk gewoon leuk speelgoed. Maar hij heeft 64GB, en dat is voor echt gebruik te weinig voor mij.

Omdat ik inmiddels toch maar een echte iPhone heb gekocht (iPhone 14, nieuw) is de rol van de 2020 SE nu reserve telefoon.

En dat betekent dat optie 1 of optie 3 eigenlijk de opties zijn; al is het jammer dat ook een nieuwe batterij niet echt
goed is.

Ik ga eens nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:59
BovenHond schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:34:
Ik heb dezelfde telefoon. Met originele batterij. Deze batterij is echt behoorlijk gebruikt en staat op 81% maximumcapaciteit.

Maar deze heeft wel gewoon een voorspelbaar leeglooppatroon. Dus vervangen voor origineel is denk ik het enige dat echt helpt.

Heb je de telefoon nog maar net? Dan zou ik er een berichtje aan de verkopende partij aan wagen.
Hier heb ik ook een 2020 SE met een voorspelbaar leeglooppatroon met een originele batterij op 77% capaciteit. De lightning connector is ook nog eens defect waardoor ik al jaren draadloos moet laden wat ook niet bevorderlijk is voor de batterij (warmte). Maar het gaat nog met meestal 2 en soms 1 keer per dag laden.

De batterij in deze dingen is met 1800 mAh eigenlijk bizar klein wat destijds goedgepraat werd met optimalisatie en superefficiënt Apple ontwerp. En de originele accuduur was ook wel verassend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Ik heb hem bij de Amac gebracht. Die gaan er voor 85 Euro een verse Apple batterij inzetten.
Een paar dagen gaat het duren. Ik ben benieuwd.
Pagina: 1