40" inch UHD TV gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridmaur
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-05 22:07
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
40" tv, niet groter met maximale breedte van 90,5 cm

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV moet passen in een nis die niet breder is dan 90,5 cm.

Wat heb je zelf al gevonden?
Alle TV's van 40" tegenwoordig zijn slechts Full HD (1920x1080) en niet UHD (3840x2160). In het verleden waren er er wel 40" UHD tv's maar met de opkomst van OLED is denk ik geen markt meer voor? Helaas is minimale schermgrootte van OLED 42" en zijn deze te breed.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als iemand nog ideeën heeft, hou ik me aanbevolen. Heb als alternatief ook naar monitoren gekeken, maar die missen essentiële eigenschappen als (e)ARC op de HDMI poorten. Enige fabrikant die daar iets in doet is BenQ maar de 38" MOEBIUS monitor van BenQ is alleen in de US te koop. Alvast bedankt.

Beste antwoord (via ridmaur op 05-01-2025 13:57)

• westham
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 17:56
De enige tv die ik tegen kwam was de Panasonic TX-40JXW854
Ultra HD en 90.1 cm breed. Helaas niet meer leverbaar.
https://www.panasonic.com...es/tx-40jxw854.html#specs

Nog wel een 2e hands kunnen vinden in Duitsland niet ver over de grens.
Misschien dat je die voor een mooi prijsje kan ophalen?

https://www.kleinanzeigen...rt-tv/2964114476-175-2146

[ Voor 20% gewijzigd door westham op 03-01-2025 19:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tenzij iemand de specificaties verkeerd heeft ingevuld, kom ik op 6 modellen die aan jouw eisen voldoen.

Ik denk dat de breedte-eis (alhoewel logisch want het is een nis die al bestaat) jou de das omdoet; met 3cm breder had je inderdaad een OLED UHD kunnen neerzetten

/edit: ah, die 6 modellen wordt 1 model want de andere is een Samsung die draaibaar is en dus niet realistisch in de nis.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 02-01-2025 15:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat klopt helemaal, er bestaan geen goede televisies kleiner dan 42". Er zijn nog 32"-modellen, maar dat is oneerbiedig gezegd rommel, niet echt wat je zou willen kopen. Je zou wellicht nog tussen de monitoren kunnen neuzen, wellicht kan een monitor met een losse televisie-ontvanger eronder een oplossing zijn. Anders zal je toch echt in je interieur aan de slag moeten.

De belangrijkste reden dat 42" de ondergrens is, is dat er geen droog brood te verdienen valt met nóg goedkopere televisies. Dat er überhaupt een 42"-OLED te koop is, is al vrij bijzonder: LG had oorspronkelijk gedacht dat als consumenten bij een bepaald budget de keus zouden krijgen tussen een grote LCD en een kleine OLED, ze voor de grote LCD zouden gaan. LG bleef echter maar vragen van consumenten krijgen voor een kleinere OLED dan 55".

LG luisterde en kwam met een 48" OLED, die verkocht zó goed dat LG aanvankelijk niet aan de vraag kon voldoen en de 48" voor meer geld in de winkels lag dan de 55". Pas toen LG een tweede productielijn voor 48"-panelen in gebruik nam werd de 48" betaalbaar. Ik denk dat als gevolg van dat succes LG ook met een 42" is gekomen, maar daar zal het wel bij blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridmaur
Heb nu in de nis een B&O Beovisoon 7-32 en ondanks dat deze ook slechts Full HD is is die tv aanmerkelijk beter dan het alternatief wat ik via Coolblue hebt uitgeprobeerd: Een Philips 40” LED Full HD model uit 2024.

Issue met de B&O is dat hij mankementen heeft en ik ook liever een wat grotere tv zou willen. Maar lijkt dat de keuze erg gelimiteerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@ridmaur ik weet niet anders dan dat je enige 2 oplossingen zijn: hopen dat er meer fabrikanten een goede TV maken die in de nis past OF een andere oplossing zoeken voor de nis (breken??) en grotere TV kopen.

Overigens is het optische verschil in scherpte (en dus niet kleurechterheid of helderheid) bij een kijkafstand van meer dan ongeveer 1.1m niet meer waar te nemen; dan kan je dus ook gaan zoeken naar een nieuwe FHD TV die past in de nis.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• westham
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 17:56
De enige tv die ik tegen kwam was de Panasonic TX-40JXW854
Ultra HD en 90.1 cm breed. Helaas niet meer leverbaar.
https://www.panasonic.com...es/tx-40jxw854.html#specs

Nog wel een 2e hands kunnen vinden in Duitsland niet ver over de grens.
Misschien dat je die voor een mooi prijsje kan ophalen?

https://www.kleinanzeigen...rt-tv/2964114476-175-2146

[ Voor 20% gewijzigd door westham op 03-01-2025 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridmaur
Ja ik had die Panasonic TX-40JXW854 ook gespot op Tweakers maar nergens meer kunnen vinden. Enige nog enigszins recente 40" UHD tv. @westham Bedankt voor de tip van de 2e hands aanbieding niet ver over de grens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou het alleen doen als het echt een koopje is, het is wel een televisie van 4 jaar geleden. Als je interieur onvermijdelijk op de schop moet, doe je jezelf er geen plezier mee door nu een niet zo goede televisie te kopen en als die over 5 jaar versleten is alsnog de boel moeten gaan verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridmaur
@westham dankzij jouw tip toestel opgehaald in Duisburg. En ben er erg blij mee. Bedankt!
Pagina: 1