Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:03
Goedenavond,

Wij hebben nu sinds ruim 2 jaar (2jr4mnd ongeveer) een Remeha rzerra Ace hangen. Die heeft een jaar of 2 goed gewerkt maar we krijgen nu met regelmaat code E01.04.
Een maand of 3 geleden kregen we die storing bijna dagelijks, met even resetten was het dan weer even verholpen.
We hebben inmiddels bij 2jr2mnd een servicebeurt laten uitvoeren en toen was de storing weer een week of 6-8 weg.
Nu kregen we deze storing nu ineens weer.

De code betekent 5x vlamverlies.

Zijn er mensen bekend met deze storing en of we hier iets aan kunnen doen? Geen zin met een hoogzwangere vrouw met een continu uitvallende ketel te zitten!

Mijn dank is groot !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Soms wil het nog wel eens helpen de 230 v stekker er andersom in te steken in het stopkontakt (in het algemeen bij CV ketels)

Hier staan nog wat tips
https://kennisbank.remeha...kent-storingscode-e01-04/

[ Voor 10% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-01-2025 21:26 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

Sincere1983 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:32:
Goedenavond,

Wij hebben nu sinds ruim 2 jaar (2jr4mnd ongeveer) een Remeha rzerra Ace hangen. Die heeft een jaar of 2 goed gewerkt maar we krijgen nu met regelmaat code E01.04.
Een maand of 3 geleden kregen we die storing bijna dagelijks, met even resetten was het dan weer even verholpen.
We hebben inmiddels bij 2jr2mnd een servicebeurt laten uitvoeren en toen was de storing weer een week of 6-8 weg.
Nu kregen we deze storing nu ineens weer.

De code betekent 5x vlamverlies.

Zijn er mensen bekend met deze storing en of we hier iets aan kunnen doen? Geen zin met een hoogzwangere vrouw met een continu uitvallende ketel te zitten!

Mijn dank is groot !
Ben toch wel benieuwd wat de oplossing is geweest? Heb eigenlijk exact hetzelfde probleem hier. Ook een Tzerra Ace van 1,5 jaar oud, storing komt geleidelijk vaker terug, op dit moment echt meerdere keren per dag zelfs.

http://specs.tweak.to/10443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Nog niet direct een.

Toen het de 1e keer opkwam hebben we een servicebeurt laten doen waarmee het een tijd weg was.
Volgens de monteur en installateur kan het nu nog 1 ding zijn en dat is de printplaat met de trafo (schijnt wel vaker te zijn gebeurd). Reparatie kost ons 500 euro, vanwege de situatie hier zullen we dat gaan laten uitvoeren in de hoop dat het dsn definitief over is.
Voor ons in ieder geval geen Remeha meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esox-oc
  • Niet online

esox-oc

atec

Ja irritant... Ik wilde eigenlijk heel graag een Intergas, maar ik heb me deze laten aansmeren. Nu gelijk alweer spijt van.

Ik heb trouwens de tip van @AUijtdehaag uitgevoerd. Sindsdien geen storing meer gehad.. *fingers crossed*

Kwam ook nog het volgende topic tegen:

https://www.klusidee.nl/F...loft-bij-aanslaan.116333/

Daarin is het probleem uiteindelijk opgelost door de volgende werkzaamheden
- Reinigen ketel (vrij algemeen begrip, maar ok)
- Reinigen sifon (tenzij die zeer ranzig is, betwijfel ik of dit invloed heeft)
- Gasinstelling zowel in laaglast als in vollast opnieuw afgesteld, deze waren bij hem niet goed.
- Branderbed 'gedraait'

Met name op de laatste twee onderwerpen zou ik wel resultaat op verwachten. Ik weet van de originele installateur dat die bij mij de gasinstelling niet eens gecontroleerd heeft omdat dat wel goed zou zijn vanuit de fabriek. Dat zou voor mij in eerste instantie de check zijn, en is ook in lijn met de oplossing van de fabrikant. Heeft jouw monteur het gasblok ook opnieuw afgesteld en gecontroleerd met een o2 meter?

Het branderbed draaien zou ik pas doen nadat de gasinstelling gecontroleerd en correct is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

esox-oc schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:18:
Ja irritant... Ik wilde eigenlijk heel graag een Intergas, maar ik heb me deze laten aansmeren. Nu gelijk alweer spijt van.

Ik heb trouwens de tip van @AUijtdehaag uitgevoerd. Sindsdien geen storing meer gehad.. *fingers crossed*

Kwam ook nog het volgende topic tegen:

https://www.klusidee.nl/F...loft-bij-aanslaan.116333/

Daarin is het probleem uiteindelijk opgelost door de volgende werkzaamheden
- Reinigen ketel (vrij algemeen begrip, maar ok)
- Reinigen sifon (tenzij die zeer ranzig is, betwijfel ik of dit invloed heeft)
- Gasinstelling zowel in laaglast als in vollast opnieuw afgesteld, deze waren bij hem niet goed.
- Branderbed 'gedraait'

Met name op de laatste twee onderwerpen zou ik wel resultaat op verwachten. Ik weet van de originele installateur dat die bij mij de gasinstelling niet eens gecontroleerd heeft omdat dat wel goed zou zijn vanuit de fabriek. Dat zou voor mij in eerste instantie de check zijn, en is ook in lijn met de oplossing van de fabrikant. Heeft jouw monteur het gasblok ook opnieuw afgesteld en gecontroleerd met een o2 meter?

Het branderbed draaien zou ik pas doen nadat de gasinstelling gecontroleerd en correct is.
Ketel opnieuw afstellen op hooglast en laaglast verhelpt meestal de E0104 storing.
Bij de Tzerra moet je dit doen na elk onderhoud is mijn ervaring.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Korte update; printplaat is vervangen, dat zou de oplossing moeten zijn, aldus installateur.

Helaas vandaag weer 2x de E01-04 storing. Het is toch …..niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Heeft de installateur ook de hooglast en laaglast afgesteld?
Als die in orde zijn is het vermoedelijk de gasstraat.
Ook nog mogelijk geen goede aarde, je kan proberen of een ander stopcontact met randaarde en een verlengsnoer helpt.

[ Voor 33% gewijzigd door edsandje op 17-02-2025 19:22 . Reden: Toegevoegde (w)aarde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Niet online

esox-oc

atec

Hier vanochtend de installateur over de vloer gehad. Heeft een aantal dingen gedaan;
- Gasblok opnieuw afgesteld op laaglast en hooglast. Hier zat wel wat afwijking in tov gewenste setting.
- Ionisatiepen vervangen
- O-ring gasblok vervangen.

Voorlopig draait t goed, maar ik wacht t even paar weken af. Als het aanhoud raadde hij inderdaad ook al aan om de aarding nog eens goed te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Hierbij even de meetwaarden na de servicebeurt half november.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZRcpzODLahAyU3g55lUB29-hjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjSls4WNpXASN9whykHUKFyf.jpg?f=fotoalbum_large
Daar zijn toen de volgende onderdelen geleverd:
Artikelnummer Omschrijving Aantal Stuksprijs Bedrag
D4772661 Remeha onderhoudsset A 40Kw S1 | 8019674 | S103019
C0DU3690 Remeha ontstekings ionisatie e | 6626265 | 8016659 | 7712220

Het is daarna een tijdje goed gegaan maar sinds een goede maand komt de melding weer terug.
Daarom de printplaat vervangen, maar dat hielp dus ook niet, zie onderstaand onderdeel:
Artikelnummer Omschrijving Aantal
C0DU3449 Remeha Print Cu-Gh09 Incl.Schr Oefjes 76 (8016609 6627154 7694001)

Ik begreep van contact met de installateur dat ze de verschillende zaken al gecontroleerd hadden. Maar ik zal dit eens specifieker vragen via de mail ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
edsandje schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:56:
Heeft de installateur ook de hooglast en laaglast afgesteld?
Als die in orde zijn is het vermoedelijk de gasstraat.
Ook nog mogelijk geen goede aarde, je kan proberen of een ander stopcontact met randaarde en een verlengsnoer helpt.
Die van de hoog- en laaglast zal ik eens navragen.

Ze gaven wel aan dat ze het stopcontact gecontroleerd hebben, maar of ze hier de randaarde gecontroleerd hebben durf ik niet te zeggen. Het is een simpele check voor mij, ik zal hem eens met een verlengsnoer naar een ander stopcontact leggen vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Installateur moet nog een keer terug komen.
Code 2080 vollast is 4,4 en moet zijn 3,5-4,0.
Code 2110 laaglast is 5,4 en moet zijn 4,7-5,2.
Laat ze nog een keer een meting doen en correct afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
edsandje schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:52:
Installateur moet nog een keer terug komen.
Code 2080 vollast is 4,4 en moet zijn 3,5-4,0.
Code 2110 laaglast is 5,4 en moet zijn 4,7-5,2.
Laat ze nog een keer een meting doen en correct afstellen.
Kan jij aangeven waar je dit vandaan hebt? Dan kan ik ze dit onder hun neus schuiven.

En kan dit direct zo’n effect geven?

[ Voor 4% gewijzigd door Sincere1983 op 18-02-2025 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

De meetwaarden uit je rapport.
Instelwaarde staan in de installatie instructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Duidelijk, de mail is er alvast uit.

Bedankt voor de support zover. Benieuwd naar het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Niet online

esox-oc

atec

Hier inmiddels een week verder. Geen storingen meer gehad zover!

Gasblok opnieuw afstellen heeft bij mij dus aanzienlijk resultaat gehad.

Factuur ook gehad, 175 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
esox-oc schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:09:
Hier inmiddels een week verder. Geen storingen meer gehad zover!

Gasblok opnieuw afstellen heeft bij mij dus aanzienlijk resultaat gehad.

Factuur ook gehad, 175 euro.
Ze komen bij ons morgen weer een en ander nalopen en afstellen. Had ze gewezen op de hoog en laaglast dat die niet binnen specificatie lag.
We gaan het weer zien.

Na de servicebeurt (in november) was het bij ons een week of 4 a 6 goed. Daarna kwam hij weer langzaam aan terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Afstelling kan ook verlopen door een defect in je ketel. Ik heb bij mijn Intergas ketel (die zijn ook niet heilig) destijds ook 5 man langsgehad voor een storing. 3x servicebeurt gehad en opnieuw afstellen, nieuw gasblok en ontsteektrafo en nog steeds niet goed. Uiteindelijk de hele brander vervangen, bleek een scheurtje in te zitten.
Zaak is dat ze het goed instellen, als het dan vervolgens na een paar weken weer buiten de grenswaarden zit moet er iets anders aan de hand zijn.
Pagina: 1