Dus ik zet vandaag de auto (VW Touran uit 2017) aan, krijg ik 2 foutmeldingen: Start/stop niet beschikbaar en over het koelvloeistof peil. Rood lampje, dus ik heb direct onder de motorkap gekeken.
:strip_exif()/f/image/v1ovsm5NkHHApjtlfelpZ9z1.jpg?f=fotoalbum_large)
Koelvloeistof zat iets onder het minimum streepje, dus bijgevuld, maar dat was niet het enige. Een beest (lijkt mij) heeft een stuk kabel kapot gevreten. Ik vond nog een los stukje van de kabel elders onder de motorkap terug. Lijkt erop dat dat de kabel is die naar de sensor (althans ik neem aan dat dat het is) loopt voor de koelvloeistof.
:strip_exif()/f/image/tfJIZkJKSrUC8FnBFVB501yT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UzeMlBqYeLOTyTUMBbAtonuE.jpg?f=fotoalbum_large)
Die is dus verklaarbaar, en het lijkt mij niet heel ernstig om even tijdelijk met defecte sensor te rijden in afwachting tot de garage tijd heeft om dit te repareren, mits ik het koelvloeistof peil voor de zekerheid in de gaten houdt?
Maar, ik vond later dat er nog 1 kabel doorgebeten is... waar is dit van?
:strip_exif()/f/image/4Wx3BpIZPBjeUgm4q8UqFVYg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XJCn1XmxQakDKv2X29nCxDV7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Zb38em6hkp8Zi1idK8vSlLM.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit een risico om mee rond te rijden tijdelijk?
:strip_exif()/f/image/v1ovsm5NkHHApjtlfelpZ9z1.jpg?f=fotoalbum_large)
Koelvloeistof zat iets onder het minimum streepje, dus bijgevuld, maar dat was niet het enige. Een beest (lijkt mij) heeft een stuk kabel kapot gevreten. Ik vond nog een los stukje van de kabel elders onder de motorkap terug. Lijkt erop dat dat de kabel is die naar de sensor (althans ik neem aan dat dat het is) loopt voor de koelvloeistof.
:strip_exif()/f/image/tfJIZkJKSrUC8FnBFVB501yT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UzeMlBqYeLOTyTUMBbAtonuE.jpg?f=fotoalbum_large)
Die is dus verklaarbaar, en het lijkt mij niet heel ernstig om even tijdelijk met defecte sensor te rijden in afwachting tot de garage tijd heeft om dit te repareren, mits ik het koelvloeistof peil voor de zekerheid in de gaten houdt?
Maar, ik vond later dat er nog 1 kabel doorgebeten is... waar is dit van?
:strip_exif()/f/image/4Wx3BpIZPBjeUgm4q8UqFVYg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XJCn1XmxQakDKv2X29nCxDV7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Zb38em6hkp8Zi1idK8vSlLM.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit een risico om mee rond te rijden tijdelijk?
Oost west, 127.0.0.1 best!