Situatie
Ik heb in mijn hal en bijkeuken een hele mooie, maar ijskoude tegelvloer liggen. In de winter is deze vloer en daardoor de ruimte zelf ook ijskoud omdat er maar een flintertje piepschuim onder het beton ligt. (Destijds had ik niet genoeg tijd en geld om de hele vloer eruit te halen, maar nu wel spijt van...
Uitdaging
Nu zoek ik naar een manier om deze vloer alsnog te isoleren van onderaf. Maar ik heb geen kruipruimte, het is een fundering op staal, ongeveer 8-10cm beton en 1?cm piepschuim. De tegelvloer eruit halen en alsnog die betonvloer op 15cm pir leggen is geen optie ("dan koop je maar dikkere sloffen" is de reactie hier thuis ;-)Mogelijke oplossing die ik nu bedacht had
Om de zoveel cm 1 tegel (10x10cm) netjes verwijderen, een gat boren door het beton en dan het zand onder het beton weg graven met de hand. Daarna die lege ruimte volspuiten met purschuim. Dat is dan natuurlijk niet hetzelfde als een pirplaat, maar uiteindelijk is wel de hele vloer dan onderspoten met isolatie van 15cm ongeveer.Mogelijke problemen die ik voorzie
1. de vloer gaat mogelijk alsnog verzakken als je de zwaar belast (bijv. in de bijkeuken waar de wasmachine staat).2. het puschuim hard heel langzaam uit en dus kunnen die gassen nergens heen en komen op termijn je woning in.
3. takke veel werk (maar ik heb eerder mijn spouwmuur op een vergelijkbare manier schoongemaakt, zodat er parels ingespoten konden worden, dus ik weet waar ik aan begin)
Hulp gevraagd
Heeft iemand ervaring met een dergelijke manier van een vloer isoleren waar geen kruipruimte is?Wat vergeet ik nog?
Zijn er geen betere alternatieven? (ik heb ze hier op t forum nog niet gevonden namelijk)...