Welke lijm voor het versterken van een bestaande plaklaag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoaz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 21:11
Hoi,

Ik heb 2 delen klittenband met een plaklaag. Dit wil ik gebruiken om verschillende dingen op te hangen, zodat ik het makkelijk kan weghalen/veranderen. Alleen is plaklaag niet zo sterk. Als ik bijv. een stekkerdoos ophang en deze er weer van aftrek dan trek ik eerder de stekkerdoos van de plaklaag af, dan dat de 2 klittenband componenten van elkaar los komen.

Ik zou dus een stevige lijm willen gebruiken zodat ik zeker weet dat het vast blijft zitten. Alleen ben ik benieuwd wat voor een lijm, omdat het dus om al een bestaande plak laag bestaand. Kan ik zomaar elke seconde lijm daarvoor gebruiken of bestaat er iets wat beter werkt met bestaande lijm?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Wat is de ondergrond waar het andere klittenband aan zit?

Heb ook altijd dingen netjes proberen te doen en kom vrijwel altijd uit op tie-wraps.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09 08:04
High tack gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:08
Bij twijfel zou ik altijd 2 componenten epoxylijm gebruiken. Dat kan je zo in de bouwmarkt kopen.

Ondanks dat klittenband meestal van onverlijmbaar materiaal is, zoals PP en PE, is het mijn ervaring dat epoxy genoeg in het klittenband doordringt om het toch te laten plakken

[ Voor 48% gewijzigd door BovenHond op 02-01-2025 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoaz
WeHoDo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:11:
Wat is de ondergrond waar het andere klittenband aan zit?

Heb ook altijd dingen netjes proberen te doen en kom vrijwel altijd uit op tie-wraps.
Pegboard van Ikea. Dus tie-wraps zou kunnen. Maar ik wil het liefst flexibel houden omdat ik sommige dingen ook weer er af wil halen als ik het nodig heb. Bijv. oplader van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoaz
Bedankt voor de reacties. Ik ga mij even verdiepen in High tack en epoxylijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:09
klittenband wordt eigenlijk altijd vast genaaid, plakken gaat vrijwel niet omdat de kunststof band vaak van 'onverlijmbaar' materiaal is gemaakt: PE of PP

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoaz
Het duurde even... Maar ik heb Bison Polymax geprobeerd. Na een tijdje kon ik de klittenband met de polymax van de stekkerdoos afhalen. Dus het lijm van de polymax kon ik van de stekkerdoos aftrekken. De polymax is niet geschikt voor PE, PP, PTFE en bitumen. Dus ik denk dat het probleem ligt in het materiaal van de stekkerdoos.
Welke lijm kan ik gebruiken voor PE/PP e.d. materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Geen antwoord op je vraag maar je kan normaal op plastic zien welk materiaal het is, er zit meestal een code in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

klittenband met plaklaag is gewoon helemaal geen handig spul. Wij hebben het op het werk ook, en het is eigenlijk altijd prut.

We hebben een rolletje hele "zwakke" voor hele lichte dingen, dat gaat nog redelijk omdat je de lijm niet los trekt.
Hoe sterker de klittenband, hoe slechter het is.

Mijn mening: Vergeet de klittenband en zoek een andere strategie.
Pagina: 1