Plasmoid technologie als oneindige bron van energie

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repcak
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-05 12:13
Goedenavond,

Heeft iemand met verstand van sustainable energy hier weleens van gehoord? Van wat ik lees is deze technologie vorig jaar "opensourced"-ed en belooft het ongelimiteerde energie.

In grote lijnen zou het zo werken: materie => plasmoid => implosie => energie.

Als praktisch voorbeeld hiervan wordt het fenomeen "sonoluminescence" genoemd wat blijkbaar tot nu toe nog geen praktische toepassingen had.

Het zou ontwikkeld zijn door een Australische professor die daarnaast zelf ook werkzaam is in de energie sector.

Presentatie: YouTube: Professor Malcolm Bendall et. al: Cold Fusion and Resonant Frequenc...

Demonstratie van het prototype: YouTube: Surprising Free Energy Generator by Malcolm Bendall 2024: Ending Fos... (zou gedeeltelijk nog brandstof gebruiken als materie om de gehele transitie te verzachten)

Workshop: https://www.ascensiondyna...re-series-malcolm-bendall

Technische details: https://www.strikefoundation.earth/open-source-research

Hoe realistisch is dit? Het klinkt namelijk te mooi om waar te zijn ware het niet dat hier inmiddels prototypes van zijn en de tech daadwerkelijk gepromote wordt in de VS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60rXMF4lM6dis5sdD9W1rr1TPlI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MTYAK8Hi3wBeX9bHz04JdvYF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Repcak op 02-01-2025 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Repcak schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:23:
Goedenavond,

Hoe realistisch is dit?
Niet realistisch. Waarom zou dit opeens natuurwetten kunnen omzeilen? Omdat er met wat quasi-wetenschappelijk klinkende termen gestrooid wordt?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repcak
fsfikke schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:34:
[...]

Niet realistisch. Waarom zou dit opeens natuurwetten kunnen omzeilen? Omdat er met wat quasi-wetenschappelijk klinkende termen gestrooid wordt?
Van wat ik begrijp omzeilt het geen natuurwetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Repcak op 03-01-2025 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:52
Klinkt als een kwakzalver die naar ik zo direct kan vinden niet een echte professor is en al sinds 2009 rondloopt met hetzelfde idee maar het niet gevalideerde krijgt.

Het zou mij verbazen dat dit reëel is.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:59

M2M

medicijnman

Ik als wetenschapper heb nu 15 minuten door de chaos aan PDF'jes gebladert en snap er geen reet van.

Pagina 5 van deze PDF zou het core principe uit moeten leggen maar ik zie eigenlijk niet waar die extra energie vandaan moet komen.

Gratis energie bestaat niet. Mocht je energie willen 'maken' dan moet er massa verdwijnen. Kernsplijting = verdwijnen van massa want grondstof is zwaarder dan producten. Kernfusie = verdwijnen van massa want 2x deuterium > 1x helium.

Maar hier maaktie van water, waterstof en zuurstof om ze vervolgens weer bij elkaar te stoppen en er weer water van te maken. Het 'magische' werk wordt niet uitgelegd, maar als dat een vorm van waterstof --> helium zou zijn, heeftie de holy grail te pakken. Ik gok echter van niet.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repcak
M2M schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:52:

Gratis energie bestaat niet. Mocht je energie willen 'maken' dan moet er massa verdwijnen. Kernsplijting = verdwijnen van massa want grondstof is zwaarder dan producten. Kernfusie = verdwijnen van massa want 2x deuterium > 1x helium.
Het is inderdaad niet gratis. Het zou gaan om materie die omgezet kan worden in energie. Dmv resonante frequenties en plasmoids. Hier is iemand anders die het principe probeert uit te leggen in leek-termen:

YouTube: Lost Ancient Plasmoid Technology? | The Thunderstorm Generator

Vanaf 5:55 wordt een experiment gedaan wat dit zou bevestigen: YouTube: Lost Ancient Plasmoid Technology? | The Thunderstorm Generator

[ Voor 8% gewijzigd door Repcak op 03-01-2025 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Repcak schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:38:
[...]

Van wat ik begrijp omzeilt het geen natuurwetten. Het berust op deze uitspraak van Einstein:
"There is enough energy in a glass of water to boil all the oceans in the world".
Ahh, een quote Einstein als basis, dan moet het wel waar zijn natuurlijk :p Ook als die quote eigenlijk helemaal niet aan Einstein toegeschreven wordt maar aan Richard Feynman, maar goed, details, details :+

Het trucje wat ze gebruiken om wat ongebruikelijke termen te gebruiken zorgt er natuurlijk voor dat je steeds verder in de beerput getrokken wordt als je daar op gaat googlen. Als je interesse hebt in echte wetenschap zijn er online genoeg betrouwbare bronnen te vinden om beter te begrijpen hoe dit soort dingen een beetje werken. Deze bijvoorbeeld: https://openlearninglibra...Tx+22.011x+3T2018/course/

Daarnaast is een goede hint dat ze dit publiceren op Youtube, en niet in Nature of Science. Die laatsten doen namelijk wel aan peer-review :p

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 03-01-2025 00:05 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Iedere idioot kan Youtube filmpjes maken met dure terminologie. Als je niets beters dan Youtube filmpjes hebt als onderbouwing, dan snap je toch hopelijk wel dat het niets is?

Waarschijnlijk zoeken ze goedgelovige mensen met geld.

Tip: Youtube is vor amusement. Niet voor serieuze dingen.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 03-01-2025 00:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repcak
fsfikke schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:02:
[...]

Ahh, een quote Einstein als basis, dan moet het wel waar zijn natuurlijk :p Ook als die quote eigenlijk helemaal niet aan Einstein toegeschreven wordt maar aan Richard Feynman, maar goed, details, details :+
Daar kwam ik idd ook net achter :P
[...]
Het trucje wat ze gebruiken om wat ongebruikelijke termen te gebruiken zorgt er natuurlijk voor dat je steeds verder in de beerput getrokken wordt als je daar op gaat googlen. Als je interesse hebt in echte wetenschap zijn er online genoeg betrouwbare bronnen te vinden om beter te begrijpen hoe dit soort dingen een beetje werken. Deze bijvoorbeeld: https://openlearninglibra...Tx+22.011x+3T2018/course/
Dank. Ga ik zeker bekijken.
[...]
Daarnaast is een goede hint dat ze dit publiceren op Youtube, en niet in Nature of Science. Die laatsten doen namelijk wel aan peer-review :p
haha eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Repcak schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:58:
[...]

Het is inderdaad niet gratis. Het zou gaan om materie die omgezet kan worden in energie. Dmv resonante frequenties en plasmoids. Hier is iemand anders die het principe probeert uit te leggen in leek-termen:

YouTube: Lost Ancient Plasmoid Technology? | The Thunderstorm Generator

Vanaf 5:55 wordt een experiment gedaan wat dit zou bevestigen: YouTube: Lost Ancient Plasmoid Technology? | The Thunderstorm Generator
Dat is nu precies het punt. De tekst snap ik helemaal, maar nu net het key puntje wordt niet toegelicht. En daar loopt het ook spaak, resonantiefrequenties kunnen geen extra energie genereren. En het maken van een plasma --> plasmoid doet ook bijzonder weinig met het geheel, behalve veel energie vreten omdat het vrij heet moet zijn om een plasma te maken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Repcak net als je ufo vraagstelling. Totale bs.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repcak
M2M schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:08:
[...]

Dat is nu precies het punt. De tekst snap ik helemaal, maar nu net het key puntje wordt niet toegelicht. En daar loopt het ook spaak, resonantiefrequenties kunnen geen extra energie genereren. En het maken van een plasma --> plasmoid doet ook bijzonder weinig met het geheel, behalve veel energie vreten omdat het vrij heet moet zijn om een plasma te maken.
Ik snap wat je bedoelt. Dat is inderdaad vreemd. Er wordt wel gezegd dat die energie vrijkomt bij de implosie maar waar hij dan in eerste instantie vandaan komt is mij ook niet duidelijk. Er wordt iets gezegd over aether en zero-point (quantum fysica?) maar dat zegt mij werkelijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repcak
jack zomer schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:13:
@Repcak net als je ufo vraagstelling. Totale bs.
haha thanks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Repcak schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:14:
[...]

Ik snap wat je bedoelt. Dat is inderdaad vreemd. Er wordt wel gezegd dat die energie vrijkomt bij de implosie maar waar hij dan in eerste instantie vandaan komt is mij ook niet duidelijk. Er wordt iets gezegd over aether en zero-point (quantum fysica?) maar dat zegt mij werkelijk niks.
Precies. Leuk klinkende termen zonder significante waarde

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repcak
M2M schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:16:
[...]

Precies. Leuk klinkende termen zonder significante waarde
Eens. Maar als dit allemaal bs is, waarom zou je dan zoveel moeite hierin stoppen? Al die workshops, documenten, presentaties, prototypes etc. Vervolgens open-sourcen en zeggen, dit is mijn bijdrage aan de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hiervoor is er geen ruimte, ook geen plasmoid technologie om genoeg energie voor dit topic te behouden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.