Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgotMotion
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14-01 13:39
Ik wil graag wat advies vragen.

Ik ben nu 1 jaar en 8 maanden in dienst bij mijn werkgever en heb een vast contract.
Tot nu toe 2x een positieve beoordeling gekregen (dit is ook vastgelegd).

Nu is er sinds kort een nieuwe directeur aangesteld en daar kan ik het minder mee vinden. Ik heb volgens hem wat steken laten vallen, waar ik het zelf maar deels mee eens ben.

Ook moeten we bezuinigen. Ik heb inmiddels wat ervaring en voel mogelijk slecht nieuws aankomen.

Ik heb vorig jaar ook eens studie gevolgd via mijn werkgever (die heeft 15.000 euro betaald) en heb hier een studie overeenkomst voor. Ik verdien ongeveer 6000 euro bruto per maand.

Kan mijn werkgever mij ontslaan en kan ik rekening houden met een vergoeding als dat zo is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:36

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Genoeg op internet te vinden, b.v. https://juridischplatform.nl/ontslag/moment/vast-contract

Maar vergeet nooit het volgende: nooit akkoord gaan met een voorstel tot ontslag!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Niet zonder vergoeding. En als hij jou eruit knikkert, dan kan hij niet verlangen dat hij je opleidingskosten mag terugvorderen.

Als hij van je af wil, wat houdt je dan tegen om een voorstel te doen als: streep de opleidingskosten door en geef twee maandsalarissen mee, dan sta ik morgen buiten. (Er van uitgaande dat je in een sector werkt waarin je morgen een nieuwe baan kunt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgotMotion
Ik kan in mijn sector zo een nieuwe baan vinden.

Een baan met deze voorwaarden wordt moeilijk:

Ik heb een bovengemiddeld salaris
Ik woon op 15 min van mijn werk (zonder files)
Ik kan thuiswerken wanneer ik wil
Ik heb een mooie lease auto
Ik heb een leuk team.

Bovendien heb ik afgelopen jaar wat tegenvallers gehad waardoor ik bijna van salaris naar salaris leef. Dit geeft wat financiele stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-10 11:15
Als er geen zwaarwegende bedrijfsbelangen zijn en er geen opgebouwd track record is van structureel disfunctioneren houdt een verzoek bij de rechtbank van de werkgever tot beëindiging van je contract geen stand. Hij zal je mogelijk willen verleiden tot een ontslag met wederzijds goedvinden, maar als je dat niet wil hoef je er niet in mee te gaan.

Wel van belang dat je jouw kant van het verhaal alvast begint bij te houden (schriftelijk track record van hoe je aantoonbaar reageert op verbeterpunten, onredelijke eisen van werkgever etc etc), voor het geval werkgever een track record gaat opbouwen en je feitelijk begint weg te pesten.

Edit: en mocht het zover komen (ontslag of verzoek tot beëindiging met wederzijds goedvinden), meteen juridische bijstand of advocaat mee laten kijken en alleen schriftelijk communiceren.

[ Voor 12% gewijzigd door De Cheetah op 02-01-2025 20:32 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:44
Ik zou eerst even rustig afwachten.Je krijgt iemand niet zomaar eruit, en onderhandelen is zeker mogelijk. Ook kunnen vervelende gesprekken hierover op het werk tot gevolg hebben dat je geestelijk wat minder in je vel zit. Daar is dan ziektewet voor.

Qua financiële stress zou ik in het achterhoofd houden dat:
1. Hij je niet zomaar per morgen kan ontslaan, hier gaat tijd over heen
2. Je vergoedingen moet meekrijgen
3. We in nederland ook een sociaal vangnet hebben met bijvoorbeeld ww in het ergste geval

Kortom, genoeg om op terug te vallen. Ik hoop alleen voor jou dat het niet zo ver komt. Maar misschien geeft dit wel wat rust. Sterkte!

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:57
MrNOnamE schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:31:
Ik zou eerst even rustig afwachten.Je krijgt iemand niet zomaar eruit, en onderhandelen is zeker mogelijk. Ook kunnen vervelende gesprekken hierover op het werk tot gevolg hebben dat je geestelijk wat minder in je vel zit. Daar is dan ziektewet voor.

Qua financiële stress zou ik in het achterhoofd houden dat:
1. Hij je niet zomaar per morgen kan ontslaan, hier gaat tijd over heen
2. Je vergoedingen moet meekrijgen
3. We in nederland ook een sociaal vangnet hebben met bijvoorbeeld ww in het ergste geval

Kortom, genoeg om op terug te vallen. Ik hoop alleen voor jou dat het niet zo ver komt. Maar misschien geeft dit wel wat rust. Sterkte!
De ziektewet aanraden bij geestelijke problemen is niet echt handig. Zeker geestelijk kom je daar niet zonder kleerscheuren en alsnog een afscheid uit, dat gaat een lang werkjaar worden. Gewoon afwachten of en wanneer je nieuwe directeur wat zegt/doet. Gewoon lekker doorgaan zoals je al deed met misschien de kritiek waar je het zelf deels in kon vinden als opbouwende feedback voor komend jaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:01
IgotMotion schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:20:

Ik heb een leuk team.

Bovendien heb ik afgelopen jaar wat tegenvallers gehad waardoor ik bijna van salaris naar salaris leef. Dit geeft wat financiele stress.
Klinkt als een gouden ketting maar krampachtig vasthouden werkt meestal niet. Als ze je écht weg willen hebben gaat dat links of rechtsom wel lukken (alleen de hoogte vh bedrag zal verschillen).

Je hebt mooie perks, maar onthou dat een werkplek waar je niet gewenst bent op den duur zo hard gaat knagen dat je er psychische stress bij gaat krijgen.

Ik zeg natuurlijk niet dat je zomaar moet vertrekken, maar hou wel rekening met een scenario dat er wel een moment komt waarop je moet gaan. En als dat moment komt, zorg dat je het dan gewoon goed afsluit met een goede zakcent en opgeheven hoofd ipv ruzie. Dat laatste blijft de rest van je leven hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:51
IgotMotion schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:04:

Ik ben nu 1 jaar en 8 maanden in dienst bij mijn werkgever en heb een vast contract.

Nu is er sinds kort een nieuwe directeur aangesteld en daar kan ik het minder mee vinden. Ik heb volgens hem wat steken laten vallen, waar ik het zelf maar deels mee eens ben.

Ook moeten we bezuinigen. Ik heb inmiddels wat ervaring en voel mogelijk slecht nieuws aankomen.

Ik heb vorig jaar ook eens studie gevolgd via mijn werkgever (die heeft 15.000 euro betaald) en heb hier een studie overeenkomst voor. Ik verdien ongeveer 6000 euro bruto per maand.

Kan mijn werkgever mij ontslaan en kan ik rekening houden met een vergoeding als dat zo is?
Hij kan vinden dat je steken hebt laten vallen, maar zolang die niet vastliggen (of aantoonbaar zijn) en je positieve beoordelingen wel is dat geen issue bij een eventueel ontslag, dus daar niet al teveel zorgen over maken. Laat je dus ook niet verleiden om hier op in te gaan in een eventuele mailwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgotMotion
Ik ben niet zozeer bang voor een ontslag, maar meer over het vinden van een nieuwe leuke baan met min of meer dezelfde voorwaarden.

Ik kan het mij financieel moeilijk veroorloven om er bijvoorbeeld 1000 euro op achteruit te gaan in salaris.

Bij een ontslag heb ik ook een minder goede onderhandelingspositie naar een nieuwe werkgever.

Misschien ben ik wel te negatief en gaat het allemaal meevallen. Maar de signalen zijn niet heel positief. En met een directeur die twijfels over je heeft, sta je al met 1-0 achter bij alles wat je doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:23

3DDude

I void warranty's

Ik heb een leuk team.

Dan zorg je dat je per deze maand gewoon is wat spaart en weer je buffer wat opbouwt.
Tegen de tijd dat het zover is heb jij wel weer wat staan en met 6k bruto dat is 3.5k netto? oid... moet je wel wat opzij kunnen zetten.
Oftewel blijf positief, werk aan jezelf en regel dat je die financiële stress niet meer hebt. (zoals ik het lees heb je op dit moment opties zat).

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
IgotMotion schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:05:
Ik ben niet zozeer bang voor een ontslag, maar meer over het vinden van een nieuwe leuke baan met min of meer dezelfde voorwaarden.

Ik kan het mij financieel moeilijk veroorloven om er bijvoorbeeld 1000 euro op achteruit te gaan in salaris.

Bij een ontslag heb ik ook een minder goede onderhandelingspositie naar een nieuwe werkgever.

Misschien ben ik wel te negatief en gaat het allemaal meevallen. Maar de signalen zijn niet heel positief. En met een directeur die twijfels over je heeft, sta je al met 1-0 achter bij alles wat je doet
Je hebt nu de tijd om eens goed om je heen te kijken, stel je angst word werkelijkheid ben je zo 4 maanden verder. In 4 maanden vind je vast wel iets wat in de buurt komt wat je nu hebt? Ik kreeg altijd enorm veel zelfvertrouwen door gewoon te solliciteren en op gesprek te gaan. zo kom je er gauw genoeg achter of je gewild bent en of je nu echt zo'n bijzonder pakket hebt of dat het toch bij een andere werkgever ook mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Met 6k per maand zou je meer dan voldoende moeten kunnen sparen, dus ik zou vooral gaan kijken naar welke uitgaven je kan snijden om jezelf meer rust te gunnen. En van daaruit alvast gaan kijken naar een nieuwe baan voor het geval dat. Ze kunnen je er niet zomaar uitgooien met een vast contract, dus wellicht verstandig om ook alvast juridische bijstand in te schakelen voor het geval dat. Die kunnen de vaststellingsovereenkomst voor je beoordelen.

[ Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 02-01-2025 21:18 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat je uitgavenpatroon is maar heel wat meer mensen moeten van de helft of minder leven. Zou maar alvast eens goed gaan besparen op waar het mogelijk is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IgotMotion
De reden is dat ik vorig jaar gescheiden ben en ons koophuis gehouden heb.

Ik zit hierdoor met ruim 1800 netto aan hypotheeklasten. Dat kan ik op mijn salaris nu redelijk makkelijk betalen, maar met 1000 euro minder niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:12
IgotMotion schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:24:

Ik zit hierdoor met ruim 1800 netto aan hypotheeklasten. Dat kan ik op mijn salaris nu redelijk makkelijk betalen, maar met 1000 euro minder niet
1000€ bruto minder is niet 1000€ netto.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:14
SmurfLink schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:18:
[...]

Met 6k per maand zou je meer dan voldoende moeten kunnen sparen, dus ik zou vooral gaan kijken naar welke uitgaven je kan snijden om jezelf meer rust te gunnen. En van daaruit alvast gaan kijken naar een nieuwe baan voor het geval dat. Ze kunnen je er niet zomaar uitgooien met een vast contract, dus wellicht verstandig om ook alvast juridische bijstand in te schakelen voor het geval dat. Die kunnen de vaststellingsovereenkomst voor je beoordelen.
Daar kun jij of iemand anders helemaal niet over oordelen. Misschien heeft TS enorme ziektekosten, schulden, betalingsregelingen, studiekosten, er kan van alles zijn waarom die enorme inkomsten toch helemaal opgaan.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:14
Ww is ook nog een vangnet in andere zin: stel je vind een baan waar je 1k bruto minder verdiend, dan wordt dat (deels) aangevuld maar dan moet je wel ontslagen worden. Vooralsnog zou ik gewoon lekker mijn ding blijven doen op mijn werk, managers komen en managers gaan goed en eerlijk werk blijft altijd staan, is mijn adagium met dit soort horken van managers/directeuren. En op zich ben je natuurlijk vrij om wat rond te kijken naar een andere baan ondertussen. En vergeet niet, als je een mooie som meekrijgt koop je daar een auto voor en als je bruto salaris dan iets zakt, zak je netto niet zoveel, want je betaald ook geen bijtelling meer en van het overige potje kun je best een tijdje een mooie wagen rijden bijvoorbeeld…

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

No Hands schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:38:
[...]

Daar kun jij of iemand anders helemaal niet over oordelen. Misschien heeft TS enorme ziektekosten, schulden, betalingsregelingen, studiekosten, er kan van alles zijn waarom die enorme inkomsten toch helemaal opgaan.
Dan moet er meteen maar voldoende informatie neergezet worden. Het lijkt alsof er steeds meer topics komen waar stukje bij beetje de benodigde informatie later wordt neergezet, als dat al gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Als ontslagen om bedrijfseconomische redenen plaats vinden geldt in principe "LIFO". Zijn er na jou nog anderen aangenomen met eenzelfde profiel? Die zouden dan boven aan de lijst moeten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Allereerst klinkt dit wat erg sensitief. Er is nog niks gebeurd, toch?

Ten tweede, die nieuwe directeur zit daar met een reden. Hij zal dus proberen dat doel te behalen. Het klinkt alsof er een beetje aan de boom wordt geschud. En ook nog (gedeeltelijk) terecht. Die directeur moet gaan proberen de organisatie te verbeteren. En dan komt hij @IgotMotion tegen en gaat wat 'prikken'. Ben je ontvankelijk voor een beetje kritiek, kun je een beetje meebewegen, maar ook kijken of je een beetje ruggegraat/visie hebt?
Hij had duidelijk 'beet', maar dat zegt uiteindelijk nog niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:55

Jorissie87

No diggity

PeepPeepPeep schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:12:
Genoeg op internet te vinden, b.v. https://juridischplatform.nl/ontslag/moment/vast-contract

Maar vergeet nooit het volgende: nooit akkoord gaan met een voorstel tot ontslag!
Dat laatste is niet helemaal waar. Ik ben ooit na een reorganisatie weggegaan ("ontslagen") waarbij je een voorstel kreeg dat als je akkoord ging met je ontslag dat je 3 maandsalarissen meekreeg, al je openstaande studiekosten kwamen te vervallen, dat je de laatste periode tot je daadwerkelijke ontslag vrij mocht opnemen zonder gebruik van vakantiedagen (1,5 maand was dat), ik mocht gebruikmaken van een (eigen) jurist om mijn ontslagovereenkomst na te laten kijken en ik hield mijn recht op een WW-uitkering. In mijn geval was dat de jackpot aangezien ik een maand daarvoor van tijdelijk contract naar vast ben gegaan en stiekem al aan het rondkijken was naar iets nieuws.
Edit: oja, ik kreeg ook een outplacementtraject waarin ik door een baancoach begeleid werd naar nieuw werk! :)

Edit 2:
We hebben het hier gelijk over ontslag of over gewoon doorwerken totdat er daadwerkelijk iets knapt. Waarom niet gewoon een gesprek met je leidinggevende aangaan. Aangeven dat je het idee hebt dat de samenwerking nogal stroef verloopt en vragen naar hoe hij aankijkt naar jouw functioneren en of daar wat hem(haar) betreft veranderingen in nodig zijn. Eventueel concreet maken met doelen of ander soort afspraken. Als je nu goed verdient en je vind je werk leuk dan zou ik alles op alles zetten om het daar gewoon weer glad te strijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Jorissie87 op 02-01-2025 22:31 ]

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Laatst online: 20:55

Jorissie87

No diggity

Frame164 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:16:
Als ontslagen om bedrijfseconomische redenen plaats vinden geldt in principe "LIFO". Zijn er na jou nog anderen aangenomen met eenzelfde profiel? Die zouden dan boven aan de lijst moeten staan.
Er zal dan ook gespiegeld moeten worden waarbij in iedere leeftijdscategorie "lifo" ontslagen plaats zullen vinden (bijvoorbeeld: leeftijd 20 tm 30, 30 tm 40, 40 tm 50, etc). Als OP de enige, of laatst binnengekomen, persoon is in zijn leeftijdscategorie dan kan hij alsnog ontslagen worden ondanks dat collegas die na hem begonnen zijn wel mogen blijven omdat ze in een andere categorie vallen.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sammy_tukker schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:01:
Ww is ook nog een vangnet in andere zin: stel je vind een baan waar je 1k bruto minder verdiend, dan wordt dat (deels) aangevuld maar dan moet je wel ontslagen worden. Vooralsnog zou ik gewoon lekker mijn ding blijven doen op mijn werk, managers komen en managers gaan goed en eerlijk werk blijft altijd staan, is mijn adagium met dit soort horken van managers/directeuren. En op zich ben je natuurlijk vrij om wat rond te kijken naar een andere baan ondertussen. En vergeet niet, als je een mooie som meekrijgt koop je daar een auto voor en als je bruto salaris dan iets zakt, zak je netto niet zoveel, want je betaald ook geen bijtelling meer en van het overige potje kun je best een tijdje een mooie wagen rijden bijvoorbeeld…
De UWV vult dan aan vanuit WW inderdaad, maar je eet dan wel de WW-periode op! Dus 1 keer salaris laten aanvullen vanuit WW, is 1 maand minder WW als het er echt toe doet (en je binnen de zes maanden zit voordat het opnieuw van voor af aan begint).

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2025 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:02:
[...]

Dan moet er meteen maar voldoende informatie neergezet worden. Het lijkt alsof er steeds meer topics komen waar stukje bij beetje de benodigde informatie later wordt neergezet, als dat al gebeurt.
Ja dat is inderdaad ook zo en best irritant.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-09 21:16

Ha!

In een studiekostenbeding MOET staan dat je alleen terug moet betalen als je zelf ontslag neemt of dat als je een vast contract aangeboden krijgt en je deze niet accepteert het terug moet betalen. Als dit er niet in staat is het ook niet geldig.

Probeer niet bang te zijn en teveel te stressen, want je bent goed beschermd. En mocht de angst wel werkelijkheid worden dan komt het ook goed en zal je er financieel niet slechter op worden.

Ik weet niet hoe het kan dat je van salaris naar salaris leeft met 6k bruto, maar hoop dat dat tijdelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:45

FreakNL

Well do ya punk?

1800 netto hypotheek slaat al een flinke deuk in zijn salaris van 6k. Netto doet dat dat rond de 4K (afhankelijk van pensioenregeling) maar er komt ook nog een leaseauto in play, kan zomaar zijn dat de TS nog maar 3500 - 1800 = 1700 over heeft. Dat is nog steeds best wat overigens, zeker zonder verdere autokosten.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 02-01-2025 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Ik kom net uit een vergelijkbare situatie. Uiteindelijk met ondersteuning van een advocaat (een hele goede, tips via pm) een riante vergoeding ontvangen. Ook hier had ik vergelijkbare perks die ik niet zomaar weer ga vinden. Maar ik zie het ook als een nieuwe start met veel nieuwe kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Dit ja, ik zie een hoop drama posts maar in de praktijk is er nog niets aan de hand voor de TS. Hij is bang dus zoekt iets om controle over te hebben. Je uitgavenpatroon is iets waar je controle over kan hebben, als hij dat verlaagt kan hij z'n angst omlaag brengen en daarom draag ik dat aan als oplossing. Gezien er verder verdomd weinig te doen valt aan de situatie omdat die situatie nog hypothetisch is.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-10 02:02
Heb je een rechtsbijstand verzekering met dekking voor arbeidsconflicten?
Zo nee, sluit die nu af! Dat mag je niet doen voor lopende conflicten, maar daar lijkt nog geen sprake van. Een vaag voorgevoel lijkt mij niet tellen niet als lopend conflict.

Verder: gewoon je werk blijven doen en afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door MallePietje op 03-01-2025 07:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Laatst online: 10-04 09:05
Volgens mij wil je niet weg en is dus zaak om de relatie met de nieuwe directeur te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Even wat ingevingen:
- Wrijving geeft glans. Dat het niet direct botert tussen jou en de directeur is geen reden dat je ontslag krijgt.
- Van fouten leer je. Dat weet het bedrijf ook. Dus van die steken die je mogelijk hebt laten vallen heb je geleerd. Ook dat weet het bedrijf.

Daarbij: haal je geen dingen in het hoofd die er niet zijn. Vraag desnoods een gesprek aan met je manager om te kijken of er echt iets speelt.

Het is zonde van je tijd (en arbeidsrelatie) om te stressen om iets wat er niet is.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 12:15
Sethro schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:31:
Volgens mij wil je niet weg en is dus zaak om de relatie met de nieuwe directeur te verbeteren.
Dit inderdaad. Je wilt blijven, je hebt het naar je zin, en het is dicht bij huis. Wat staat het in de weg om de relatie met de nieuwe directeur goed op te bouwen?

En als je het gevoel hebt dat het toch niet lekker gaat: ga rond kijken naar iets anders. Het laatste wat je wilt is in een juridisch gevecht komen, dat is voor zowel je werkgever als jezelf niet fijn, ook niet voor de toekomst.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Klopt. Maar je ziet ook best vaak dat mensen bij voorbaat maar van alles aannemen zonder goed te lezen. Neem dit topic: TS geeft aan dat hij wat tegenslagen heeft gehad waardoor hij nu van salaris naar salaris leeft. Reactie in topic: "met dat salaris moet je makkelijk kunnen sparen" 8)7

Het moet dus een beetje van beide kanten komen: meer informatie als mensen een topic aanmaken, maar ook minder aannames als mensen reageren, lijkt mij.

@IgotMotion
ik kan me voorstellen dat dit geen fijne situatie is. Natuurlijk kun je het gevoel hebben dat ze van je af willen, maar het kan ook zijn dat de directeur een opzetje maakt om alvast een excuus te hebben dit jaar geen salarisverhoging of bonus uit te hoeven keren.
Ook kan het zijn dat hij mensen test om te zien hoe stressbestendig ze zijn: degenen die na een slecht nieuwsgesprek weglopen zijn voor hem misschien niet interessant (terwijl dat misschien juist hele goede krachten zijn).
Tegelijkertijd: poets je CV op. Gebruik deze tijd om vast eens om je heen te kijken. Je hoeft (nog) niet weg, maar dat wil niet zeggen dat je zelf geen initiatief mag nemen. Het is een stuk prettiger werken en onderhandelen als je weet hoe je in de markt ligt.
En uit ervaring: Staar je niet blind op wat je verdient en wat je kosten zijn: naarmate tijd verstrijkt wordt dat allemaal wat ruimer.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Mijn visie:

TS heeft dik salaris, dikke leaseauto onder zijn kont, woont op stand met dikke hypotheek. Bij baanswitch (al dan niet gedwongen) weet hij dat hij dat nooit ergens gaat krijgen want wordt bovengemiddeld betaald.

Is niet bang zijn baan te verliezen voor het werk, maar voor zijn luxe privéleven.

Dan zeg ik: raak jij je baan kwijt dan moet jij toch echt je leven erop aanpassen.
Die hypotheek van 1800 Euro is jammer, dan maar je huis verkopen en een stap terug doen. Voor helft van die hypotheek kan je prima wonen. Luxe is leuk maar een stap terug doen kan altijd als de nood aan de man is.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammerd21
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:47
PeepPeepPeep schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:18:
Mijn visie:

TS heeft dik salaris, dikke leaseauto onder zijn kont, woont op stand met dikke hypotheek. Bij baanswitch (al dan niet gedwongen) weet hij dat hij dat nooit ergens gaat krijgen want wordt bovengemiddeld betaald.

Is niet bang zijn baan te verliezen voor het werk, maar voor zijn luxe privéleven.

Dan zeg ik: raak jij je baan kwijt dan moet jij toch echt je leven erop aanpassen.
Die hypotheek van 1800 Euro is jammer, dan maar je huis verkopen en een stap terug doen. Voor helft van die hypotheek kan je prima wonen. Luxe is leuk maar een stap terug doen kan altijd als de nood aan de man is.
Zo met het gestrekte been erin gaan zou ik zelf niet doen, maar ik was ook aan het kauwen over de mooie lease auto, 15min woon-werk afstand en leven van salaris naar salaris.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40
Ik snap niet waarom mensen hier zo onvriendelijk moeten doen. Het lijkt bijna wel jaloezie en dus ook niet de vraag van TS. Ja TS verdient een flink bedrag maar we weten inderdaad niet wat er allemaal speelt.

Een flinke hypotheek is een keuze van TS en daar komt hij dus ook niet onderuit tenzij hij zijn huis verkoopt en een ander huis koopt. Mocht je jouw baan verliezen en je krijgt niet meer een baan terug voor hetzelfde salaris dan is dit wel een reële optie waar je je vast op kan voorbereiden.

Ik zit/zat een beetje in de zelfde situatie. Ook ik krijg best goed betaald maar kan alles prima betalen. Toch leef ik momenteel van salaris naar salaris i.v.m. persoonlijke leningen i.v.m. complete huis renovatie en wat tegenvallers. Niet alles was een eigen keuze.

Dus dan is het leuk dat iedereen het hier heeft over een "luxe privé leven" met alles erop en eraan. Maar dat is in dit geval dus niet zo. en TS heeft ook nog een scheiding waarin mogelijk alimentatie uit voort komt ( wat een flinke post kan zijn )

@IgotMotion Wat je moet doen is alles voor jezelf op een rijtje zetten ( heb ik ook gedaan ). In een simpel excel sheetje wat gaat er precies elke maand af en hoeveel komt er precies bij. Onder aan de streep hoeveel houd je netto over. Doe dit voor goede en slechte maanden ( boodschappen / uit eten ofwel de variabele kosten )

Zodra je weet hoeveel je netto overhoud ga je kijken naar vergelijkbare banen en zou je kunnen informeren wat voor salaris daar bij hoort ( of je moet het al weten ) en dan kijken of het uit zou komen als je moet switchen. Overigens kan je huidige werkgever je er niet zomaar uit donderen, maar heb je met 1 jaar in dienst ook geen recht op een hele grote transitievergoeding

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

brammerd21 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:26:
[...]

Zo met het gestrekte been erin gaan zou ik zelf niet doen, maar ik was ook aan het kauwen over de mooie lease auto, 15min woon-werk afstand en leven van salaris naar salaris.
Mee eens, zou ik normaal niet doen maar dat gevoel overheerst wel.

Waarom expliciet je luxe leventje hier zo melden, de situatie kan iedereen overkomen dus voegt niets toe. Als jij zo’n salaris heb, leaseauto, duur huis, dan heb je ook een bepaald opleidingsniveau en kennisniveau lijkt mij en ben je ook slim genoeg om de mogelijke consequenties en opties te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
PeepPeepPeep schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:44:
[...]

Mee eens, zou ik normaal niet doen maar dat gevoel overheerst wel.

Waarom expliciet je luxe leventje hier zo melden, de situatie kan iedereen overkomen dus voegt niets toe. Als jij zo’n salaris heb, leaseauto, duur huis, dan heb je ook een bepaald opleidingsniveau en kennisniveau lijkt mij en ben je ook slim genoeg om de mogelijke consequenties en opties te bepalen.
Tuurlijk voegt het wel iets toe. TS geeft hiermee aan dat hij in een erg goede positie zit die je niet zomaar vind. Dat zie je ook al aan jullie reacties......

Hij is dus waarschijnlijk angstig om deze positie te verliezen door een nieuwe directeur waarmee het contact vanaf het begin dus al niet goed is. Hij stelt verder gewoon een aantal vragen waar wij TS mee kunnen helpen antwoord op te vinden. Je kan anders ook gewoon niet reageren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:59
PeepPeepPeep schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:18:
Mijn visie:

Hahaha voor de helft van die hypotheek. Doe eens even de berekening man. Hoeveel is die hypotheek dan volgens jou? Wat kosten de huizen tegenwoordig?

Echt series de suggesties die je af en toe hier leest zijn niet van deze tijd.

Hij heeft gewoon een valide punt. En dat salaris kan hij waarschijnlijk best ergens vinden, maar misschien dan wel elke dag meer reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-09 21:16
Aan die hypotheek valt inderdaad niet veel te doen. TS geeft aan dichtbij werk te wonen. Heb je dan wel die leaseauto nodig?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:18
Hoi @IgotMotion ,

Mijn twee centen:
  • Blijf rustig, laat je niet opfokken door zo'n pief.
  • Als de directreutel commentaar heeft over je werk, schriftelijk (per mail dus) weerleggen. Alle gesprekken / afspraken met hem per mail bevestigen / samenvatten.
  • Alle mails die ook maar zijdelings over jouw functioneren gaan, doorsturen naar je prive mail (dus mails van hem, van anderen én jouw reacties hierop).
  • Na functionerings- of beoordelingsgesprekken, het verslag heel goed lezen, als je het er niet mee eens bent, niet tekenen en, per mail, aangeven waar je niet mee akkoord gaat.
  • Als de directreutel over jouw grenzen gaat (schreeuwen, intimideren, dreigen, uitsluiten etc...), direct per mail aangeven én HR erin betrekken.
  • Al eerder geroepen, check of je rechtsbijstandverzekering arbeidsconflicten dekt en betrek hen erbij, op het moment dat het écht mis dreigt te gaan.
Maar vooral, je doet je werk tot nu toe goed, blijft zo doorgaan. Misschien valt het allemaal wel heel erg mee en heeft je nieuwe baas een wat andere leiderschapsstijl dan je gewend bent (of wil hij graag laten zien dat hij 'in charge' is oid).

Succes!

@de rest,
TS vraagt om advies over hoe om te gaan met een situatie op zijn werk. Niet om financiële coaching en al helemaal niet naar een oordeel over zijn uitgavenpatroon. Zullen we on-topic blijven? Wel zo vriendelijk voor een nieuwe bewoner van GoT.

[ Voor 8% gewijzigd door Bernard0343 op 03-01-2025 10:43 ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• EzraTweaked
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-09 10:18
IgotMotion schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:24:

RIP dat is wel een klote situatie, zelf ook gescheiden met uitkoop ex, zit zelf aan de 700 euro vaste lasten voor hypotheek voor een oud gaar flatje, maar ik verdien dan ook maar 2700~ netto als 41 jarige.. Geen spaargeld meer en een flat die compleet gestript is, de eerste paar maanden sliep ik en mijn zoon op matrassen op de grond, we hadden niets meer. Ook niet ideaal allemaal.

Je leeft te luxe man, de helft van je salaris aan hypotheek is too much.
Was je doel om het uit te boeren voor een enkele jaren en dan met overwaarde te verkopen en er een flatje van terug te kopen? ik bedoel volgens mij kan je het gelijk afbetalen dan dat flatje.

Daarnaast een lease auto met zo`n korte werk afstand, mits je werkgever die hele auto vergoed, wat ik niet geloof betaal je zelf dus ook een stuk mee, allemaal financiele stress voor luxe.

Ik heb de auto de deur uitgedaan en rij rond op een elecrische scooter, tot ik financieel weer mijn leven op orde hebt, harde concessies maken. Douchen doe ik op de sportschool en stoken doen we alleen via een electrisch kacheltje voor een uurtje of 2 per dag max, de rest gewoon 12 graden thuis.

Heel vervelend, maar na een scheiding moet je gewoon meedere jaren alles opnieuw opbouwen.

Mitigeer je financiele stress, en je ervaart minder stress om wat je werkgever vind en doet.

[ Voor 64% gewijzigd door EzraTweaked op 03-01-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:59
EzraTweaked schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:54:
[...]

RIP dat is wel een klote situatie, zelf ook gescheiden met uitkoop ex, zit zelf aan de 700 euro vaste lasten voor hypotheek voor een oud gaar flatje, maar ik verdien dan ook maar 2700~ netto als 41 jarige.. Ook niet ideaal.

Je leeft te luxe man, de helft van je salaris aan hypotheek is too much.
Was je doel om het uit te boeren voor een enkele jaren en dan met overwaarde te verkopen en er een flatje van terug te kopen? ik bedoel volgens mij kan je het gelijk afbetalen dan dat flatje.

Daarnaast een lease auto met zo`n korte werk afstand, mits je werkgever die hele auto vergoed, wat ik niet geloof betaal je zelf dus ook een stuk mee, allemaal financiele stress voor luxe.

Ik heb de auto de deur uitgedaan en rij rond op een elecrische scooter, tot ik financieel weer mijn leven op orde hebt, harde concessies maken.

Mitigeer je financiele stress, en je ervaart minder stress om wat je werkgever vind en doet.
De helft van salaris aan hypotheek is allemaal relatief. Je hebt c euro nodig voor boodschappen en om te leven. Als jij 3k bruto verdiend wordt het idd moeilijk. Als je 6k bruto pakt(4100 netto) dan blijft er 2300 euro over en dat is ruimschoots. Daar kan je zelfs van sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzraTweaked
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-09 10:18
mannowlahn schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:09:
[...]

De helft van salaris aan hypotheek is allemaal relatief. Je hebt c euro nodig voor boodschappen en om te leven. Als jij 3k bruto verdiend wordt het idd moeilijk. Als je 6k bruto pakt(4100 netto) dan blijft er 2300 euro over en dat is ruimschoots. Daar kan je zelfs van sparen.
Dat is absoluut zo, mits hij dikke alimitatie moet betalen en schulden heeft, die lease auto zal ook wel snijden in zijn netto bedrag wat hij overhoudt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 16:30
Ik moet bij het lezen hiervan denken aan ‘De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest’
Er is nog niets gebeurt, toch? Ja, je hebt misschien steken laten vallen, maar waar gewerkt wordt vallen spaanders.
Ga het gesprek aan en laat zien dat je wilt verbeteren en stel samen met je directeur een plan op
Probeer zijn visie te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
mannowlahn schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:09:
[...]

Tot je de lease auto eraf haalt ( ~50k waarde = ~400 p/m ) en alimentatie. Maar goed zonder dat TS hier meer over zegt blijft het gissen en blijft het ook nog steeds offtopic allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:47
Ik denk dat je je nog weinig zorgen hoeft te maken, zolang de beoordelingen goed zijn en je alleen wat steken laat vallen (wat iedereen wel eens doet), kunnen ze niet zomaar van je af. Daarnaast is het met een nieuwe manager/directeur altijd even wennen, die zal kritisch naar alles kijken in plaats van "is altijd zo geweest" te accepteren.

En stel dat ze dat ze een ontslagtraject/vaststellingsovereenkomst in gaan (om wat voor reden dan ook), heb je recht op een transitievergoeding (volgens de Rijksoverheid kom je nu op ongeveer 4000 euro bruto uit), zullen ze de studieovereenkomst en leaseboete op moeten hoesten, en heb je meestal nog wat tijd om wat nieuws te vinden. En dan hoef je niet te zeggen dat je ontslagen wordt, maar je kan dat prima spinnen als dat het financieel minder goed gaat en dat je daarom verder kijkt.

Het kan wel verstandig zijn, als je nog geen rechtsbijstandverzekering hebt, die wel af te sluiten als je je echt zorgen maakt dat er meer gaat komen. De meeste hebben een aantal maanden wachttijd en behandelen geen zaken die al spelen op het moment van afsluiten, waardoor als je wacht tot er echt wat is je geen aanspraak erop kan maken. Nu is er nog niets aan de hand en tegen de tijd dat er echt wat aan de hand kan zijn ben je toch weer maanden verder.

Ik heb een leuk team.

Het salaris zal een uitdaging worden als dat nu werkelijk bovengemiddeld is en zo weinig reistijd waarschijnlijk ook, maar de rest is vaak al wat meer mogelijk. Een aantal dagen thuiswerken bieden de meeste werkgevers wel aan als het bij de functie kan, een lease auto betaal je uiteindelijk toch zelf voor en kan je bij een baanwissel flink impact op de kosten maken (neem een goedkoop model, gebruik het OV of koop een goedkoop tweedehandsje), en leuke teams hebben ze overal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-10 08:52
IgotMotion schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:05:

Om te beginnen, elke baan kan je zo leuk maken als je zelf wilt.

Alleen als je nu 1000 niet kan missen en van strook naar strook leeft zou ik heel ernstig aanraden hier z.s.m. wat aan te doen.

Begin met kleine dingen zoals streaming terugbrengen naar 1 of geen dienst - Internet staat genoeg op.
Maak voor jezelf een begroting dan heb je in elk geval een overzicht en kan je makkelijker zien waar je wat kan minderen.

Financiele rust maakt je leven een stuk leuker. Wij thuis kunnen op 1 strook leven en geloof me dat praat een stuk makkelijker. Nu denk je wellicht dat ik makkelijk praten heb maar ik heb ooit van geleefd met 9 salarisstroken in de min dus ik weet hoe leven met zeer weinig budget eruit ziet. Streng zijn maar je komt er vast wel een keer als je de schouders eronder zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Je bent het er deels mee eens, dus je voelt dus wat nattigheid. Waren die zaken na je laatste beoordeling of waren die bij je vorige beoordelingen niet bekend en heeft je nieuwe directeur wat skeletten in de kast gevonden?

Daarnaast lijkt je in te schatten dat je bijdrage niet voldoende is naar je eigen maatstaven.
Kan je daar wat verandering in aanbrengen? Of heb je een BS baan?

Er zijn zaken die je niet echt toelicht en dat hoeft op zich ook niet, maar als die steken die je hebt laten vallen dusdanig zijn dat ze je je beoordeling kunnen beïnvloeden en je ziet geen kans om ze op te pakken en te repareren dan kan het snel lastig worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Voor je reageerde had de TS al vermeld dat er tegenvallers op financieel gebied waren geweest het afgelopen jaar. Meer dan alleen de TS lezen helpt dus ook. Daarnaast, het is geen benodigde informatie voor de vraag van de TS.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Sammy_tukker schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:01:
Het zou kunnen dat TS met z'n inkomen al boven de maximale WW uitkering uit komt. Dan gaat het niet meer op dat het aangevuld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Frame164 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Het zou kunnen dat TS met z'n inkomen al boven de maximale WW uitkering uit komt. Dan gaat het niet meer op dat het aangevuld wordt.
Dat is wel zeker in de ww zakt hij terug naar ~4k bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44
Het lijkt me veel effectiever en minder werk + zorg, om een (mogelijk) matige relatie met de baas te verbeteren. Al het andere geeft negatieve energie. Nadenken over mogelijk ontslag zal ook reflecteren op je gedrag op je werk. Je kan beter inzetten op blijven en verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Namens TS wil ik jullie allen bedanken voor alle verkregen informatie, adviezen en raadgevingen.
Hij is hier ontzettend blij mee en zal hier zeker mee aan de slag gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

hollandnick schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:56:
[...]

Tot je de lease auto eraf haalt ( ~50k waarde = ~400 p/m ) en alimentatie. Maar goed zonder dat TS hier meer over zegt blijft het gissen en blijft het ook nog steeds offtopic allemaal
vergeet de advocaatkosten niet in het geval van een vechtscheiding. ex-partner is al uitgekocht neem ik aan en ik lees niets over kinderen.
naast evt. advocaatkosten bij geschil met de huidige baas. maar dat kan zichzelf ook weer terugverdienen.

[ Voor 13% gewijzigd door JJ Le Funk op 04-01-2025 14:03 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:35
*knip* Op zoek gaan naar oude topics om te kicken is niet gewenst.

[ Voor 65% gewijzigd door Zr40 op 21-03-2025 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

De info is karig maar het korte antwoord is dat wg je niet zomaar kan ontslaan. En vanwege de betaalde studiekosten zou dat ook geen slimme zet zijn.

Mocht wg je toch willen ontslaan, dan zit je in een riante onderhandelingspositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:Dit topic is ondertussen stil geworden en TS lijkt niet meer actief. Het topic gaat daarom op slot.

TS kan indien gewenst het topic laten heropenen. Stuur daarvoor even een bericht :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 21-03-2025 09:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.