Gaten vullen tussen vloer/wand/spouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abelicious
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-04 00:13
In ons huis zijn na het stucen (laten doen) op verschillende plekken diepe gaten in de hoek van de vloer met de wand. Je kan op die plekken de bakstenen achter de stuc zien, maar soms voel je ook wat wind vanuit de spouw.

Hoe vul ik deze? Ik weet niet wat de juiste keuze is. Snelcement, betonmortel, dichtpurren, kitten? Elk advies is welkom.

Vinger voor schaal: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mfkwaao_W6C2X_DLvnXoumiru-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kf1fwp3LKAIWqoInGbad1lYA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/112YOzm7r6C926GzFZi2Y4urfsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1izYmHgR1M7eg4tYq0cBV9Mi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9cjySnE-_qDpTY6bj406E6cLoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAwA9cfUzek05Hez7QSzJDtk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESgPDn0QaJ7k4Kb2WquJM8xlz2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhlmzP1P55wyzu70dslugwMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Toefje PUR erin als het echt een gat is.

Daarnaast de onderrand glad maken/afvullen. Deze ruimte is namelijk ideaal voor ongedierte, zoals zilvervisjes, spinnetjes en mieren.

Dus met wat vulmiddel/Knauf en een plamuurmes alles vullen en glad trekken. Hoeft niet perfect.
Het verdwijnt uiteindelijk achter de plint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:33

ViezeVis

Sample Text

Ik heb toen een aantal randen, alvorens het leggen van laminaat, afgekit. Met als belangrijkste reden om die kleine gaatjes waar ongedierte in gaat zitten te mijden. Die grotere gaten die jij hebt zou ik misschien al met een beetje pur opvullen. Daarna het overtollige afsnijden. Je kunt het afwerken met wat vulmiddel wat @TheGhostInc al zei maar volgens mij hoeft dat nog niet eens als je het daarna niet meer ziet. Dicht is dicht :)

Ik heb gewoon acrylaatkit gebruikt. Dat is misschien niet het beste, maar dat had ik eenmaal ruim voorhanden.

[ Voor 11% gewijzigd door ViezeVis op 02-01-2025 22:01 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18:41
Alle gaten tussen vloer en mur vul ik meestal met pur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abelicious
Niet per se één heilig middel dus.

Ik zal dan goed stofzuigen, gaten naar spouw vullen met klein beetje pur (proberen spouw niet te vullen, alleen binnenmuur) en oppervlaktes vullen met Renoband of vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:21

Fe2O3

Ja das roest

Kijk je erdoor, gebruik dan pur. Als je het niet meer weet, gebruik dan kit :)

Eerst wat staalwol erin drukken, tegen knagers, en daarna wat pur of schuim erop lijkt me het meest handige idd.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 15:08
Is het op het gelijkvloers? Dan is het de bedoeling dat het niet tot op de grond komt, achter de plinten zit normaal de vochtwering, als je daarover gips plaatst dan creëer je een weg voor optrekkend vocht.
Plinten dekken dat netjes af, en plaats je met iets vochtbestendig (kit, waterdicht cement, tegellijm).
Als je de plinten netjes afwerkt (kitrandje naar vloer toe, naden en bovenrand voegen) sluit je de gaten ook af.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abelicious
Het is op de eerste en tweede verdieping, dus er komt niet direct optrekkend vocht uit de grond omhoog gelukkig. Ik zou alsnog wel willen dat het achter m'n plint niet tocht, dus ik ben wel van plan het dicht te maken. Als dat niet 100% is zal de plint de rest moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:52
Ik heb in het verleden dit soort gaten altijd dichtgekit met acrylaatkit. Dat is het schoonste werken. Mijn ervaring met pur is vies en de bus moet altijd in één keer leeg.

Na de afwerking met acrylaatkit kwam er geen tocht meer door. Dus ik was tevreden.
Pagina: 1