Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een standaard originele Samsung 25w USB-C oplader:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfdaw7TuH3J1QuHO3RwX4D4vDCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTojAwA5fGgJpN9aHZ69IU41.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij zit een USB-C naar USB-C kabel van 1 meter. Deze is te lang, en wil graag een 50 cm kabel nemen.
Kan ik deze originele kabel zomaar vervangen door elke andere willekeurige USB-C naar USB-C kabel van 50 cm? Kloppen de aderparen dan nog? Kan elke USB-C kabel 25 watt opladen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ja
Ja
Ja

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:19
Nee,
Misschien,
Nee, je moet daarvoor wel een kabel hebben die power delivery (PD) ondersteunt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nee
Ja
Nee††

† Er zitten veel verschillen tussen USB-C kabels. YMMV.
†† 2A kunnen ze allemaal, bij 5V is dat maar 10W. De meeste kunnen ook hogere spanningen aan maar het hangt er vanaf welke PD spanning je telefoon aanvraagt.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Bedankt voor de reacties tot nu toe _/-\o_ Schatten jullie in dat deze zou werken? https://www.allekabels.nl...b-c-naar-usb-c-kabel.html

Andere suggesties altijd welkom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:01
De enige overeenkomst is dat de aansluiting hetzelfde is, voor de rest kan je van alles verwachten van werkend tot niet werkend. Tot zover, de gestandiseerde standaard. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:19
Blaze85 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:31:
Bedankt voor de reacties tot nu toe _/-\o_ Schatten jullie in dat deze zou werken? https://www.allekabels.nl...b-c-naar-usb-c-kabel.html

Andere suggesties altijd welkom ;)
Op basis van de beschrijving lijkt het van wel maar omdat er geen echte specificaties bij staan weet je het niet zeker. Voor Samsung fast charging, moet je een kabel gebruiken die geschikt is voor PPS (Programmable Power Supply) om de volledige 25W te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
_--[]--__ schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:04:
[...]

Op basis van de beschrijving lijkt het van wel maar omdat er geen echte specificaties bij staan weet je het niet zeker. Voor Samsung fast charging, moet je een kabel gebruiken die geschikt is voor PPS (Programmable Power Supply) om de volledige 25W te bereiken.
Staat iig wel "• USB-C oplaadkabel voor supersnelle synchronisatie en opladen van USB C apparaten met een vermogen tot 60 W." bij.

Ik heb 'm besteld, we zullen 't zien, keep y'all posted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:11
Ter info mocht iemand dit in de toekomst lezen.

Die beschrijving zegt nog steeds niks, 1 van mijn ouders had zo'n kabel gekocht (niet bij de Action, die zijn tegenwoordig nog best prima), en die beweerde ook "supersnelle data synchronisatie en laden tot 80 watt"

Vergeet dat laatste, mijn Samsung tablet en telefoon wilden niet eens 25 watt laden via die kabel (had mijn lader niet mee).

En "supersnelle data synchronisatie" was gewoon USB 2.0 (stond overigens met kleine letters op de verpakking)

Overigens al stond er 3.0 of meer erop, ook dat ik geen garantie voor succes.

Dus een waarschuwing voor wie in zelfde situatie zit, beschrijving zegt vrij weinig bij no name producten.

al hoop ik natuurlijk dat TS meer geluk heeft

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 02-01-2025 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Mizgala28 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:42:
Ter info mocht iemand dit in de toekomst lezen.

Die beschrijving zegt nog steeds niks, 1 van mijn ouders had zo'n kabel gekocht (niet bij de Action, die zijn tegenwoordig nog best prima), en die beweerde ook "supersnelle data synchronisatie en laden tot 80 watt"

Vergeet dat laatste, mijn Samsung tablet en telefoon wilden niet eens 25 watt laden via die kabel (had mijn lader niet mee).

En "supersnelle data synchronisatie" was gewoon USB 2.0 (stond overigens met kleine letters op de verpakking)

Overigens al stond er 3.0 of meer erop, ook dat ik geen garantie voor succes.

Dus een waarschuwing voor wie in zelfde situatie zit, beschrijving zegt vrij weinig bij no name producten.

al hoop ik natuurlijk dat TS meer geluk heeft
Het is ook een eenmalige gok voor een tientje. Zou leuk zijn als het werkt :)

Dat hele gedoe met allerhande USB-versies en specificaties is in ieder geval een drama. Voor zover "Universal"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDknzD7Yx5z-MOFM39XeBMSpYXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9d2MNXMWWbnjRqQyMrH087jJ.jpg?f=fotoalbum_large

De USB-C 50 cm kabel van Allekabels.nl blijkt dus van het merk Goobay te zijn. Ik heb 'm getest, en hij geeft net zoals de originele kabel "Supersnel opladen" aan en 22 minuten oplaadtijd toen ik 'm uittestte.

Wel een paar nadelen:
- er zit een vreselijke irritante CE-sticker om de kabel heen geplakt, waarbij je de lijmresten moet verwijderen met terpertine :{
- lelijk Goobay-logo op beide kanten van beide connectoren (zo stond het niet op de Allekabels-site) :{ Ik heb bij 1 connector de logo's aan beide kanten weggeborsteld met een schuursponsje.
- kabel is een typische dikke USB-kabel, dus wat stugger dan de de originele dunne kabel. Komt waarschijnlijk omdat er vooral stroomaders in de originele kabel zitten, en maar weinig data-aders.

Maar per saldo beter dan een te lange kabel :)
Pagina: 1