::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
iets van ferquentie filteren ofzo
voor om die led kabels enzo
of om de kabels in te rollen
voor om die led kabels enzo
of om de kabels in te rollen
ik zei wel koper maar die ring is zilverkleurig
is volgens mij gewoon een stalen ringOp vrijdag 14 september 2001 16:14 schreef Greentumb het volgende:
ik zei wel koper maar die ring is zilverkleurig
ik laat hem er altijd uit
nooit geen problemen mee
ben toch wel erg benieuwd waar dat ding nu voor is 
Ze stoppen die ring er niet zomaar bij
Die kreeg ik ook bij mij kast ja, geen idee waarvoor dat ding is
Idd, in alle kasten die ik heb gekocht zat er zo'n ring om de LED kabeltjes heen. Waar die voor was heb ik ook nooit geweten. Misschien dat iemand dat wel weet?
|Specs|
enige wat ik me kan voorstellen is dat je de dunne en lichte led kabeltjes op die manier verzwaard zodat ze netjes bij elkaar naar beneden hangen en niet zo makkelijk in je fan's kunnen komen ...
Voor zover ik weet is dat een feriet ring. Deze ring is voor ontstoring. Het is inderdaad de bedoeling dat je de led kabeltjes hier 1 of meer keer om- / doorheen haalt.
om de kabels bijelkaar te houde? 
lijkt me vrij logisch, tenminste als ik het niet mis heb, want daar zitten al die draadjes altijd omheen gedraaid...
lijkt me vrij logisch, tenminste als ik het niet mis heb, want daar zitten al die draadjes altijd omheen gedraaid...
edit:
oeh weer wat geleerd, dat van die ontstoring wist ik niet...
I see dead pixels...
dat d8 ik ookOp vrijdag 14 september 2001 16:31 schreef jotheman het volgende:
om de kabels bijelkaar te houde?
edit:
Verwijderd
die ring is voor magnetische stralingen ofzo, je moet em aan je pc speakers magnetiseren..
Die ring is hoogstwaarschijnlijk om stoorsignalen op bepaalde apparatuur te verkomen, maar als je nergens last van hebt kun je hem wegflikkeren.
Verwijderd
Die heb ik ook in m'n kast hangen, die aan mijn draadjes naar mijn LEDjes in mijn kast zitten.
De draait zijn er een keer omheen gedraait, en ik dacht dat dit tegen de magnetische straling was, maar ik kan t natuurlijk ook fout hebben
De draait zijn er een keer omheen gedraait, en ik dacht dat dit tegen de magnetische straling was, maar ik kan t natuurlijk ook fout hebben
Moet om een kabeltje (kijk ff welke...) worden gedaan en dient om storing te voorkomen. Volgens zei iemand al "filter".Op vrijdag 14 september 2001 16:19 schreef Greentumb het volgende:
ben toch wel erg benieuwd waar dat ding nu voor is
Verwijderd
Hij heeft helemaal gelijkOp vrijdag 14 september 2001 16:31 schreef L_Jinx het volgende:
Voor zover ik weet is dat een feriet ring. Deze ring is voor ontstoring. Het is inderdaad de bedoeling dat je de led kabeltjes hier 1 of meer keer om- / doorheen haalt.
Ik weet niet of en hoe het werkt, maar wat hier boven staat
klopt 100%
Ik heb ooit eens een IBM AptivaOp vrijdag 14 september 2001 16:31 schreef L_Jinx het volgende:
Ja ja, ik ben een newbie
ah, dank je.Op vrijdag 14 september 2001 16:36 schreef doophoofd het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal gelijk
Ik weet niet of en hoe het werkt, maar wat hier boven staat
klopt 100%
Goed om te weten, dan kan ik volgende keer roepen dat ik het zeker weet
Maar hoe het werkt weet ik ook niet.
Allereerst welkomOp vrijdag 14 september 2001 16:49 schreef Jake Blues het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een IBM Aptivagehad, en daar zat zo'n ding om het kabeltje van processorfan. Werkt het eigenlijk twee kanten op, dus zowel ontstoring als het voorkomen van storing? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat storing van buitenaf op een spanningskabeltje erg is...
Ja ja, ik ben een newbie
Waarschijnlijk zal het inderdaad met name ter voorkoming van storing zijn. Is wel logischer dan andersom eigenlijk.
Yup is tegen storing zeg maar 
Moved naar [forum=6].
Moved naar [forum=6].
Verwijderd
Dat spul heet in de volksmond ook wel "weekijzer".
Van kabeltjes die door zo'n ring lopen wordt de wisselstroom-component onderdrukt, terwijl de gelijkstroom-component gewoon doorgaat.
Als je echt wilt weten hoe 't precies werkt moet je maar eens een boek over electro-magnetisme, transformators e.d. gaan lezen.
Oftewel: ruisonderdrukking op gelijkspanningssignalen (zoals LED-aansturing en schakelaartjes/turbo/reset/aan-uit schakelaars).
Van kabeltjes die door zo'n ring lopen wordt de wisselstroom-component onderdrukt, terwijl de gelijkstroom-component gewoon doorgaat.
Als je echt wilt weten hoe 't precies werkt moet je maar eens een boek over electro-magnetisme, transformators e.d. gaan lezen.
Oftewel: ruisonderdrukking op gelijkspanningssignalen (zoals LED-aansturing en schakelaartjes/turbo/reset/aan-uit schakelaars).
Op vrijdag 14 september 2001 17:44 schreef Bunny een heel verhaal, waar ik het volledig mee eenz ben
Alleen: DE GROETJES
Verwijderd
Hmm ga maar weer eens in je elektro boeken kijken.Op vrijdag 14 september 2001 17:44 schreef Bunny het volgende:
Dat spul heet in de volksmond ook wel "weekijzer".
Het is een ferrit kern, dit is dus bepaalt geen weekijzer.
Week ijzer word in dunne platen gebruikt in trafo's en motoren.
Het voor deel van weekijzer is dat het lichter, makkelijk te fabriseren in speciale vormen en minder bros dan ferrit.
Alleen kan je met ferrit kernen een betere spoel bouwen ( een ringkern trafo is ook een spoel ) omdat je minder last hebt van wervel stromen.
Pagina: 1