Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitefinish
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 21:15
Beste tweakers,

Ik ben opzoek naar hulp over hoe iets in te richten.

Doel: Ik wil graag een PC hebben die ik via smartphone (iphone) kan bedienen en aan mijn televisie verbonden staat (via HDMI oid)
Het idee hierachter is dat ik geen toetsenbord/muis extra nodig ga hebben.

Het doel is om een VPN te kunnen gebruiken of soms bepaalde sites te kunnen streamen op de TV.
Helaas werkt een chromecast niet altijd.
Via smart tv krijg ik VPN niet werkende.

Setup:
* Odido box T-54 voor internet
* Samsung the frame smart tv (deze heeft een externe box die alles beheert. Hier zit een LAN kabel op aangesloten en heeft vrije HDMI slots)
* nas synologie (laatste 2 jaar niet in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:13
@whitefinish
Een standaard Android TV stick van google zou al voldoende moeten zijn:
https://store.google.com/be/product/google_tv_streamer?hl=nl

En een pc gebruiken om te casten is feitelijk hetzelfde als een chromecast en vaak moet je die pc dan gewoon bedienen met een muis en toetsenbord.

En waarom een VPN? Voegt namelijk heel erg weinig toe, hier staat al genoeg over geschreven op dit forum.
En los daarvan, VPN kan prima zonder je pc werken.

[ Voor 30% gewijzigd door chrisborst op 02-01-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

Wat is je doel met VPN?
is dat om te doen of je in de USA bent voor Content op Netflix? Of is dat om "veilig" te browsen?

Als het eerste is. Waarom niet gewoon een KBD nemen met trackpad iets als logitech k400 plus) bv.
je hebt remote mouse. maar het scherm van de iphone lijkt mij minder fijn, dan een toetsenbord.

Als het tweede is. Dan gewoon de smartapps op je tv gebruiken. Heeft ook een brower. Of idd iets als een google streamer.

wat werkt er niet via chromecast?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitefinish
Het doel is om content uit een ander land te kunnen streamen omdat het hier gewoonweg niet beschikbaar is.

Ook niet elke app staat het toe om te casten. Dan is het makkelijker om via een browser in te loggen en te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-07 11:35
ik heb deze mini pc besteld (is nog niet binnen) en lijkt op zonder muis en toetsenbord de beste optie voor jou doel.

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Vergeet de 8 euro korting niet mocht je er een bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door nemmiesis29 op 02-01-2025 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik gebruik beneden een google streamer en boven een chromecast met google tv.*knip* we delen niet op Tweakers welke georestricties je hebt omzeilt en wat je daardoor kunt kijken Je hebt dan een ab-tje voor de eenvoud.

Een mini pc zonder muis en tb lijkt me veel bewerkelijker. Vriend van me heeft altijd een minipc aan zijn tv gehad en die is nu ook overgestapt naar een streamer. Is blij dat hij van de pc af is.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 05-01-2025 02:56 ]

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
@whitefinish Wat heb je zelf al gevonden op je zoektocht naar het bedienen van een pc met een iphone?

Google kan je dat vast vertellen en als je niets vind dan is daar waarschijnlijk een goede reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitefinish
Eigenlijk nog vergeten te melden, wil het ook gebruiken als HomeAssistant.
Zodoende is het niet nodig om een raspberry pi te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-07 18:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

whitefinish schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:28:
Het doel is om content uit een ander land te kunnen streamen omdat het hier gewoonweg niet beschikbaar is.

Ook niet elke app staat het toe om te casten. Dan is het makkelijker om via een browser in te loggen en te kijken.
Gaat dat over een EU land? Dan heb je recht om het te zien en zou het zonder VPN beschikbaar moeten zijn.
Gaat dit over content bedoeld voor een markt buiten de EU? Dan mogen we niet helpen.

Voor de rest van je vraag: waarom een pc en niet gewoon een mediaspeler zoals een Google TV Streamer of Apple TV? Dan kan je websites en apps bekijken op je tv en is het hele casten niet nodig.

Ik doe dit topic nu op slot. Je mag mij DM'en ter verduidelijking over het beoogde gebruik van de VPN en de te bekijken content. Dan kunnen we op basis daarvan besluiten of je topic weer open kan, of dicht moet blijven.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 05-01-2025 02:51 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.